JSA Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 marantzjuh intern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door JSA: marantzjuh intern Kijk, zo hoef ik al geen fotootjes meer te maken! De mijne ziet er ook ongeveer zo uit Mag Sebastiaan mij duidelijk maken wat er mis is met de bouw van dit apparaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Henrie, Geen gelijk? Dus jij vind de kasten van de PM x000 serie stevig? Ik heb diverse Marantzen geserviced en gemodificeerd, ik weet echt wel hoe ze gebouwd zijn. De mooiste van Marantz heb ik zelf gehad. De PM-80. en daarna ging het eigenlijk bergafwaarts. Groeten, Bas ik zie het al . een echte studio freak. lekker gooien met die versterkers . maak niet uit hoe ze klinken , als de kast maar stevig is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik zie het al . een echte studio freak. lekker gooien met die versterkers . maak niet uit hoe ze klinken , als de kast maar stevig is Haha... Tja, ermee gooien zal die van mij idd niet overleven. Maar goed, daar is ie ook niet voor gemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Kijk, zo hoef ik al geen fotootjes meer te maken! De mijne ziet er ook ongeveer zo uit Mag Sebastiaan mij duidelijk maken wat er mis is met de bouw van dit apparaat... Waarschijnlijk is het dezelfde, als jij ook een PM7000 hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Kijk, zo hoef ik al geen fotootjes meer te maken! De mijne ziet er ook ongeveer zo uit Mag Sebastiaan mij duidelijk maken wat er mis is met de bouw van dit apparaat... Beste Henrie, Wat er mis mee is. -De Bando bloktrafo met een enorm strooiveld -De dunne plaatstalen behuizing -De dunne voedingskabels -De onlogische indeling van inputstage, trafo en gelijkrichter/afvlakking En so on... Bijv. vincent, NAD en Denon zijn gewoon mooier gebouwd voor dat geld. Moet jij voor de grap maareens de voedingskabels twisten en afschermen. Hetzelfde voor de kabels van inputstage naar eindtrap. Je wilt niet weten wat een verschil dat geeft. Eric: Je wordt vervelend! . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Eric: Je wordt vervelend! . Groeten, Bas sorry bas . maar je moet die jongens niet zo plagen . neem mij dan , als je durft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Henrie, Wat er mis mee is. -De Bando bloktrafo met een enorm strooiveld Dat zal wel. Ik weet niet wat goeie en wat niet goeie trafo's zijn, dus hierin zal ik je geloven. De trafo is overigens afgeschermd... -De dunne plaatstalen behuizing Wat is daar mis mee dan? De kast is ondanks dat behoorlijk stevig. Dat verhaal van die poten die blijven staan is niet waar. En bovendien zit normaal gesproken de kap erop dus waar maak je/ik je nog druk om? -De dunne voedingskabels In de muur zitten net zo dikke... -De onlogische indeling van inputstage, trafo en gelijkrichter/afvlakking Daarin zal ik je dan maar weer geloven. Al zit de versterking (voor en eindtrappen) bij elkaar, de voeding zit voorin. En so on... Bijv. vincent, NAD en Denon zijn gewoon mooier gebouwd voor dat geld. Tja, en toch heb ik voor het geluid van de Marantz gekozen. Heb er niet op gelet hoe ze gebouwd zijn. Overigens had ik destijds nog nooit van Vincent gehoord, dus die ken ik niet. De NAD C350 van mijn vader zit kwa kast trouwens niet zo geweldig in elkaar. Net achter de frontplaat kun je zo de bovenkant naar beneden duwen. Ik denk dat er daar ergens een schroefje los zit want bij de tuner en cd-speler kan dat niet. Moet jij voor de grap maareens de voedingskabels twisten en afschermen. Hetzelfde voor de kabels van inputstage naar eindtrap. Je wilt niet weten wat een verschil dat geeft. Jawel, dat wil ik wel weten Het was mijzelf ook al opgevallen dat juist de voedingskabeltjes niet getwist zijn. De rest overigens (zij het niet overal even netjes) is wel getwist. Maar ik ga zeker nog eens de boel twisten. Kijken (luisteren) of ik het verschil hoor. Ik heb tijdens een prakticum al wel eens gezien dat het veel kan uitmaken, dus ik ga het zeker een keer proberen. Eric: Je wordt vervelend! . Groeten, Bas Maar hij heeft wel een beetje gelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Beste Henrie, Zoals ik ook al eerder ergens aangaf, gef ik je groot gelijk. If it sounds good, it is good! einde discussie. En ik ook zal kiezen voor de amp die het beste klinkt, ongeacht de bouw. Mijn kritieken refereer ik vooral aan de PM-7200 die ik een tijdje terug onder handen had. De klasse A instelling is dat ding helemaal niet voor gebouwd. Kringen vormden zich rond de soldeereilandjes rond de torren. Waar het mij om ging is dat een Merk als Marantz gewoon beter kan voor dat geld. Het is niet goedkoop, en ik vind dat je voor dat geld meer mag verwachten. Eric heeft geen gelijk. Het heeft er niets me te maken of ik studio gast ben of niet. Ik vind degelijkheid en betrouwbaarheid minstens zo belangrijk als klank. Een apparaat moet gewoon voor het geld mogelijk zo goed mogelijk gebouwd zijn. Zo niet dan voel ik me als klant genaaid voor het geld. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste Henrie, Zoals ik ook al eerder ergens aangaf, gef ik je groot gelijk. If it sounds good, it is good! einde discussie. En ik ook zal kiezen voor de amp die het beste klinkt, ongeacht de bouw. Dat weet ik, dat je dat gezegd hebt! Mijn kritieken refereer ik vooral aan de PM-7200 die ik een tijdje terug onder handen had. De klasse A instelling is dat ding helemaal niet voor gebouwd. Kringen vormden zich rond de soldeereilandjes rond de torren. Ik heb de PM7000. Das eigenlijk dezelfde als de PM7200 maar dan zonder (mogelijke) klasse A-instelling. De PM7200 is volgens mij gewoon de voormalige PM8000... Waar het mij om ging is dat een Merk als Marantz gewoon beter kan voor dat geld. Het is niet goedkoop, en ik vind dat je voor dat geld meer mag verwachten. Meer, als in betere kast? Tja, daar kan ik mij denk niet zo druk om maken. Als ie dicht zit, is de kast gewoon stijf genoeg, en dus voor mij ook goed genoeg. Kwa prijs vind ik Marantz gewoon concurrerend met Denon, NAD, Yamaha en dat soort merken. Eric heeft geen gelijk. Het heeft er niets me te maken of ik studio gast ben of niet. Ik vind degelijkheid en betrouwbaarheid minstens zo belangrijk als klank. Een apparaat moet gewoon voor het geld mogelijk zo goed mogelijk gebouwd zijn. Zo niet dan voel ik me als klant genaaid voor het geld. Groeten, Bas Over de betrouwbaarheid kun je denk ik pas wat zeggen als je jaren met het apparaat gespeeld hebt. Of als je, zoals jij, in de audiowereld reparaties uitvoert. Vooralsnog heb ik geen enkele klacht. Maar ik heb eigenlijk nog nooit echt klachten gehad over een audioapparaat van mij. M'n midiset heeft het ook altijd goed gedaan. Dat ie minder klinkt moge duidelijk zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 idee....we beginnen overnieuw. ONDERWERP + LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door telefunken:idee....we beginnen overnieuw. ONDERWERP + LINK over=op Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: over=op marantz = zelf netkabels maken (maar kabels gewoon kopen kan ook toch !) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: over=op wie is hier nou vervelend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: wie is hier nou vervelend Beste Eric, Ja ik sta onder jou trots op nr.2 van de lijst oervervelende personen :D. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 november 2003 Author Report Share Posted 1 november 2003 He', h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:He', h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Hans, Ik denk dat jij op je werk de beschikking hebt over de mooiste meet apparatuur. (En anders heeft je Broer het zeker wel) Ga eens aan de gang met RCL metingen, zeer diepe FFT analyzes, speel eens met harmonsche, allemaal manieren om meetbaar tot je gewenste resultaat te komen. Wanneer je deze metingen gaat doen, leg voor de grap maar eens (om te beginnen) twee draden naast elkaar op de werkbank. Ga meten, en verplaatst deze steeds. Met de juiste meetingen en juiste apparatuur zul je verbazende resultaten zien. Deze bevindingen kunnen de wortels worden voor verder onderzoek. Ik weet niet hoeveel kennis je hebt, maar vraag ook je Broer de oren van zijn hoofd, betreffende capaciteiten, inductie etc. Groeten, Bas Ik op m'n werk ??? Ik werk op een machinefabriek, als technisch adviseur. Ik heb helemaal niks met eletronica te maken (behalve in m'n hobby dan). Ik zal nog eens met Chris gaan overleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 november 2003 Author Report Share Posted 8 november 2003 Ik heb een kabel gemaakt, Ik heb toch gekozen voor een vlakgevlochten kabels (a'la de luidsprekerkabels zeg maar). Omdat ik geen 220V draad dunner dan 1,5 mm2 kon vinden, is het dus toch gewoon installatiedraad geworden. Ik heb drie aders voor de fase, drie voor de 0, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik heb de aarde toch maar meegevlochten. Die geel-groene zigzaglijn in de kabels maakt dat hij op 'n engelse dropveter lijkt wat kostie hans . ik wil ook zo'n kabel . engelse dropveter , hmmmmm,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 november 2003 Author Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: wat kostie hans . ik wil ook zo'n kabel . engelse dropveter , hmmmmm,, Deze zijn om te LUISTEREN, niet om te ETEN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2003 Author Report Share Posted 9 november 2003 Vanavond de netkabel nog eens vergeleken met een standaardkabel (type wat bij een PC wordt geleverd), en een afgeschermde zelfgemaakt netkabel. Ik heb me beperkt tot de eindversterker, omdat hier eerder veel verandering te horen waren (o.a. met de netkabels van XTC). De verschillen zijn behoorlijk groot, niet tussen de twee oude kabels, dit maakte niet zoveel uit. Maar het verschil met de gevlochtenkabel was toch boven verwachting. Vooral de attack, en ruimte gaan er met deze kabel enorm op vooruit gegaan. Het laag wint wel iets, het wordt n.l iets beter te volgen. Op een CD van Janis Ian (breaking silence, guess you had to be there) bleek dat het laag toch meer informatie bevatte dan met de andere netkabels. Er is sprake van een basgitaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Dat je een basdrum helemaal niet herkent, lijkt me eigenlijk stug .... Hij doet toch iets heel anders dan een basgitaar? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 november 2003 Author Report Share Posted 10 november 2003 Als een bas en een basedrum in ritme spelen, hoor je alleen aan de klankkleur van het instrument (mits het goed is opgenomen) dat er twee instrumenten spelen. Als die klankkleur bepaald wordt door je installatie, hoor je dus geen geen onderscheid, want beide instrumenten klinken op dat moment gelijk. Wanneer je set een hoger oplossend vermogen heeft, hoor je wel het verschil, en is het onderscheid dus te maken. Een netkabel kan hierin helpen net zoals de rest van je set (incl. alle "tweaks"). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts