Wilco Posted 13 oktober 2000 Report Share Posted 13 oktober 2000 Kan het kloppen dat DVD audio cd's niet in een gewone DVD speler afgespeeld kunnen worden ? Of zijn er apparaten die dit allemaal al kunnen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mijn Hifi Posted 14 oktober 2000 Report Share Posted 14 oktober 2000 Hallo Wilco, Inderdaad hebben de meeste DVD-spelers problemen met CD-R`s. Hangt soms ook af van de kwaliteit van de CD-R. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de reflectiewaarde alsmede het contrast van de CD-R. Kennelijk is de lichtoutput van veel DVD-spelers (op zich goed voor de levensduur van de laserunit) relatief laag, en wanneer er dan te weinig licht teruggekaatst wordt gaat het fout. `t Zou ook iets softwarematigs kunnen zijn, maar een 1 op 1 kopie zou toch eigenlijk gewoon moeten kunnen werken. Nieuwere generatie DVD-spelers kunnen er trouwens beter mee overweg, met bijv. de Denon DVD-1500 heb ik nog geen problemen met CD-R`s gehad. Met vriendelijke groet, Marcel Frenk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurens Posted 11 november 2000 Report Share Posted 11 november 2000 Voor zover ik weet, kunnen DVD-audio CD's (de 192khz/24bit variant) alleen op daarvoor geschikte loopwerken afgespeeld worden. Die zijn er wel, maar dat zijn niet de normale 'goedkope' DVDspelers van onder de f1500,-. DVD's met 96khz/24bit kunnen wel in elke DVD speler afgespeeld worden. Er zijn er echter maar een paar die dit signaal ook via de digitale uitgang doorsluizen (Pioneer en Marantz 7010). Het afspelen van CDRW's (zeer lage reflectiewaarden/contrasten) is meestal geen probleem en kan ook met niet voor CDR geschikte DVD spelers. Het afspelen van een CDR ligt veel ingewikkelder. Dit hangt samen met de kleur(=golflengte) van de laser die nodig is om de hogere data-dichtheid van een DVD uit te lezen. Sommige DVD-spelers (Philips, Pioneer, nieuwste Sony) hebben daarom een dubbele laser-unit. CDR's worden dan uitgelezen met dezelfde kleur als in een gewone CD speler en werken dus normaal. Omdat niet alle CDR's dezelfde kleur hebben, zijn de resultaten bij een niet-dual laser systeem wisselend. Groen en blauw gaat meestal niet, 'kleurloos' vaak wel (Princo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 8 januari 2001 Report Share Posted 8 januari 2001 Weet iemand of de Philips DVD 960 (NAD look) wel DVD audio doorgeeft op de digitale uitgang? En kan de Denon AVC-A10SE of AVC-A1SE dit dan decoderen? Ik heb al contact gehad met Philips of deze DVD omgebouwd of opgewaardeerd kon worden, maar dat gaat natuurlijk niet. Ik ben nu ff klaar met Philips. Dit is mijn tweede DVD. En ik raak nu aan mijn tweede versterker, omdat ik geen DTS heb. Had mijn eerste DVD ook niet, dus simpel, maar die moest weg omdat de software te oud was en niet meer kon worden geupgrade. Nu na 800 piek te hebben bijbetaald heb ik weer een oud apparaat. Wanneer kappen die sukkels nou eens om elke drie weken iets nieuws op de markt te zetten. Het lijken wel pc fabrikanten. Elke week een nieuwe proc. en andere VGA kaartjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts