Guest Zorbas Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 Beste liefhebbers, Zo'n 10 jaar niet meer omgekeken naar nieuwe hi-fi, maar wat een waanzinnig spul is er te koop. Ben op zoek naar nieuwe set(geint.versterker, CD en Tuner + speakers) en heb zo'n 7000,- als budget. Verliefd geworden op de Beat 100 van Densen maar wil toch eindelijk eens een AB. Bezit nu een voor -en eindbak zonder (van ADC) Nu heeft mijn voorkeur de Myryad T-serie of wellicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest merksteijn Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 De reklame slogan van de belstingdienst " makkelijker kunnen wij het niet maken" zou ook zo toegepast kunnen worden bij de HiFi speciaalzaken. Het samenstellen van een audiosysteem naar wens is een bezigheid waar wel even de tijd voot genomen moet worden. Laat u leiden door de adviseur van een geromeerde HiFi speciaalzaak, zij zullen u doorgaans van een kundig advies voorzien. De uiteindelijke beslissing ligt te allen tijde bij u. U bepaald of het systeem naar uw smaak is. Immers ook niet iedereen houdt van kippensoep. U bent uiteraard van harte welkom In Hengelo om u in een van onze (vier) luisterrumtes te laten adviseren. Met vriendelijke groet, Theo Buitink Merksteijn beeld & geluid te Hengelo Burgemeester Jansenplein/Molenstraat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorbas Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 Beste Theo, Bedankt voor je reactie. Helaas is de reisafstand te groot om in te kunnen gaan op je voorstel. Ik ben dan ook eens met je stelling van de "kippesoep" en is het een kwestie van en knoop doorhakken. Eendrietal luistersessies heb ik dan ook achter de rug, met als resultaat dat de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 Beste Zorbas, Wil je op lange termijn iets, waar je niet snel op uitgeluisterd bent. Draai je loeier hard . Dan wordt het tijd om eens te gaan luisteren naar Final 0.3 Electrostaten prijs +/- 5000,00 per paar en dan een Myryad versterker de M serie van +/- 2300,00 ik weet het budget, en eerst een goedkope cd speler van 500,00 of zo later beter of een platenspeler . Eerst wennen aan het geluid , en dan genieten met wat je moet missen en dan niet meer mist. Volgend probleem is dan je wilt niet meer anders. Met Vriendelijke Groet, Haudio Dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 Beste Zorbas, Sorry ik ben iets vergeten, n.l. Myryad blijf ik bij gewoon doen is heel muzikaal. Luidsprekers Dynaudio Audience 122 is ook super muzikaal en kost 2800,00 per paar . Samen 5100,00 dan hou je ook nog genoeg over voor een CD speler en een tuner. Dan heb je een basis waar je U tegen zegt. Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorbas Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste Haudio, Had al verwacht dat ook jij zou reageren. In mijn uitgebreide zoektocht zo lekker gemaakt met al dat moois dat bv. de M-serie van Myryad en de Densen serie voor een volgend stadium zijn. Met de T-serie (geint) heb ik qua prestatie en uiterlijk iets wat goed overeenkomt met het budget. Dat kost me dus 4500 incl. interlink van Audioquest. Nu de speakers nog. De R-2 van Tannoy zijn niet sprankelend genoeg EN komen uit Hongarije! De S-serie van Tannoy zijn is te nadrukkelijk aanwezig en qua uiterlijk scoren die laag. Toevallig laat ook jij je keuze op de nieuwste Dynaudio vallen. Deze moet ik nog beluisteren, maar daar ik al zeer content was met de Audience-serie zal dat hem wel worden. Zeker daar ik geen Chario-dealer in Breda heb. Nogmaals, bedankt voor je input en laat wederom je reactie weten. BV. Wat is de kwaliteit van de T-10 CD-speler. Qua Tuner (T-30) zit wel snor. Ook de versterker staat zijn mannetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel bruss Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste Zorbas, Die Haudio heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Nou vraag ik je' Final 0.3 elec. + een Myryad verst. bij elkaar voor 7300,- en dit aan sturen door een cd spelertje van 500 piek. Wat denk je hier voor resultaat uit te behalen. Begin met een goeie cd speler. Dit is de bron van je geluid. Speakers zijn het minst belangerijke van je set. Let wel alles in verhoudeing. Maar met een hele goeie cd speler en een goeie versterker krijg je uit middelmatige speakers nog een heel goed geluid. Met jou budget zou ik je eens adviseren om te gaan luisteren naar een nieuwe Rega planet op een Naim 5 geint.vesterker. Speakers zou je Linn of Naims eigen Intro 2 kunnen beluisteren. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John Baeten Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste Zorbas, Ik ben ook een hele tijd aan het zoeken geweest om een passend systeem samen te stelen en ik moet zegen dat ik budget/keus nogal eens heb laten veranderen. Ik heb daar achteraf zeker geen spijt van en draai nu gedurende een maand met een voor mij mooie set. Ik heb een hele hoop spul beluisterd en er is heel veel mooi spul te koop. Ik ben een hele tij erg enthousiast geweest over een Rega/Totem combi maar deze is het niet geworden. Jij liet zelf al merken dat de Densen B100 je wel beviel. Voor mij gold het zelfde en ook de afwezigheid van een afstandbediening stond me tegen. Ik heb toen toch de knoop doorgehakt en hem toch gekocht omdat ik voor dat geld (ik heb trouwens een demo model gekocht) geen versterker vond die klonk als de Densen B100. Ik hoop ooit nog eens de DM20/30 combi te kopen maar daar was mijn budget nu te laag voor. Als speaker heb ik de Audio Physic Spark (II) en ook als demo gekocht met voledige fabrieksgarantie. Deze speaker combineerd mooi met de Densen. Ik heb toen besloten om met mijn oude speler door te draaien en later wat goeds erbij te kopen maar het geheel was toch heel anders dan in de winkel. Ik heb nu (ook een demo) Rega planet (I) gekocht en ben er erg tevreden over. Wat ik je als tip mee wil geven is: kijk ook eens in de tweedehands/demo handel want daar valt veel mooi spul te kopen voor minder geld. Succes met je aankoop. Groeten John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste Zorbas, Michel Bruss , moet eerst zelf maar wat kaas gaan eten, denk ik. Verder zou ik als ik jou was gewoon lekker doorgaan met vergelijken, dit is n.l. een heel leuk aspect van hobby hi-fi. Bovendien denk ik als je het ene aanschaft de waar je alvast van kan gaan genieten je hobby veel leuker maakt. En bovendien denk ik dat je iemand anders z'n smaak niet moet nabouwen maar voor jezelf iets uitzoeken, wat aan jou verwachtingen voldoet. De hele Myryad set die jij noemt is prima. Maar als je het later wilt opwaarderen kun je er nu al rekening mee houden. Daarom Myryad M serie + Final's of Dynaudio's en eerst een goedkope tuner later beter, zo ook met Cd speler het is een mogelijkheid het hoeft niet! Wat betreft dat luid spelen , ik bedoel ermee te zeggen dat als je echt prima luidsprekers hebt je nooit meer luid hoeft te spelen omdat het zo mooi is. Trouwens Michel heeft wel gelijk als je een onbeperkt budged hebt, dan moet je bij de bron beginnen maar wie heeft voor audio een paar ton liggen . Maar dan moet je geen kaas eten maar verkopen! Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorbas Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 Wel, wel Het hele vraagstuk maakt meer los dan ik had verwacht. Om alle reply's in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kees Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 Ik ben het eens met Michel ga erst voor een goede bron (cd-speler of platenspeler) en een goede set voor-eindversterkers en later eventueel de ultime speakers die je altijd al wilde hebben.Het is inderdaad zo dat als je met goede elektronika een redelijke speaker aanstuurd,dit goede resultaten geeft.Echter final's van f 5000,- met een cd-speler van f 500,- lijkt me niet zo'n goede start. Ga eens kijken bij Rega of Linn( Genki,Kolektor,LK85)of zoals Michel al zei Naim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 Beste,M Het is niet mijn bedoeling om iemand in een bepaalde richting te sturen. Het is mijn bedoeling om een zo onafhankelijk mogelijk advies te geven. Daar kan iedereen zelf mee doen wat hij wil of niet wil. In principe is het zo wat bij de bron verkeerd gaat krijg je naderhand niet meer goed. Maar in veel omstandigheden kun je zowel aan het eind of aan het begin beginnen. Afhankelijk wat je zelf wilt wil je direct een installatie die bij je past en andersom dan zal je daar vanuit moeten gaan. Wil je een installatie uitbouwen cq opbouwen ,veranderen,vervangen,aanvullen dan spelen er andere dingen mee. Final 0.3 electrostaten zijn gemakkelijk aanstuurbare weergevers nominaal 8 Ohm ze hebben niet een hoog rendement ongeveer 86 db maar in een huiskamer wordt meestal naar muziek geluisterd, en dan niet op discotheekniveau. Dus zijn ze zelfs door een NAD in de lagere prijsklasse aan te sturen ik zeg dus niet dat dit een optimale kombinatie is. Want deze weergevers kunnen veel dus hangt de uiteindelijke kwaliteit af van wat je er voor zet. Dat heb ik ook zo gezegd en ook zo bedoeld met de optie om later een veel betere bron aan te schaffen. Maar in verband met het budget zul je iets moeten en kun je dus alle kanten uit. Ik heb inmiddels begrepen dat de set er al is oke niets mis mee. Zoek daar luidsprekers bij die je zelf mooi vindt en je kunt genieten. Met Vriendelijke Groet, Haudio Mijn naam is Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zorbas Posted 18 december 2000 Report Share Posted 18 december 2000 Beste Luitjes, Dank voor jullie inbreng. Het heeft toch helderheid gebracht. Ga eens even neuzen bij de nieuwe berichten, want er is weer het een en ander ingezonden. Voor wat mijn situatie betreft: Ik meldde al dat de Myryad set woe. geleverd wordt en de Dynaudio wordt op proef geleverd. ben benieuwd en laat het nog even weten... Groeten, ' Alex (Zorbas) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Octavian Posted 10 april 2001 Report Share Posted 10 april 2001 Alex, Nog de dyn 122 geluisterd? Enne? Grt, OCta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts