Sodejuu Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 In principe is elke speaker een monitor, dus groot en klein. B&W heeft zelfs een CDM9 (Compact Digital Monitor) en ik kan echt niet beweren dat die compact is . Ook de Nautilus 801 (grote jongen) wordt als monitor betiteld. Het "brandmerk" monitor zegt dus niks over het formaat. Wel wordt er algemeen vanuit gegaan dat en monitor een kleine speaker is en (bijna) iedereen zal dat ook als zodanig opvatten. Of de titel "boekenplankluidspreker" dan beter is ... . Het is iig wel meer typewerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Hallo, Ik denk dat de term "monitor" gebruikt wordt om "studio monitor" kwaliteit te garanderen. Het is een opvatting die net als "Hifi" vroeger selectief gebruikt werdt. Nu wordt is bijna elk product wat op de markt gebracht "Hifi". Ach, zou zal het binnenkort ook wel gaan met "High-End". Allemaal thermen met weinig betekenis. Wat ik vandaag de dag onder een "monitor" speaker versta is in de Prof wereld is gewoon goede afluistering. In de Hifi wereld betekent het voor mij niets anders dan een speaker die een stand nodig heeft om de tweeter tot gehoorhoogte te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door dirtyherrie: De ene speaker kun je beter dempen en de ander kan beter worden gekoppeld.Zoals jij zegt een kwestie van uitproberen dus. Ik heb wel eens gehoord dat je het beste een van de twee filosofieen aan kunt houden. Dus of je hele set dempen of alles koppelen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Marc Ik heb sinds kort mijn speakers gekoppeld, klinkt een stuk warmer, en ronder in het laag. Het is allemaal wat langzamer...en mooier Dus dat geeft niet... MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts