SpeedyAndr Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Als je mijn NBS (onbelast!) in een wcd stopt hoor je ook een tik over de installatie. Dat duidt op een grote capaciteit. De xtc doet dat niet, al is hij 3m lang. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:dus als je op je tuner een heeel goed netsnoer zet , dan ontvang je niks meer . prachtig erik, ik heb weer gelachen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:dus als je op je tuner een heeel goed netsnoer zet , dan ontvang je niks meer . Via het netsnoer ontvang je dan niets meer nee En Jasper snapt er echt niets van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Hai Hans, De grote vraag is wat je met een netsnoer wilt bereiken: afschermen van storingen of reeds opgepakte storingen "afvoeren". Als je er hobby in hebt zou ik het allebei proberen en dan met elkaar vergelijken. Mijn (a technische) ervaringen wijzen op goede resultaten met vlechtconstructies. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door JSA: *zucht* dat bedoelt 'ie dus niet het is weer bedtijd voor de ouderen... Dat snap ik ook wel, maar dat snap jij natuurlijk weer niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door JSA: leg uit dan oh nee he, dan krijgen we weer het probleem dat jij het niet snap en dan andre weer niet omdat het laat is. en uit eindelijk komt sherwin met zijn sterretjes en begrijp niemand waar het over gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 naja, ik ben gewoon wel benieuwd. 'jij snapt het gewoon niet' w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Als men het gehele apparaat dan ook meteen goed afschermd... Beste Sherwin, Dat zijn de meeste apparaten wel, daar het chassis aan maasa hangt. S'ommige ontwerpen gaan verder en zetten speciale delen in een extra afgeschermde kamer van mu metaal of koper. Hier een interessante link betreft het afschermen (en producten daarvoor) van behuizingen, kamers en bedrading. http://www.hollandshielding.com/ Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Beste, Voor de kabel DIY-ers. Hier nog een interessante link. http://www.hollandshielding.com/eng-cable.htm Groeten. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, ............ Ten tweede moeten we niet vergeten dat de spannings toevoer ongebalanceerd is. Starquad en twist principes werken pas echt optimaal wanneer je gebalanceerde spanning zou hebben middels een scheidingstrafo. Dan heb je op de return ader altijd dezelfde spanning in tegenfase staan, en stoorvelden kunnen zich middels deze construcitie's pas echt opheffen. Groeten, Bas Beste Bas, Het werkt ook bij een ongebalanceerd net prima hoor. Het is de stroom door de kabel die het grootste stoorveld veroorzaakt en die stroom is wel gebalanceerd: Er gaat immers evenveel stroom door de ene draad heen als door de andere draad terug. Zou dat niet het geval zijn dan heb je een flink aardlek! En voordat dat storing kan veroorzaken is je aardlekschakelaar er al lang uit geklapt. P.s. voor de anderen: Als je versterker als radio fungeert heb je een slecht ontworpen versterker. Zou hem gelijk in de afvalcontainer mikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:waar slaat dit op ? als je een kort netsnoer hebt , moet je een langer verlengsnoer hebben . als je een lang netsnoer hebt , heb je een korter verlengsnoer nodig . dus is een lang netsnoer beter . want het verlengsnoer , is niet afgeschermd . en is het wel afgeschermd ,dam maakt het niks uit , of je netsnoer nou kort of lang is . En zo'n verlengsnoer is per definitie niet van audiofiele XTC kwaliteit. Sterk punt Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Hai Bas, Mijn ideaal is deze afscherming voor mijn installatie in mijn kamer: http://www.hollandshielding.be/shielded_tents.htm Nu alleen nog een kabel voor de invoer en eentje voor de uitvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Half werk Carl, voor een beetje afscherming zul je toch de muren met tenminste 1 cm dikke ferriettegeltjes moeten bekleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 En niet te vergeten: Om het laatste restje (audiofiele) hersenactiviteit af te schermen tegen schadelijk invloeden. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2003 Author Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Voor de kabel DIY-ers. Hier nog een interessante link. http://www.hollandshielding.com/eng-cable.htm Groeten. Bas Deze kende ik al.... Waar ik werk maken we n.l. ook radarmeetkamers. Die moeten echt wel dicht zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2003 Author Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door FrankD:En niet te vergeten: Om het laatste restje (audiofiele) hersenactiviteit af te schermen tegen schadelijk invloeden. Frank Is dat pak voor de man gemaakt,..... of is die erin gegroeid.????? Maar nou weer naar de kabels. Vlechten, afschermen en ferietkralen, heel veel verder komen we niet. Materiaalkeuze b.v. maakt dat niet uit..??? Strippen i.p.v. ronde draad, kun je daar nog iets mee...???? Laat eens iets meer los, dan kan ik weer verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Is dat pak voor de man gemaakt,..... of is die erin gegroeid.????? Maar nou weer naar de kabels. Vlechten, afschermen en ferietkralen, heel veel verder komen we niet. Materiaalkeuze b.v. maakt dat niet uit..??? Strippen i.p.v. ronde draad, kun je daar nog iets mee...???? Laat eens iets meer los, dan kan ik weer verder. Beste Hans, Mijn persoonlijk ervaringen dan maar. Massief draad heeft mijn voorkeur. Maar dan niet het standaard instalatie draad van de Gamma, want dat is geen OFC. Dat zie je ook direct na het strippen. Een keer aanraken en het oxideerd al. Ik ben eens aan een rol OFC massief draad gekomen met teflon isolatie. Had hier een starquad van gemaakt om een teflon buisje. Dit is echter een hel kwarwei, want het is bijna niet voor elkaar te krijgen daar een mooie starquad van te draaien. Daarna eenzelfde versie gemaakt, met twee aders getwist. De aarde draad heb ik in de holle ruimte gewikkeld van de twist. Ik was daar erg over te spreken. Belangrijkste dus (naar mijn mening) massief en OFC. En let op heel weinig massief draad is daadwerkelijk OFC. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 is deze draad niks om een netsnoer van te twisten of vlechten of punniken. High-End Teflon binnenbekabeling enkeladerig 3.10 mm2 te koop bij speaker&co en speakerland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Hallo Bas, De Titanex is een kabel sepciaal gemaakt voor theatre toepassingen. Ze zijn gemaakt conform alle Strenge VDE, CE en Kema weten die gelden voor de theatre instalaltie's. Kan deze kabel nog door een 3/4" electrabuis gefrot worden of is het daarvoor te dik? Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Wanneer kunnen we een recentie van Hans zijn zelfgebreide netsnoeren verwachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Wanneer kunnen we een recentie van Hans zijn zelfgebreide netsnoeren verwachten? dat moet je aan zn vrouw vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Geplaatst door heefiguur: Kan deze kabel nog door een 3/4" electrabuis gefrot worden of is het daarvoor te dik? Arie Beste Arie, Jazeker. De 4x 2,5 mm versie is 12 mm. dik. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts