Jump to content

Heeft iemand enig idee (kabels)

seoman
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu al verschillende keren interlinks en,luidspreker kabels tegen gekomen die voor de massa draad een dikkere ader gebruiken dan voor de "+" draad.

Hoe zit dat??? confused.gif

Waarschijnlijk geeft deze asymetrische opzet een betere koppeling tussen beide geleiders. Een betere koppeling geeft een lagere zelfinductie maar zal in dit geval mogelijk ook een zekere immuniteit geven voor storingen van buitenaf. Als ik hierover meer kan vinden laat ik het effe weten.

grtzz,

Marjor

De logica hierachter begrijp ik,hij is echt hardstikke fout  

Welke logica en wat is fout? En ja, we kunnen zoeken op internet. Waar wordt op de Eichmann-site een antwoord gegeven op de gestelde vraag?

Gr.

Marjor

Ja ik wordt ook zo moe.

Een hele lap text en d'r staat alleen dat de dikke sneller zou zijn dan de dunne.

En dat alle problemen opgelost zouden zijn.

Sales mad.gif

Ik had graag een verklaring gehad.

Heeft iemand ervaring met deze kabels?

grtz

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Nou breekt m'n klomp.

k zie dat begrijpend lezen niet jouw sterkste kant is,gewoon nog een paar keer lezen dan maar.   :(    :rolleyes:

Gunst Gerrit, dat je een commercieel verhaal, zonder enige serieuze poging tot verheldering of verklaring, al aanvoert om een inhoudelijke vraag te beantwoorden, geeft aan dat je ook denkt dat je leest.........

Ook voor jou : gewoon nog een paar keer lezen dan maar........

Groet Jitze

Hai Gerrit,

Vaak worden produkten ontworpen vanuit een wetenschappelijk idee.

Het komt ook voor dat produkten worden ontdekt door toeval en /of trial en error.

Bij kopen van produkten moet je natuurlijk voorzichtig zijn want de marketingjongens proberen je van alles te verkopen.

Bij audio heb ik echter geleerd redelijk onbevoordeeld zaken uit te proberen. Je hoort wel of het werkt of niet en van een goede dealer krijg je dingen mee naar huis het kost je dus ook geen geld.

Om bij voorbaat produkten (op ongetwijfeld beperkt wetenschappelijke gronden) weg te redeneren ontneem je jezelf de kans om je systeem te verbeteren.

Wat heb jij eigenlijk in huis? Bij de aankoop van je spullen zul je verschillende componenten toch ook met elkaar vergeleken hebben of heb je alleen naar de prijs gekeken?

Geplaatst door Jitze:

Gunst Gerrit, dat je een commercieel verhaal, zonder enige serieuze poging tot verheldering of verklaring, al aanvoert om een inhoudelijke vraag te beantwoorden, geeft aan dat je ook denkt dat je leest.........

Ook voor jou : gewoon nog een paar keer lezen dan maar........

Groet Jitze

Wat zei ik nou Jitze,ik gaf de link omdat de best man wou weten WAAROM sommige fabrikanten de kabels zo maken,toevallig werd het uitgelegd op de bewuste site en zoals ik al zei geloof ik het verhaal niet.

De beredenering is namelijk hardstikke krom.

En Jitze ,ik geloof dat ik al genoeg verklaringen heb gegeven om een boek te vullen ,wanneer kom jij nou eens over de brug.

Tot slot een andere regel die ik al heel jong geleerd heb,Wat je niet kunt meten kun je ook niet maken,je kan dan namelijk niet nameten of je het goed gemaakt heb.

:P

En Jitze ,ik geloof dat ik al genoeg verklaringen heb gegeven om een boek te vullen  :P

Als ik zo door twee fora heen lees vind ik dan wel heel erg veel kul...........

Om hiermee nu een boek te vullen, komt niet eens in aanmerking voor de ramsj, gaat direct naar de recycling........

Groet Jitze

Hai Gerrit,

Maar als je het niet kan meten kan je het dan ook niet horen volgens jou?

Ik zou toch wel willen weten waar jij mee speelt en hoe jij audio produkten kiest (zie mijn mail).

Ik word nu toch wel erg benieuwd naar de set van Gerrit! :rolleyes: Iedere vraag in die richting wordt door hem keurig ontweken! ;)

Je hoeft je er toch niet voor te schamen, zelfs niet voor een Marquant torentje met B eek.gifse melkpakjes, hoor! ;):D

Dus kom op met die set, Gerrit!! ;)

Geplaatst door carl:

Hai Gerrit,

Maar als je het niet kan meten kan je het dan ook niet horen volgens jou?

Het idee dat het menselijk gehoor een objectief en precies meetinstrument is kan wat mij betreft in de prullenbak,zelfs de meest lullige Hema-scoop heeft een grotere bandbreedte en resolutie.Het probleem is echter dat je oren vast aan je kop zitten en je niet even een paar andere kan monteren om te vergelijken,zo zou ik graag eens de oren van mijn hond willen uitproberen.

Zelf werd ik laatst op een leuke manier met m'n neus op de feiten gedrukt,ik was aan een speaker aan het meten en op de spectrumanalyzer was een enorme spike te zien rond 19 KHz 15 dB boven de witte ruis uit die vanwege de buren op een aanvaardbaar niveau was,zoeken zoeken,blijkt het de TV te zijn.Nu ben ik altijd best zuinig op mijn gehoor geweest,de keren dat ik in een disco ben geweest kun je op

Geplaatst door Jitze:

Als ik zo door twee fora heen lees vind ik dan wel heel erg veel kul...........

Om hiermee nu een boek te vullen, komt niet eens in aanmerking voor de ramsj, gaat direct naar de recycling........

Groet Jitze

Ja ja,everyone's a critic,ook erg goed onderbouwd Jitze.Moet jij trouwens geen onderzoek doen naar het hoe en waarom van jouw Tweaks,op deze manier word het nooit iets.

Ik kies trouwens mijn spullen als de meeste mensen hier,ik kijk,luister,vergelijk,overweeg en koop dan.

-

;)

Zeg Gerrit, op het gevaar af dat je OostIndisch doof bent en dit verzoek weer net mist: Welke spullen heb jij thuis staan?

Maarten

Geplaatst door Ruud:

:P Lekker belangrijk   :P

Goedemorgen muziekliefhebbers,

Mensen wennen overal aan . ;)

Ook aan de acoustiek van de ruimte waarin naar muziek geluisterd wordt.

Daarom is het heel moeilijk om een objectief oordeel te geven over eigen installatie inclusief luisterruimte. confused.gif

Daarvoor heb je dan ook advies nodig.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Daarvoor heb je dan ook advies nodig.

En zie hier het perfecte medium.

Geen peper dure spullen als vergelijk.

Maar ervaringen.

grtz

Toch ben ik het niet helemaal met Haudio eens. Je went natuurlijk aan geluid, maar als je eraan gewend bent vind je het gewoontjes en wil je een verandering. Daarom ervaren veel mensen een nieuw component vaak als een verbetering.

Pak eens een foto van 10 jaar geleden. Daar zeg je dan van dat je dat haar of die broek vroeger mooi vond.

Ook na de vakantie klinkt de muziek ineens veel mooier. Dezelfde ervaring had ik met mijn CD speler die ik een aantal maanden niet gebruikt had (LP)

Overigens ben ik al een hele tijd tevreden met mijn systeem hoewel een nieuwe platenspeler me al enige tijd bezighoudt....

Geplaatst door Ruud:

Zie hier zoveel setjes in de sigs en onder "mijn set", kun jij daar een waardeoordeel over vellen zonder ze beluisterd te hebben      confused.gif      

Spreken we maar niet eens over de ruimte waar ze in staan, en de bereidheid om ze optimaal op te (kunnen)stellen

Het is alleen maar leuk om te weten     :)      :rolleyes:      eek.gif      ;)

Je hebt vast gelijk, het interesseert me ook matig wat anderen thuis hebben staan. Alleen, daar ging het me niet zozeer om.

Het is meer dat iemands muzieksmaak en apparatuurkeuze me soms helpt z'n opmerkingen en reacties beter te plaatsen.

Z'n bereidheid om de woonkamer te verbouwen voor Hifi is welkome aanvulling da's waar.

Lekker generaliserend, ik weet het. Maar zonder generalisatie is er geen communicatie mogelijk. We interpreteren tenslotte alles de hele dag binnen de eigen referentie.

M.

PS. Ik geef liever geen waardeoordeel over iemans anders Hifi set, auto of partner

:rolleyes::rolleyes::P