Hans van Liempd Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:wat ik wel vind: Je hoort wel eens dat je set net zo geod is de zwakste sckakel in je set. LIjkt me bullshit. Je kan met een dropveter(= slechte) kabel nog altijd het verschil tussen apparatuur horen. Maar met een goede bekabeling heb je het spul pas compleet. Of het zit tussen mn oren Game Andersom kun je ook verschillen horen met goede kabels op slechte apparatuur. Je hoort dan n.l. wat ze verkeerd doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 kunnen we het zo samenvatten? Met goeie kabels hoor je meer, dus kan je ook kleinere verschillen waarnemen. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:kunnen we het zo samenvatten? Met goeie kabels hoor je meer, dus kan je ook kleinere verschillen waarnemen. Game Wij zijn het eens, dat discussiert niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 eigenlijk weet iedereen toch dat lskabels verschillen? het enige is dat kermit en consorten (ps: niks negatiefs over kermit !) vinden dat bovenstaande onzin is. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Ik lees nu dat kabels verschillen, maar ze zijn wel altijd allemaal beter dan de standaard bekabeling? Zoiets? Dus mensen kunnen mij vertellen welke beter is? Kan iemand me a.u.b vertellen wat dan de beste kabel is, hoef ik niet meer zoveel te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door KeesW: Briljante conclusie. Het enige waar kabels zich in onderscheiden is hun capacitaire en inductieve gedrag, hun afscherming en de toegepaste materiaal soorten. Dat is dan meteen ook de reden d Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 wat er gezegd wordt: als je set schel is: stouw er kabels tussen die filteren in het hoog???? en andersom? das toch suf? Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:wat er gezegd wordt: als je set schel is: stouw er kabels tussen die filteren in het hoog???? en andersom? das toch suf? Game Ja, dat is ook suf. Kun je net zo goed een condensator parallel aan de speaker zetten en gewoon dropveters kopen. Komt op hetzelfde neer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Niet mee eens, als je niet van highend kabels houdt moet je er ook niet over schrijven. Oh, ik dacht dat het over bekabeling ging en niet exclusief over High end kabels. Het is geen kwestie van 'niet houden van High end kabels', maar ik vind dat die dingen het gewoon niet beter doen. Wil je nou een discussie of wil je alleen maar bevestiging horen van je stelling horen? In jouw oren klinken de dropveters het best. In mijn oren is dat heel anders. Omdat ik vaak naar instrumenten luister, (en minder naar de acoustiek) hoor ik klankkleur van instrumenten die je niet hoort als je in een concertzaal zit. Zeker niet als je achterin zit. Maar als ik naar kamermuziek luister (kleine bezetting in kleine ruimte) hoor ik wel allerlei klank details. Omdat ik de acoustiek van een kerk of concertzaal niet wil horen (in zo'n geval) maar wel het uitklinken van de instrumentklanken ben ik een liefhebber van een heel gedetaileerd geluid. En dat is nu precies een van de bezwaren die ik heb tegen jouw kabels. Je hoort een gitaar heel 'klein' neergezet, maar alle details zijn zo uitvergroot dat de microfoon zo ongeveer op de snaren gestaan moet hebben. En dat rijm ik dus niet met die klein neergezette gitaar. Overigens vind ik akoustiek juist een heel essentieel aspect van muziekbeleving. Als een muzikant verschillen hoort tussen een warm en een koud instrument wil ik dat ook horen. In het topic "Impact" hebben we ook al eindeloos over dit fenomeen gediscusieerd. - Ik hoor nog steeds verbeteringen. - Jij zegt het maakt allemaal niet uit. Het klinkt er alleen slechter van. - Ik hoor meer details. - Jij wilt die details niet horen. Jouw interpretatie, die niet strookt met mijn opvattingen. Uit mijn reacties kun je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door cgm:Ik lees nu dat kabels verschillen, maar ze zijn wel altijd allemaal beter dan de standaard bekabeling? Zoiets? Dus mensen kunnen mij vertellen welke beter is? Kan iemand me a.u.b vertellen wat dan de beste kabel is, hoef ik niet meer zoveel te luisteren. Je begrijpt het kennelijk niet..., dit topic zou wat makkelijker zijn als we allen naar dezelfde apparatuur zouden luisteren. Helaas dus niet, vandaar het grote aanbod in kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 leuk , weer een kabel topic . er is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 maar wel ofc koper Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door JSA:maar wel ofc koper waarom ?? heb jij ooit in je leven wel eens een gecorrodeerde luidsprekerkabel gezien ?? welnee , en helemaal niet bij die audiofielen . die wisselen zoveel met die kabels , dat ze de kans niet krijgen om te corroderen . de verbindingen blijven brandschoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Erik, ik dacht dat je 'slechts' 3mm2 had? Is 5 niet wat overdreven? Overigens is bij mij het (OFC) koper wel geoxideerd aan de uiteinden. Misschien moet ik ze maar eens overnieuw strippen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Henrie:Erik, ik dacht dat je 'slechts' 3mm2 had? Is 5 niet wat overdreven? Overigens is bij mij het (OFC) koper wel geoxideerd aan de uiteinden. Misschien moet ik ze maar eens overnieuw strippen... ik heb 3.75 mm2. ik ben aan het sparen voor 5 mm2 . dan kan ik er 's winters ook mijn auto mee starten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik heb 3.75 mm2. ik ben aan het sparen voor 5 mm2 . dan kan ik er 's winters ook mijn auto mee starten . Aha... Altijd handig. Maar eh... jij bent toch automonteur? Dan kun je er toch wel voor zorgen dat je auto het 's winters ook doet? Of heb je zo'n slechte? (ouwe Ford of zo)... BTW. deze zijn echt heeeeel goed: www.sommercable.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 ah eindelijk weer een topic over ls-kabels. ik heb weer 3 pagina's zitten lezen over hoe men denkt wat kabels wel of niet goed doen met het geluid. maar je kunt ook je hele leven blijven zoeken naar verbeteringen wat niet altijd een verbetering is of hoeft te zijn. soms met een andere kabel behaal je 1 verbetering ,maar na een paar weken kom je er achter dat er ook 3 verslechteringen bij zijn gekomen. lieve mensen geniet toch eens van de muziek daar gaat het toch om. ps. ik tweak ook wel eens maar bij sommige schijnt het een opsessie te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: waarom ?? heb jij ooit in je leven wel eens een gecorrodeerde luidsprekerkabel gezien ?? welnee , en helemaal niet bij die audiofielen . die wisselen zoveel met die kabels , dat ze de kans niet krijgen om te corroderen . de verbindingen blijven brandschoon Ja zal ik een keer pics maken, erik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Telefunken .Je hebt gelijk ,alweer een kabeltopic .En Ome Henk ,dacht je dat het nu anders zou lopen of zo??????.Het is weer hetzelfde geouwehoer, uiteindelijk komen we weer in een,( voor of tegen ) fase terecht. Daar deze topic ook weer de vorm aanneemt van heb ik nu gelijk ,met mijn dropveter, of die anderen met hun dure kabels, Hier nog een vraagje .vinden jullie ook niet dat de OFC koperkabels,niet eens een andere kleur moeten krijgen?dan die standaard koperkleur,komt misschien wel het geluid ten goede.En zouden we de zilverkabels niet eens een rode kleur moeten geven?.Kijk das ook geouwehoer over kabels .Telefunken heeft het bij het juiste eind.Stop eens over dat gezeik van kabels (draait toch steeds weer op het zelfde uit)en ga eens lekker genieten van de muziek.Ik vraag mij wel eens af of jullie dat wel kunnen,daar jullie wel constant bezig moeten zijn van is die kabel nu wel goed ?Wat kan ik nog aan mijn aparatuur doen ?Wat kan ik dalijk nog voor antwoorden geven op het forum ?Wie kan ik nog evt afkatten? Worden jullie nu eens niet moe van jezelf.Voor dat de stelling komt van je hoeft het toch niet te lezen ,hier mijn antwoord .Dit Forum staat voor iedereen ter beschikking .Eerdat jullie allemaal oude mannetjes worden,met een hooraparaatje van Krell. Vincent.en noem maar op, ga lekker genieten van MUZIEK. MVG Luxman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Daarom heet dit topic ook "Gezeik over luidsprekerkabels....." Liever hier dan onder een luidspreker of Apparatuurtopic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door Kermit:quote:-------------------------------------------------------------------------------- En dat is nu precies een van de bezwaren die ik heb tegen jouw kabels. Je hoort een gitaar heel 'klein' neergezet, maar alle details zijn zo uitvergroot dat de microfoon zo ongeveer op de snaren gestaan moet hebben. En dat rijm ik dus niet met die klein neergezette gitaar. Overigens vind ik akoustiek juist een heel essentieel aspect van muziekbeleving. Alles wat jij als nadeel ziet heet in Highendkringen "Foccusering". Jouw interpretatie, die niet strookt met mijn opvattingen. Uit mijn reacties kun je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Een kabel die details weg laat is in mijn oren een slechte kabel. Oh, dus als je veel geld uitgeeft, dan heb je betere argumenten en daarom zou ik mijn mond moeten houden ? Dit snap ik effe niet... Veel geld uitgeven aan luidsprekerkabel heeft naar mijn idee weinig te maken met meer details. Duurder is (met name bij ls-kabels)niet altijd beter. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Geplaatst door Kermit:quote:-------------------------------------------------------------------------------- En dat is nu precies een van de bezwaren die ik heb tegen jouw kabels. Je hoort een gitaar heel 'klein' neergezet, maar alle details zijn zo uitvergroot dat de microfoon zo ongeveer op de snaren gestaan moet hebben. En dat rijm ik dus niet met die klein neergezette gitaar. Overigens vind ik akoustiek juist een heel essentieel aspect van muziekbeleving. Alles wat jij als nadeel ziet heet in Highendkringen "Foccusering". Ik noem hert gewoon een slechte opname................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Alco... ---------------------------------------------- (Quote Kermit) Jouw interpretatie, die niet strookt met mijn opvattingen. Uit mijn reacties kun je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: "Gezeik over luidsprekerkabels....." Liever hier dan onder een luidspreker of Apparatuurtopic. Als je dat doet krijg je kortsluiting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts