Jump to content

denk denk

Recommended Posts

E=mc2

Energie = massa x snelheid in het kwadraat

-Massa van conus is afhankelijk van het type speaker maar als voorbeeld Seas WA254 D 25cm woofer: 41 gram

-snelheid is afhankelijk van frequentie,maar de amplitude ook, we nemen de resonantiefrequentie :27 Hz over een lengte van 2maal x-max = 8mm wordt 27x8mm=0.216m/sec

-Dus energie = 0.041 meter x 0.0466 = 0.0019kg/sec

Ok ,wat doe ik dan verkeerd hier?

Of doe ik het goed?

:D:D:D:D:D:D:D:D

Nee hoor, dit heet bralgebra en hoort in de topic ik-weet-het-beter.

Zou het niet meer voldoening geven als je je kennis gebruikt om medelezers te helpen i.p.v. leuk te willen zijn?

groeten,

Maarten

Met een te klein of beslagen denkraam gooi je hooguit je eigen ruiten in................

Groet Jitze :D:Dconfused.gif:D:D

• 2 weeks later...
Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Heb jij in ieder geval genoeg bouwmateriaal om het dicht te timmeren.   :D    :D    :D    :D    :D

Droevig toch, dit verhaal ging over denken, denken dat ingegooide ruiten voldoende bouwmateriaal opleveren om ze weer dicht te spijkeren is wel heel erg abstrakt.........

Groet Jitze

confused.gifeek.gif

Ben ik nou zo slim of....

Ik doelde op je masterbase.    :(

Gerrit, zulk een wondermiddel is het ook niet, lijkt me geen geschikt materiaal om denkramen mee te herstellen.

De gedachte aan hokjesgeesten dringt zich aan me op, overigens het gesloten karakter geeft oook te denken......

Groet Jitze

Wat nou hokjesgeest,alles is toch iets dus heeft het zijn eigen hokje,zo bezien denk ik inderdaad in hokjes hetzelde geldt voor mensen die kun je gewoon in hokjes zetten,zoveel verschillende soorten mensen zijn er niet.

Hoe denk je trouwens zelf dat dit masterbase werkt,ik hoor je alleen maar roepen dat het werkt maar je weet niet waarom.

Volgens mij ontbreekt het jou aan een kader om uberhaupt een denkraam in te plaatsen.

Soms ben ik inderdaad gesloten,dan denk ik. ;)

Wat nou hokjesgeest,alles is toch iets dus heeft het zijn eigen hokje,zo bezien denk ik inderdaad in hokjes hetzelde geldt voor mensen die kun je gewoon in hokjes zetten,zoveel verschillende soorten mensen zijn er niet.

Hoe denk je trouwens zelf dat dit masterbase werkt,ik hoor je alleen maar roepen dat het werkt maar je weet niet waarom.

Volgens mij ontbreekt het jou aan een kader om uberhaupt een denkraam in te plaatsen.

Soms ben ik inderdaad gesloten,dan denk ik.   ;)

Denken is fijn (IQ) maar een combinatie van IQ en EQ wordt pas echt interessant. Dan hebben andere mensen ook wat aan je kennis.

Mvrgr

John ;)

Als het echt niet anders kan wil ik me best aanpassen.Dat is EQ,het vermogen om te doen alsof het je wat kan schelen.Of wou je beweren dat jij een EQ test beter kan maken dan ik?Ik denk gewoon "Wat zou Moeder Teresa antwoorden?".    :P

Het gaat natuurlijk om een objectief gemeten, niet gemanipuleerd EQ. Met veel IQ kun je natuurlijk veel testen manipuleren. Ik wilde er maar mee aangeven dat kennis niet alles is. Je hebt toch een converter (EQ) nodig om de 1'en en 0'en in jouw hoofd verteerbaar te maken voor degene waarmee je praat.....

Mvrrg

John

(foei wat zit ik weer te zwetsen..)

:)

Soms ben ik inderdaad gesloten,dan denk ik.   ;)

Gerrit,

ik voel me gelukkig te kunnen vaststellen dat mijn denken veel minder gekaderd is, ga er vanuit dat jammerlijk genoeg velen zich in een hokje hebben verscholen, bang voor de grote hoeveelheid mogelijkheden welke er zijn.

Daarnaast geloof ik in ontwikkeling en groei, waardoor hokjes zoiets zijn als schuivende panelen - even geleend van een oude PVDA verkieziingscampagne - het lijkt me beangstigend in een hok gestopt te worden.......

Om te kunnen waarnemen of een component anders is of effecten teweeg brengt, hoef je het verschijnsel niet te kunnen verklaren, ben ik eigenlijk ook niet zo heel erg in geinteresseerd, het gaat me meer om het resultaat.

Neemt overigens niet weg dat het aardig zou zijn te weten wat er precies - of als het al te gecompliceerd is, ongeveer - gebeurt.

Ik denk niet dat het iets doet, ik neem het waar........

Groet Jitze confused.gif

Om de PVDA te citeren vind ik in deze tijd nogal ongepast.Laat de PVDA nu juist diegene zijn die verschuivingen in de maatschappij niet waarneemt en vasthoud aan eigen ideeen.    :P

:D Net als jij dus gerrit.

VR GR DEPETER :D:D

Hoe kom je daar nu bij?Ik behoor trouwens nog altijd tot de meerderheid.   :D    :D    :D

Aldous Huxley, Brave New world...........

web page

Groet Jitze cool.gif

Ik heb anders nog nooit drugs gebruikt

Je zou echt de tweede zijn die, nee toch de eerste. Nooit ziek geweest??

Je bent een gezonde jongen dat hoor ik wel ;)

Ik trouwens wel net als al die 16 Miljoen anderen.

Sorry hoor, maar 't blijft een domme uitspraak.