figaro Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door Ome Henk: En net als Hans ben ik van mening dat het gezeik over kabels beter hier kan plaats vinden, dan in ieder bericht een beetje gezeik Ome Henk, dit is gewoon weer een extra draadje over luidsprekerkabels! Dit is gewoon een extra zelfgeschapen kans voor iemand die publiciteit zoekt voor zijn eigen produkt. De grootste topicsverzieker vlecht gewoon nog een extra draadje in zijn nu al verstikkende macram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door figaro: Ome Henk, dit is gewoon weer een extra draadje over luidsprekerkabels! Dit is gewoon een extra zelfgeschapen kans voor iemand die publiciteit zoekt voor zijn eigen produkt. Kapperswijsheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door figaro: Ome Henk, dit is gewoon weer een extra draadje over luidsprekerkabels! Dit is gewoon een extra zelfgeschapen kans voor iemand die publiciteit zoekt voor zijn eigen produkt. De grootste topicsverzieker vlecht gewoon nog een extra draadje in zijn nu al verstikkende macram Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Als je beweert dat Hans hier alleen maar zit om bepaalde produkten te promoten doe je hem aardig tekort vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Zoek t maar uit met je kabels. Ik ben van de ouwe stempel en heb dus ook uode rommel staan op me werkkamer. (een quad 33/303) en wat staat er in de handleiding ??????) Luidsprekerkabels: gewoon lampesnoer voldoet uitstekend !!!!!! jaja het staat er echt. wijlen sir Peter Walker was nog zo gek niet.... ik zeg maar zo O.T.W.B Ouwe Troep Werkt Beter. mijn quad 33/303 met fm3 tuner , revox a-77 en micro seiki dd33 platenspeler zou ik voor geen geld willen inruilen voor een hoop zg. high-end setjes. Probleem met high-end is dat het lijkt in mijn ogen op haute cuisine en dat betekend niks meer of minder als weinig op je bord en veel op je rekening !! zo en nou krijgen we commentaar zeker weten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Nee hoor, ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik geloof wel dat het beter kan dan een lampen snoer Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door KeesW: Briljante conclusie. Het enige waar kabels zich in onderscheiden is hun capacitaire en inductieve gedrag, hun afscherming en de toegepaste materiaal soorten. Dat is dan meteen ook de reden d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2003 Author Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door DIY ESL:Zoek t maar uit met je kabels. Ik ben van de ouwe stempel en heb dus ook uode rommel staan op me werkkamer. (een quad 33/303) en wat staat er in de handleiding ??????) Luidsprekerkabels: gewoon lampesnoer voldoet uitstekend !!!!!! jaja het staat er echt. wijlen sir Peter Walker was nog zo gek niet.... ik zeg maar zo O.T.W.B Ouwe Troep Werkt Beter. mijn quad 33/303 met fm3 tuner , revox a-77 en micro seiki dd33 platenspeler zou ik voor geen geld willen inruilen voor een hoop zg. high-end setjes. Probleem met high-end is dat het lijkt in mijn ogen op haute cuisine en dat betekend niks meer of minder als weinig op je bord en veel op je rekening !! zo en nou krijgen we commentaar zeker weten ! Ik ben ook van de oude stempel, maar ook in 'n 33/303 zit veel meer als je op het eerste moment zou denken. Ik denk wel dat de elco's en binnebekabeling dan vervangen zouden moeten worden, en wat andere revisiewerkzaamheden moeten gebeuren. Die dingen zijn tenslotte meestal al meer dan 25 jaar oud. Als je er zo tevreden mee bent, ook goed maar je haalt dan lang niet alle kwaliteit uit je platen of CD's. Het is echter wel vaak zo dat als je eraan gaat beginnen, er steeds weer een andere zwakste schakel ontstaat. En uiteindelijk ben je nog veel geld kwijt. Dus: tevreden bespaart veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2003 Author Report Share Posted 4 november 2003 Nou zitten ze weer te zeiken of het wel of niet van kabels, maar nouw bij iemand die een serieuze vraag steld of kabels wel van' Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Hai, Het is maar wat je lekker uit eten vindt veel of verfijnd. Niets tegen haute cuisine wel iets tegen liflafjes. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2003 Author Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door carl:Hai, Het is maar wat je lekker uit eten vindt veel of verfijnd. Niets tegen haute cuisine wel iets tegen liflafjes. Groet, Mijn idee, liever haute cuisine (weinig voor veel) dan de afhaalchinees (veel voor weinig). We worden toch allemaal veel te vet, en van smaak willen we niks meer weten (als ik zo eens bij Mac Donalds binnenkijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Wat is dat Mc Donalds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Beste, Ik ben nog steeds zeer te vreden over het "star quad concept". Dit type kabels maak ik veel voor oa. mastering studio's maar ook voor audiofielen. En zelf draai ik er ook mee. Meerdere merken passen dit zo toe. Het is van oorsprong een multiwire OFC PA kabel. Die normaal worden gebruikt om actieve systemen met een (multi) kabel te voeden. Wat ik heb gedaan is steeds om en om een ader pakken, zodat je dus een echte starquad krijgt. (+ - + -) Het laag is gewoon super! midden hoog ontzettend los, en vooral natuurlijk. Een kabel die dus eigenlijk niet opvalt en gewoon vanzelfsprekend klinkt. De inductie is bijzonder laag, en de Capaciteit niet hoger dan 1,90 Pf. Zo zien ze eruit, als we ze afgewerkt hebben. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 wauw, super stoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Beste Sher, Hij is niet gewoon getwist. Het is een starquad kabel. Zoals ik hem heb geconficugereerd is hij oorspronkelijk niet bedoeld. Als je hem dus zo van de rol haalt, ziet hij er niet zo uit . De mooie afwerking, en de twisten aan de uiteindes zijn geheel met (mijn) hand gedaan . In oorsprong is dit een kabel bedoeld om bijv. subwoofer en mid-hoog door een kabel te sturen. Dit houdt dus in dat er (in elkaar gedraaid) 4 OFC aders in een kabel zitten. Echter was de isolatie en de luchtkern tussen de 4 aders zeer intteresant om zelf eens aan de slag te gaan. Door deze kabel als single wire te gebruiken, heb je dus een starquad kabel. 1e ader + 2e ader - 3e ader + 4e ader - Zo zal er altijd een plus naast een min liggen, en andersom . Zou je van boven in de kabel kijken, dan ziet het er zo uit. + - -+ Hierdoor grijpen in fase en uitfase signalen zeer goed in elkaar, waardoor ze elkaar beter zullen opheffen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Ik mis een mooi audiofiel kastje Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door JSA:Ik mis een mooi audiofiel kastje Er zit al een niet-audiofiele plaat voor je kop Mooie kabel om te zien Bas Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Dan zit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Eigenlijk is het vreselijk jammer dat van kabelfabrikanten die ook prof kabels leveren, dezen vaak niet in NL te krijgen zijn. Van Monster bv kost de prof uitvoering van een kabel - aan de rol - vaak maar een fractie van - dezelfde - kabel voor de consument, de opdruk is hetgeen dat verschil maakt. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Het is van oorsprong een multiwire OFC PA kabel. Die normaal worden gebruikt om actieve systemen met een (multi) kabel te voeden. De inductie is bijzonder laag, en de Capaciteit niet hoger dan 1,90 Pf. Bas, Het ziet er giga-profi uit. Kun je wat meer informatie geven over merk, type, prijs en leverancier van de kabel die je gebruikt? Ik begrijp dat het een kabel is waarbij de aders door lucht zijn gescheiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door Kermit:Dan zit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door JSA: Je hebt echt niks om me op te pakken he, frustrerend voor jou en heeft deze student zelfs nog betere ls kabels dan jij, het rijke ventje dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten daarom is ie ook rijk , slimmerik . altijd voor een dubbeltje op de eerste rang . ps : hoe beter zijn jou speaker kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 zooooooooooooooooveel beter, snapie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts