WanFie Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Wat ik bedoel is dat het waarschijnlijk nog veel beter zou zijn met twee echt gescheiden kabels.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 april 2003 Author Report Share Posted 10 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Wat ik bedoel is dat het waarschijnlijk nog veel beter zou zijn met twee echt gescheiden kabels.... Daar ben ik al mee bezig, hopelijk is die 'andere' Crescendo snel ingekort, dan kan ik zowel bi-wiren als bi-ampen met een Crescendo :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Ik kreeg via Bas nog een aanbieding voor een paar crescendos. 1100 euro per paar. Niks voor jouw???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 april 2003 Author Report Share Posted 10 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik kreeg via Bas nog een aanbieding voor een paar crescendos. 1100 euro per paar. Niks voor jouw???? Nee, ik betaal v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 12 april 2003 Report Share Posted 12 april 2003 Gebruik gewoon je oren. Bij de ene speaker is bi wiren zeer aan te bevelen, bij de ander niet. Het ligt eraan hoe de ontwerper hierin bij het ontwerp van het filter hierin heeft voorzien. Fase draaiingen en ander gelul daar geloof ik niet in. Het bovenstaande is mijn ervaring. De meeste speakers werken sowiezo met twee of drie untis waardoor het geluid sowiezo al geen puntbron benaderd dus toch al per definitie niet het natuurlijke geluid benaderd. Als ik life sta te zingen komen de lage tonen ook niet vanuit een ander punt dan de hoge tonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 april 2003 Report Share Posted 14 april 2003 Juist, gebruik gewoon je oren. Ik doe zelf aan bi-wiring bij een paar gewone Mission 732 speakers. Daar is de kwaliteitswinst opmerkelijk te noemen ten opzichte van single-wiring. Onnatuurlijk, fasedraaingen? Al zou dat zo zijn. Ik vind het prima klinken. Bovendien, zo'n beetje elke opname waarbij versterkers aan te pas zijn gekomen is onnatuurlijk. * Omdat er bijvoorbeeld galm is toegevoegd en nog een hoop andere effecten. * Omdat er in studios aan panning wordt gedaan. Alle partijen/instrumenten worden 'over de ruimte' verdeeld. Van links tot rechts. Er is bijna geen cd meer te vinden (ik heb het hier over popmuziek) waarop de muzikanten hun partijen tegelijkertijd hebben ingespeeld en dus tegelijkertijd in dezelfde ruimte hebben gestaan. * Omdat er in studios ter onderscheiding van de verschillende partijen/instrumenten bepaalde frequenties worden benadrukt, dan wel afgezwakt. Kortom, zo'n beetje elke cd is al zo gekunsteld als wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 april 2003 Report Share Posted 14 april 2003 Ach ja, en wat te bedenken van al die fase fouten op de meeste cd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts