marjor Posted 14 juni 2002 Report Share Posted 14 juni 2002 Is die effe fout terechtgekomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 Geplaatst door Ruud:Zie hier zoveel setjes in de sigs en onder "mijn set", kun jij daar een waardeoordeel over vellen zonder ze beluisterd te hebben Ja! Sommige mensen kunnen dat vanwege technische kennis van audioschakelingen en de gebruikte componenten. In jou geval: Futtermaniaanse OTL schakeling met EL34 pentodes in balans geschakeld, gezien de transmissielijnen die je er mee probeert aan te sturen zal het geheel wel warm (Wollig) en niet al te dynamisch klinken............. Wat betreft de Eichmann site: Hun Bullet pluggen zijn Fenomenaal!!!!!!!!!!!!!!!! Ook al is de info op de site quasie wetenschappelijk en commercieel getint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 Geplaatst door Stefan: Ja! Sommige mensen kunnen dat vanwege technische kennis van audioschakelingen en de gebruikte componenten. In jou geval: Futtermaniaanse OTL schakeling met EL34 pentodes in balans geschakeld, gezien de transmissielijnen die je er mee probeert aan te sturen zal het geheel wel warm (Wollig) en niet al te dynamisch klinken............. De bekende knuppel Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 juli 2002 Author Report Share Posted 16 juli 2002 Ha ha Euh waar gaat 't eigenlijk over? Ego of audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 juli 2002 Report Share Posted 18 juli 2002 Geplaatst door Ruud: Ik hoop voor jou dat je oren beter werken dan je ogen Verrek!!! Ik heb geloof ik toch een bril nodig! Ik heb ff die oude mail van jou er bij gehaald; er zitten een paar topaansluitingen op die buisjes In dat geval zullen het PL519 of PL509 buizen zijn. In ieder geval ligt de knuppel (niet ondergetekende )weer in het hoenderhok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 juli 2002 Report Share Posted 18 juli 2002 Geplaatst door seoman:Ha ha Euh waar gaat 't eigenlijk over? Ego of audio Het was mijn bedoeling om aan te duiden dat je de klank van een set best in enige mate kunt voorspellen als je weet waar hij uit bestaat. Ik neem aan dat jij ook de klankverschillen wel kunt opnoemen tussen de bekende "melkpakjes" en bijvoorbeeld een B&W 800 serie Verder heeft iedereen ook wel een mening over de klank van buizenversterkers, hoewel die maar voor 75% van de gevallen op gaat...... Iedereen bouwt de set naar zijn eigen smaak, sommige mensen houden van een warme klank; andere weer van een heldere, sommige houden van een rustig beeld; andere van een heel dynamische. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, en dat maakt een vergelijk en discussie moeilijk, wat de een nl. mooi vind en de hemel in prijst daar vind de ander niets aan...... En daarom is er zo'n grote verscheidenheid aan audioproducten op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Geplaatst door Ruud: Goed gegokt, en inderdaad een beetje te snel gereageerd EL34 Overigens Utrecht ligt dichtbij Almere, ik zou zeggen om wat vooroordelen weg te nemen/te versterken kom eens luisteren, want volgens mij heb je nog nooit een Aitos setje beluisterd Mail me ff je adres door, dan zetten we meteen daad bij woord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Beste knuppel te Hoenderhok uhh Ruud, Volgens mij de zoveelste free hosting provider die ermee kapt om remote toegang te geven voor images. Jammer, ik vind kijken naar een Aitos leuker dan deze plaatjes ... gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Beste seoman, Dat geneuzel over de snelheid van de ene en de ander kabel is werkelijk allemaal commercieel gebral en nog erger het verhaal dat de linker ls kabel even lang moet zijn als de rechter. Wellicht weet je dat de snelheid van de electroontjes door een draadje ongeveer 1.000.000 maal zo snel gaan als de golfjes door de lucht. Dat is een fenomeen dat 15 miljard jaar geleden is bedacht. (toen was er voor zover ik me kan herinneren nog geeneens muziek laat staan hifi) Dus als de rechter speaker 1 cm verder van m'n oor staat moet de linker luidsprekerkabel 1.000.000 cm = 10 km langer worden om links en rechts 'op tijd' te laten aankomen. Werkelijk een belachelijk verhaal. Laat ze dan maar eens wat karakteristiekjes zien. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Gerrit, Als je aan het meten bent en je vindt een piek van 15 dB op je analyzer, van de TV of een andere magnetronachtig apparaat, wordt het dan geen tijd de zaak eens goed te ontkoppelen voor hoge frequenties, resp. goed te aarden(ster)? Wat meet je trouwens met die witte ruis? Geeft een hoop herrie, is tweeter verschalkend en geeft lijkt mij voor jou de zekerheid dat je voorlopig niet van je eigen muziekinstallatie kan genieten. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Carl, Sommige hifiboeren zeggen dat als je het niet kan meten je het dus niet kan horen. Absolute onzin. Als je verschil hoort en je kan het niet meten, meet je verkeerd of heb je apparatuur die niet geschikt is. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Tot slot een andere regel die ik al heel jong geleerd heb,Wat je niet kunt meten kun je ook niet maken,je kan dan namelijk niet nameten of je het goed gemaakt heb. Wat jammer nou. Dan kun je nooit iets zonder "duimstok" of "multimeter" maken. Een kind b.v. Maar denk je werkelijk dat een schilder als de Kooning aan het meten sloeg voordat hij zijn kwasten pakte? Laat staan nameten nadat hij zijn schilderij af vond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Pjotr:Wat jammer nou. Dan kun je nooit iets zonder "duimstok" of "multimeter" maken. Een kind b.v. Maar denk je werkelijk dat een schilder als de Kooning aan het meten sloeg voordat hij zijn kwasten pakte? Laat staan nameten nadat hij zijn schilderij af vond? Stop maar met reageren op de loze kreten van Gerrit. De ignorant laat zich niet meer zien en het was voor iedereen duidelijk dat Gerrit veel onzin uitkraamde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Pjotr:Wat jammer nou. Dan kun je nooit iets zonder "duimstok" of "multimeter" maken. Een kind b.v. ... Om een kindje te maken moet je toch eerst een harde plasser krijgen van de 'specificaties' van de wederhelft. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door FrankD: Om een kindje te maken moet je toch eerst een harde plasser krijgen van de 'specificaties' van de wederhelft. Frank En als je dan die harde plasser krijgt, moet je vooral eerst heel veel oefenen, voordat je de fabriek ook mar iets gaat produceren Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts