Jump to content

Gezeik over luidsprekerkabels.....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ieder topic wordt uiteindelijk weer verziekt over het ja en nee over de eigenschappen van kabels.

Om het nu niet al te ingewikkeld te maken eerst een topic over luidsprekerkabels.

Mijn mening is:

Luidsprekerkabels kunnen je set maken en breken.

Zonder goede luidsprekerkabels kan het signaal n.l. nooit op de juiste manier bij de luidspreker aankomen (tenzij draadloos, maar daar gaat het hier niet over).

Ik ervaar met betere kabels:

meer ambiance,

beter attack,

meer impact,

strakker laag,

meer detail.

Er zijn gegarandeerd nog meer verbeteringen, maar die schieten me nu niet te binnen.

Wel is een gegeven dat je met meer detail, ook meer vervorming binnehaald.

Met een betere attack ook de kwaliteit van de speaker boven komt drijven.

Een set is daarom nooit beter als zijn zwakste schakel.

Nou, brandt maar los...

;)

Geplaatst door Matthias:

Ikzelf ben een groote fan van MIT kabels...'t zit h'm in de netwerken...

;)

Ik ben nu een set kabels aan het maken ter vervanging van MIT kabels. De MIT's zijn zeker niet slecht, maar hebben wel een wat "ronde" klank.

De MIT's verdoezelen daarmee veel fouten van mindere apparatuur. Dit kan dan ook weer z'n voordelen hebben.

:)

De MIT's zijn zeker niet slecht, maar hebben wel een wat "ronde" klank.

Die ervaring heb ik ook met Transparent kabels.

De MIT's verdoezelen daarmee veel fouten van mindere apparatuur

Een kabel die verdoezeld beschouw ik persoonlijk als een slechte kabel.

Ik heb nog een set Transparent kabels in een kast liggen, maar die klinkt veel minder open, helder en gedetailleerd dan de kabel die ik nu gebruik, die 6,5x goedkoper is per meter!

Kabels kunnen inderdaad een set "maken of breken", hoewel mijn ervaring wel is dat de verschillen groter zijn tussen verschillende ls-kabels dan tussen interlinks.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Hans van Liempd:

De MIT's verdoezelen daarmee veel fouten van mindere apparatuur. Dit kan dan ook weer z'n voordelen hebben.

De MIT's verdoezelen daarmee veel kwaliteit van betere apparatuur :D

Ach het is allemaal zo setafhankelijk...in de ene set matcht kabeltje A het best en in de andere kabeltje B

Heb me trouwens verwend met een Geode voor het laag :D:D;)

Ik vraag dit, omdat er niet zo heel veel van in omloop zijn.

Dat jij dan een setje hebt kunnen bemachtigen is toch wel bijzonder.

De kabels van Array n.l. zijn door mij ontworpen (lang en veel luisteren en proberen) en worden door Array geleverd.

:)

Bijzonder confused.gif ....gewoon bij Array gekocht :P;)

Ieder topic wordt uiteindelijk weer verziekt over het ja en nee over de eigenschappen van kabels.

Om het nu niet al te ingewikkeld te maken eerst een topic over luidsprekerkabels.

Mijn mening is:

Luidsprekerkabels kunnen je set maken en breken.

Zonder goede luidsprekerkabels kan het signaal n.l. nooit op de juiste manier bij de luidspreker aankomen (tenzij draadloos, maar daar gaat het hier niet over).

Ik ervaar met betere kabels:

meer ambiance,

beter attack,

meer impact,

strakker laag,

meer detail.

Er zijn gegarandeerd nog meer verbeteringen, maar die schieten me nu niet te binnen.

Wel is een gegeven dat je met meer detail, ook meer vervorming binnehaald.

Met een betere attack ook de kwaliteit van de speaker boven komt drijven.

Een set is daarom nooit beter als zijn zwakste schakel.

Nou, brandt maar los...

;)

Een kabel kan je set nooit maken, wel breken, maar dan moet er wel iets volkomen mis zijn. Misschien is het handig om even aan te geven wat jij onder 'goed' verstaat, maar ik vermoed dat het je je eigen vlechtwerken bedoelt. Die klinken anders dan alle andere kabels die ik gehoord heb en zijn daarom voor mij suspect. Alle eigenschappen die jij noemt zijn toe te schrijven aan de benadrukking van de hogere frequenties en terughoudendheid van de lagere.

Er wordt inderdaad veel te veel over kabels geouwehoerd, dat ben ik met je eens, maar het zal nooit ophouden. Nog niet zo lang geleden moest iedereen ineens een bepaalde Van den Hul Kabel hebben, want die was toch zo geweldig. Het ene enthousiaste verhaal na het andere. En nu gooit de een na de ander hem er weer uit omdat ie ineens zo slecht is. Zijn de muziekinstrumenten veranderd? Zijn de elctronen collectief op tilt geslagen? Zijn de geleidingseigenschappen gewijzigd? Zou het door de groene stroom komen? Nee toch zeker.

Hoe lang geleden is het niet dat iedereen allerlei kabels ging vlechten, afschermen, aarden en weet ik wat niet meer. En dat gaf toch z

tja kermit, wat kan ik zeggen. In elk geval dit:

Over hoe die instrumeneten klinken: Elk instrumenet is anders, dus je zou elke band ik je collectie moeten bezoeken? en wat als ze dood zijn??

Niemand klinkt als allan holdsworth, ik ben er toevallig een paar dagen terug gweest , :D, kan ik nu pas beoordelen hoe mijn set klinkt? Misschien heb je gelijk...

Het is in elk geval zo dat de auioquest tov de dropveter een grote verbetering heeft voortgebracht, echt waar.

Game

Geplaatst door Kermit:

Een kabel kan je set nooit maken, wel breken, maar dan moet er wel iets volkomen mis zijn. Misschien is het handig om even aan te geven wat jij onder 'goed' verstaat, maar ik vermoed dat het je je eigen vlechtwerken bedoelt. Die klinken anders dan alle andere kabels die ik gehoord heb en zijn daarom voor mij suspect. Alle eigenschappen die jij noemt zijn toe te schrijven aan de benadrukking van de hogere frequenties en terughoudendheid van de lagere.

Er wordt inderdaad veel te veel over kabels geouwehoerd, dat ben ik met je eens, maar het zal nooit ophouden. Nog niet zo lang geleden moest iedereen ineens een bepaalde Van den Hul Kabel hebben, want die was toch zo geweldig. Het ene enthousiaste verhaal na het andere. En nu gooit de een na de ander hem er weer uit omdat ie ineens zo slecht is. Zijn de muziekinstrumenten veranderd? Zijn de elctronen collectief op tilt geslagen? Zijn de geleidingseigenschappen gewijzigd? Zou het door de groene stroom komen? Nee toch zeker.  

Hoe lang geleden is het niet dat iedereen allerlei kabels ging vlechten, afschermen, aarden en weet ik wat niet meer. En dat gaf toch z

wat ik wel vind:

Je hoort wel eens dat je set net zo geod is de zwakste sckakel in je set. LIjkt me bullshit.

Je kan met een dropveter(= slechte) kabel nog altijd het verschil tussen apparatuur horen. Maar met een goede bekabeling heb je het spul pas compleet. Of het zit tussen mn oren eek.gif:D

Game