@ Posted 21 december 2002 Report Share Posted 21 december 2002 Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen na deze upgrade. Er is wel wat te vinden op het internet, maar toch. De een vindt dat de geluidsbeleving meer hard en digitaal wordt. De ander spreekt over een meer analoog geluid. Nu ben ik niet iemand uit het platentijdperk dus analoog geluid is voor mij sowieso geen bekend begrip. Graag meningen, bvd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 21 december 2002 Report Share Posted 21 december 2002 er is veel verschil in verschillende upsample techniek.. vooral de clock's en de op-amps maken het geluid van je 'digitaal' apparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 21 december 2002 Author Report Share Posted 21 december 2002 Ik had inderdaad wel verwacht dat er verschillen zouden optreden. Maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die de upgrade hebben gedaan (hoe klinkt het?). Voor de electrocompaniet speler dus, want ik zag dat ik dat er niet bij had vermeld. Maar bedankt voor de info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 januari 2003 Author Report Share Posted 4 januari 2003 Komt deze upgrade weinig voor of heeft niemand een EMC-1? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door @:Komt deze upgrade weinig voor of heeft niemand een EMC-1? Beide Greetinx @ndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door @:Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen na deze upgrade. De een vindt dat de geluidsbeleving meer hard en digitaal wordt. De ander spreekt over een meer analoog geluid. Beste @, Waarom denk je dat hier de reaktie Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 januari 2003 Author Report Share Posted 4 januari 2003 Ruud, Zoveel te meer ervaringen, zoveel te beter ik me van te voren een beeld kan vormen van wat er gaat gebeuren. Het vervelende is dat niet overal in de winkels een geupgrade EMC1 staat om eens goed aan een luistertest te onderwerpen. Ik beluister zaken het liefst, ten eerste omdat ik technisch een nul ben dus cijfers op papier zeggen me niks en ten tweede omdat voor mij het enige belangrijke is wat ik hoor. Dus zoveel te meer luisterervaringen van andere mensen ik heb zoveel te beter..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Je hebt wel pech met de EMC1 wat de upgrade betreft, want hij wordt niet als zodanig nieuw verkocht. Bovendien wordt de upgrade niet door de fabrikant gedaan, maar levert die de materialen aan de importeur/dealer. Dat maakt de kans op verschillende resultaten groter, omdat niet elke techneut hetzelfde te werk gaat. Ik heb niet kunnen achterhalen welke chips gebruikt worden, anders had ik hem kunnen vergelijken met andere dac's en cdspelers, althans, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. In een bepaald opzicht lijkt de EMC1 op mijn Northstar combinatie en ook wel iets op de Quad 99 cd-p. De EMC1 heeft een Philips cd pro loopwerk, de Northstar heeft de opvolger daarvan. Ik heb helaas geen 24/96 spelers gehoord, dus ik kan je niet vertellen hoe ze t.o.v. elkaar klinken. Belangrijk is of de jitterreductie geslaagd is (al heb je een prima loopwerk) en of dit alles past in de gebalanceerde setup van de EMC1. Wat je eventueel kunt proberen is om een losse 192/24 dac aan je EMC1 te knopen, dan heb je wellicht een indicatie van de klank. Mijn ervaring is dat het juist niet digitaal klinkt en dat zou nu ook niet zo moeten zijn, indien je een 96/24 dac in je EMC1 hebt zitten. Eventueel wil ik mijn dac wel een keer meenemen voor een test, want qua prijs is dat ook een heel goede optie denk ik Hij is ook in zwart leverbaar, maar heeft geen gebalanceerde output. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 januari 2003 Author Report Share Posted 4 januari 2003 Bedankt voor je tips andre. Ik heb eerst maar es een mailtje naar de hifiwinkel gestuurd. FF informeren hoe het zit met die upgrade bij hun. Misschien dat ze een los Electrocompaniet DAC aan me kunnen lenen of kunnen laten horen. Ik hou je op de hoogte van mn bevindingen. Het testen van jouw DAC lijkt me een leuk idee als ik het electrocompaniet DAC ook gehoord heb. TNX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts