Jump to content

Acoustic reality

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Omdat het een beetje hi-tec is gooi ik hem er hier maar tussen ;)

Iemand wel eens iets van eAR gehoord van Acoustic Reality.

Kennelijk gebasseerd op de ICE versterkers van B&O (pwm dus). Volgens deze review miraculeuze versterkers (natuurlijk).

large-earpic1.jpg

Dit doosje (?) doet 2*250 watt @ 8 ohm, 80 A @ 0.6 ohm

Het principe doet me een beetje aan Crown K1 en K2 denken. Ook lekker veel vermogen uit een klein kastje met een hoge DF en hoog rendement. Deze schijnt ook het midden/hoog erg goed te doen.

Is dit de toekomst op versterkergebied?

Anyway, ik zou het best wel eens willen horen. Echt duur is het niet.

Hallo,

Deze amp's ken ik niet. De digi versterkers van Tact wel, en ik moet zeggen dat deze beslist niet verkeerd klinken (volgens mij erg onderschat in Nederland).. De ontwikkelingen op dit gebied zijn nog in volle gang, maar ik denk dat er een grote kans is dat dit later standaard wordt! :)

groeten, PD Hogeterp

Ik ben wel eens op hun site geweest voor hun series-crossover, echter de ice-modules zijn door hun PWM-ontwerp erg efficient, hoe het zit met electromagnetische vervuiling op de luidsprekerkabels en CE keurmerk weet ik niet, maar is nog steeds een issue bij dit soort ontwerpen.

Geplaatst door LaMa:

..... hoe het zit met electromagnetische vervuiling op de luidsprekerkabels en CE keurmerk weet ik niet, maar is nog steeds een issue bij dit soort ontwerpen.

Als dat zo is mogen ze simpelweg niet verkocht worden, period.

Het zijn wel mooie bijzettafeltjes en ze hebben ook een model dat als krukje gebruikt kan worden:

ear1001small.jpg

:D;)

Geplaatst door Lars:

Ik ken ze wel, toen er ooit eens een topic op HiFi.nl was over mooie luidsprekers. Ik had toen een mooie 2-weg luidspreker erneer gezet van dit merk.

Alleen staat die mooie 2-weg luidspreker niet meer op hun site.   :(

Dit waren ze dus niet

carisma1.jpg

Ik speel met het idee om een proef exemplaar (van de 250 watt versterker) aan te vragen. ze hebbeneensoort van 3 weken niet goed geld terug garantie. Alleen ben ik bang dat transport wel voor eigen rekening is.

Aan de andere kant is het ongeveer even duur als een K2??

Geplaatst door Pjotr:

Als dat zo is mogen ze simpelweg niet verkocht worden, period.

Het zijn wel mooie bijzettafeltjes en ze hebben ook een model dat als krukje gebruikt kan worden:

ear1001small.jpg  

:D    ;)

De hele wereld is vergeven van pwm en fase aansnijding. En dat wordt echt niet allemaal goed gefiltert. Een frequentie omvormer koop je standaard zonder filter. Ik heb ooit een potmeter signaal moeten inlezen in een apparaat met 4 frequentie omvormers. Alle motor kabels waren afgeschermt en de potmeter ook. Toch had ik een ruis van

Voorals nog mag je alles maken en doen. Maar als anderen het opmerken zou je ter verantwoording geroepen kunnen worden. In dat geval wordt er naar de normen/regels gegrepen.

Dus als je pwm verstreker niet op 50hz, 100hz of 77khz gaat zitten dan zal niemand het door hebben en valt alles wel mee.

Wat de fabriekant ook zou kunnen doen is een low end filter in hun assortiment kunnen opnemen die de klant dan niet besteld. Iedereen tevreden.

Groeten Simon

Jawel, maar als je zo'n versterker koopt en je mobieltje (of dat van de buurman) doet het plotsklaps niet meer als die versterker aanstaat dan heeft de fabrikant het toch maar op te lossen. En blijkt het dan niet aan de CE normen te voldoen dan kan ie zijn versterkers alleen nog in de rimboe van Afrika kwijt.

Hoezo dat mobieltje mag toch niet gevoelig zijn!!

Er zijn diverse frequentiebanden vast gelegd. Hou daar rekening mee en niemand zal je lastig vallen.

Kijk als je je iso normering wil halen dan moet je idd heel moeilijk doen. Maar dat is in deze wereld toch helemaal niet interresant.

Groeten Simon