Pjotr Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Beste Luxman, Heel terecht wat je daar schrijft. En was, en is, die Jan nou juist niet een schoolvoorbeeld van gebrek aan respect voor iedereen die er anders over denkt dan hij? Hij heeft heel wat afgeforumd op HiFi.nl. En juist daar toonde hij een ongebreidelde minachting en arrogantie tegenover een ieder die het niet niet met hem eens was. Vind je het dan gek dat vrijwel niemand hem meer pruimt? 'Tis gewoon een Don Quichotte die zo nodig tegen de windmolens van het audiowereldje moet vechten. Mij best maar kom dan niet met een paar verkreukelde zwaarden aanzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Wat is dat toch met respect? Iedereen eist respect, zonder dat ze er iets voor gedaan hebben. Staat het in de grondwet of zo, of in de rechten van de mens? In mijn tijd (ja ja) moest je respect VERDIENEN. Goed fatsoen en beleeftheid is natuurlijk iets anders. Vraag me af of sommige het verschil wel kennen. Zal het maar even uitleggen. Mensen waar ik respect voor heb (die me nu even te binnen schieten en geen personen uit de prive sfeer): Nelson Mandela Aung San Suu Kyi Lance Armstrong Albert Einstein Aafje Heynis Van dat kaliber. Beleeftheid: omgangsvorm voor iedereen die je niet goed kent. Humor: omgangsvorm voor goede bekenden (ook wel vrienden genoemd); zoveel mogelijk, liefst niet te afgezaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 8 november 2003 Author Report Share Posted 8 november 2003 Bedankt jongens, ik kan in ieder geval ff vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door luxman:Sodejuu Wat zeur je nu over mijn punten en kommas Schijnt dat je mijn reactie toch hebt kunnen lezen (zelfs al kost dat jou moeite) anders had je niet kunnen reageren Volgens mij heb je ondanks je zo goede Taalkennis waar je mij op aanspreekt niet begrepen waar het mij om te doen staat nl Als Jan uit de Betuwe een Mongool zou zijn en uit zijn nek zou lullen kun je toch wel respect voor hem hebben Met de vraag of deze KLOTE site niet gesloten kan worden zegt al meer dan genoeg over je eigen persoon Kijk en dat zie ik steeds vaker op deze Forums voorkomen Ook bij HIFI nl Het schijnt hier dat een aantal Forumleden niet verder met hun grijze massa komen, dan HIFI Voor het woord Respect hebben ze al een woordenboek nodig Of je het nu eens bent of niet met Jan Hij heeft een Homepage en dat moet je waarderen en een ieder moet voor zichzelf maar uitmaken wat ie er mee doet btw heb de punten en kommas maar voor jou weg gelaten wist niet of ze te pas of te onpas zouden staan Als ik jou was zou ik mij drukker maken hoe ik respect kan tonen dan over een paar punten of kommas MVG Luxman Hoi Luxman, dit is idd wel wat beter te lezen . Mijn taalkennis is ook maar beperkt, maar daar gaat het hier niet over. Het feit dat ik tegen Jan zit te schoppen is gewoon dat deze site TE VAAK wordt aangehaald. Als iemand goede bedoelingen heeft om een stukje materie te leren kennen en iemand komt met deze site aangezeuld, geeft dat blijk van weinig respect voor de aanvrager (daar hebben we het alweer ), Steks in dit geval. Die Jan heeft een tijdje geleden echt geschopt tegen de "gevestigde orde" op Hifi.nl. Dan verdien je echt geen respect meer. Misschien ben ik ook wel een Don Quichotte, maar ik dweep niet zo met mijn "kennis" als die bewuste pipo. Als ik iemand kan helpen, dan probeer ik dat op de best mogelijke manier, naar eer en geweten. En laat natuurlijk de aanvrager vrij in zijn eigen mening. Ik vind het belangrijk dat iemand zich een eigen gedachtegang kan vormen (ook over feiten), maar je moet 'm daar wel de kans voor geven. Zoiets kan Jan dus helemaal niet en hij zadelt je daarom op met ZIJN "filosofie", hoe goed of fout die ook is. Ik zal het hier maar bij laten. Ik hoop iig dat Steks (en anderen) die site links laat liggen, om niet allerlei foute dingen over te nemen. BTW: Als ik respect moet hebben voor Jan omdat hij een site heeft, moet ik ook respect hebben voor iemand met een of andere racistische of neonazistische site. Dat vind ik al helemaal fout Steks, veel lees- en leerplezier, met de juiste links Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Dit zijn ook 2 leuke sites over de basis (geen electronica maar geluid en akoustiek): http://home.wanadoo.nl/laetitiakonijn/opti.htm http://members.home.nl/snannenberg/ Voor luidsprekers vind ik deze lekker overzichtelijk (richt zich op laag weergave en geen filterdesign): http://www.diysubwoofers.org/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door Sodejuu: Hoi Luxman, dit is idd wel wat beter te lezen . Mijn taalkennis is ook maar beperkt, maar daar gaat het hier niet over. Het feit dat ik tegen Jan zit te schoppen is gewoon dat deze site TE VAAK wordt aangehaald. Als iemand goede bedoelingen heeft om een stukje materie te leren kennen en iemand komt met deze site aangezeuld, geeft dat blijk van weinig respect voor de aanvrager (daar hebben we het alweer ), Steks in dit geval. Die Jan heeft een tijdje geleden echt geschopt tegen de "gevestigde orde" op Hifi.nl. Dan verdien je echt geen respect meer. Misschien ben ik ook wel een Don Quichotte, maar ik dweep niet zo met mijn "kennis" als die bewuste pipo. Als ik iemand kan helpen, dan probeer ik dat op de best mogelijke manier, naar eer en geweten. En laat natuurlijk de aanvrager vrij in zijn eigen mening. Ik vind het belangrijk dat iemand zich een eigen gedachtegang kan vormen (ook over feiten), maar je moet 'm daar wel de kans voor geven. Zoiets kan Jan dus helemaal niet en hij zadelt je daarom op met ZIJN "filosofie", hoe goed of fout die ook is. Ik zal het hier maar bij laten. Ik hoop iig dat Steks (en anderen) die site links laat liggen, om niet allerlei foute dingen over te nemen. BTW: Als ik respect moet hebben voor Jan omdat hij een site heeft, moet ik ook respect hebben voor iemand met een of andere racistische of neonazistische site. Dat vind ik al helemaal fout Steks, veel lees- en leerplezier, met de juiste links Beste Sodejuu Jan heeft een site neergezet met een omvang waar je 'U' tegen kunt zeggen. Hij schuwt daarbij duidelijke uitspraken niet, onderbouwt die in veel gevallan en licht die ook nog eens extra toe als er naar gevraagd wordt. Als je dan al vind dat hij onzin verkoopt, wees dan eens concreet en noem man en paard. Dat mag toch geen probleem zijn bij zo'n grote site vol onzin? Is het je trouwens opgevallen dat Henno Appel met vragen over het maken van kabels bij Jan terecht is gekomen? Ik denk niet dat Jan zozeer de intentie heeft om anderen van zijn gelijk te overtuigen. Het lijkt er meer dat hij anderen aan het denken wil zetten om het glossy glanzende geblaat en prietpraat, zoals dat veelvuldig in het high-end wereldje te horen is, eens kritischer te beschouwen. En daarbij gebruikt hij duidelijke taal. Niets mis mee. Ik heb zo het vermoeden dat er op de site van Jan niets is te vinden is dat in tegenspraak is met de informatie die te vinden is op de site waar jij naar toe gelinkd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door Kermit: Is het je trouwens opgevallen dat Henno Appel met vragen over het maken van kabels bij Jan terecht is gekomen? Henno zoekt informatie bij iedereen die iets te vertellen heeft en daarna bepaalt hij zelf of die informatie bruikbaar voor hem is. De uiteindelijke kabels hebben weinig te maken met de inbreng van Jan, dus ik hecht daar weinig waarde aan. Als Jan het vak Communicatietechniek eens ging volgen, dan zou hij een stuk geloofwaardiger overkomen Alleen zijn spreekstijl al noopt tot gevoelens van afkeer, ik denk dat hij weinig vrienden heeft als dit zijn dagelijkse "talk" is en waarschijnlijk wil hij dat ook zo. Genoeg over Jan nu, er is veel meer goede informatie elders beschikbaar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 er staan hele interssante stukken opde site . dit bijvoorbeeld : Wat is er echt onzin Sommige van de dingen hieronder "zien er wel mooi uit", maar dragen niet bij aan de geluidskwaliteit. Tsja, het oog wil ook wat en er is niets mis als je geld besteedt aan cosmetische zaken. Maar ga niet beweren dat het geluid er ook beter van wordt. Bijzondere materialen : "OFC" Het gebruik van zogenaamd "zuurstof vrij" koper (OFC, van" Oxigen Free Copper") is kolder. Een volstrekt uit z'n verband gerukt verhaal over bepaalde effecten bij de elektrische micro geleiding tussen de afzonderlijke koper-kristallen heeft veroorzaakt dat er nu zelfs bij degelijke technische firma's "OFC" kabel aangeprezen wordt voor audio toepassingen. LARIEKOEK. Als er met de elektrische geleiding in "gewoon" koperdraad iets mis zou zijn hebben we daar wijd en zijd last van in de elektronica, en niet alleen in het beperkte audio-wereldje. Het moet zelfs ernstig betwijfeld worden of er wel zoiets bestaat als "OFC" d.w.z. een koper legering die inderdaad minder zuurstof bevat dan "gewoon" koperdraad, dat al voor minstens 99.99 % uit zuiver koper bestaat. Zo OFC al bestaat is het verschil met "gewoon" koper niet zichtbaar, en zeker niet hoorbaar. Bijzondere materialen : Het gebruik van zilver, of soms wel goud Zilver geleidt de elektrische stroom een fractie beter dan koper, maar het is v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Nou Bas kan dus wel inpakken met zijn "star" kabels als ik dat zo lees Bij de weg Erik, studeer jij voor El Pancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2003 Report Share Posted 8 november 2003 Geplaatst door Pjotr:Nou Bas kan dus wel inpakken met zijn "star" kabels als ik dat zo lees Bij de weg Erik, studeer jij voor El Pancho wat is dat .? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:er staan hele interssante stukken opde site . dit bijvoorbeeld : Hij heeft ook geen oren, anders zou hij horen dat minstens de helft van die lijst wel degelijk hoorbare verschillen meebrengt. En wie is Jan dan om te zeggen dat die verschillen verbeteringen of verslechteringen zijn. Hij heeft het telkens over het maakt niks uit. Ik weet (heb gehoord) dat het wel uitmaakt. Beter of slechter....???? daar valt over te twisten (en dat doen we dan maar Hear). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Beste Kermit, Ik hoef niks meer aan te halen als voorbeeld. Dat heeft Erik al voor mij gedaan. Ik zou zeggen, hou jullie je maar bij jullie audiopaus Jan en laat 'm voor de zekerheid ff heilig verklaren. Dat spreekt ook wel aan. Ik ben een andere mening toe bedaan en die stroken dus niet echt met die van ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Sodejuu .gezien je laatste reactie ;)Jou eigen mening. Kijk en dat maakt het nu zo leuk om telkensweer, Jan zijn site te vermelden. Want zo te zien heeft Jan ongeacht. velen een andere mening toegedaan ,ook een aantal symphatisanten die hem in heel vele opzichten gelijk geven .Dus volgens jou en anderen zou Jan zijn site VERBODEN MOETEN WORDEN. Waar ken ik die kreet nu van? Terwijl er constant op dit forum .de ene stelling naar de andere vaak wordt afgedaan ,als kan niet ,bestaat niet .de mijne is beter .je hebt ongelijk . ga je oren eens uitspuiten.af en toe zo heftig oplopend dat er ware HIFI ruzie ontstaat.(gelukkig wordt dat ook steeds weer bijgelegd )En raad nu eens waarom ? daar het meestal felle tegenstanders van Jan zijn en op dat punt zijn ze het dan weer eens met elkaar . Ik persoonlijk hou wel van een vuurtje Dus ik zal ten alle tijden waar dan ook op dit Forum naar Jan blijven verwijzen . Zoals ik al eerder zei .Ieder kan Jan zijn site (stellingen ) lezen en voor zich zelf bepalen wat ie er mee doet.Omdat het jou of wie dan ook niet bevalt ,vraag ik mij af .Wie zijn jullie om te oordelen welke sites vernoemd mogen worden en welke niet. OH JA .Gelijk heb je, als je het ongelijk hebt bewezen. MVG Luxman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Dit voorgaande schrijven heeft betrekking op, voorafgaande reacties en op nog komende(afwijzende) reacties op Jan zijn site JAN RULEZ MVG en nog een prettige luisterdag toegewenst. Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Ja ja, Luxmannetje daar komt de aap uit de mouw. Jij wilt gewoon alleen maar lekker stoken. Daarvoor misbruik je nu een serieuze en integere vraag van Steks, louter en alleen om je eigen ego, of misschien wel frustraties, bot te vieren. Dit heet aandacht vragen vanuit het negatieve. En op de keper beschouwd misbruik je daar die Jan uit de Betuwe eigenlijk ook voor. Nou dat weten we dan ook weer. BTW, gelijk hebben we nooit, dat kun je hooguit misschien wel eens krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Sodejuu:Beste Kermit, Ik hoef niks meer aan te halen als voorbeeld. Dat heeft Erik al voor mij gedaan. Ik zou zeggen, hou jullie je maar bij jullie audiopaus Jan en laat 'm voor de zekerheid ff heilig verklaren. Dat spreekt ook wel aan. Ik ben een andere mening toe bedaan en die stroken dus niet echt met die van ... Bijna standaard reactie van audiofielen Geen argumenten, zelfs niet al er expliciet om gevraagd wordt, en pogingen tot ridiculisering van andersdenkenden. Jammer hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Ja Pjotr.Iemand moet dat wel doen .Iedereen is voor mij een waardige tegenstander .tot op het moment ik hem versla, zoniet hij mij verslaat. Vandaar mijn stelling Gelijk heb je. als je het ongelijk hebt bewezen.En als Steks of wie dan ook een serieuze vraag stelt.Wie zouden wij zijn,om te beoordelen of hij deze site moet doornemen of niet.Iedereen is vrij dat zelf te beslissen. Ego Frustraties ? Ik denk dat juist diegene die zo een afkeer van Jan hebben.daar meer problemen mee hebben gezien het feit hoe ze al bij de naam Jan reageren Aandacht.Ach Pjotr Sodejuu Ome Henk Speedy Kermit Erik ,en allen anderen.Waar zouden wij zijn als er niemand aandacht aan ons besteede????????........... MVG LUXMAN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 En als Steks of wie dan ook een serieuze vraag stelt.Wie zouden wij zijn,om te beoordelen of hij deze site moet doornemen of niet.Iedereen is vrij dat zelf te beslissen.Dan moet diegene die je die kant op stuurt al wel te kennis hebben om zelf te kunnen oordelen. Het gaat niet aan om diegene die serieus om raad of de weg vraagt het bos in te sturen. En dat is nou juist het venijn van die betuwe site. Het lijkt allemaal logisch als je er niets van af weet, maar veel wetenschap die hij aandraagt klopt maar gedeeltelijk en is halfwas uit boeken overgeschreven. Denk dat ie veel eigenlijk zelf ook niet snapt. Daarnaast is veel slechts een mening van Jan die als algemeen geldende waarheid gepresenteerd wordt. Soort van audio-populisme zeg maar. Daar mag m.i. best voor gewaarschuwd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Juist waarschuwen dat mag als jullie dat vinden.En kijk juist daarom moet zijn site vermeld worden.Als Jan zijn site niet geloofwaardig zou zijn ,dan is een verwijzing juist leerrijk. Wanneer jullie zijn veronderstellingen en zijn wijsheden WETEN TE DOORBOREN ALS FABELTJES.Stel dat Steks of wie dan ook al surfend en vragend met jullie adviezen van wel(goede sites???)toch bij Jan(ongelukje)(niet via mij ) zouden belanden.wie garandeert ons dan, dat zij zijn visie niet aannemen, daar het simpeler uit ziet(goedkoper) dan hij(zij) had(den) verwacht. Is er hier iemand die Jan persoonlijk al eens heeft ontmoet?.Wie kan werkelijk zeggen dat Jan niks(van kennis) in huis heeft?.Wie heeft Jan al eens op een leugen betrapt? Wie heeft er al eens in een persoonlijke ontmoeting testen met Jan uitgevoerd waaruit bleek dat er van zijn veronderstellingen niets maar ook helemaal niets klopt. Wijsheid .Op een leugen betrapt .Je kunt alleen maar bedrogen worden .wanneer dit jou persoonlijk treft.Dus Jan moet je benaderen met zijn veronderstellingen,waaruit blijkt dat wanneer je het uitvoert.Jan je bedrogen heeft met de opzet. Dus met onrechtmatige doelstellingen welk in intrest iets oplevert (voordeel)ten aanzien van hem zelfe.Alleen al als hier de naam van Jan valt wordt er over hem heengevallen als een stuk wild .tot aan een vorm van belediging toe .Als jullie het al zo goed menen .dan adviseer een nietswetende gelijk Steks met jullie adviezen .en zeg dan gelijk erbij als bv iemand als mij, naar Jan verwijst.Deze site kun je ook eens bekijken (en volgens jullie)moet je hem wel met een korreltje zout nemen . Kijk dat zou anders klinken .dan van die openingen van KAN DIE KLOTE SITE NIET GESLOTEN WORDEN.en wat nog meer volgt . Kijk Pjotr.en zolang hier niet met fatsoen op een verwijzing naar welke site dan ook, met betrekking tot zuivere HIFI, en niets te makende hebbende met Racisme Neonazisme of welke lasterende vorm dan ook,waar Sodejuu meekwam .enkele berichten hiervoor,Dan zal ik LUXMAN met plezier naar de site van JAN uit de Betuwe blijven verwijzen . MVG Luxman.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Over die opmerking van Sodejuu ,in mijn laatste bericht gaat het voornamelijk om de respectkwestie die ik aanvoerde van iemand die een eigen site heeft . dit om evt misverstanden te voorkomen mvg luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Hoi Luxman, Ik heb het misschien wel wat te cru gebracht, maar die site werkt op mij als een rode lap voor een stier. Er wordt TE VAAK mee geschermd en Pjotr heeft precies verwoord wat ik bedoel. Ik kan niet objectief reageren als mijn adrenalinespiegel is gestegen, helaas. Misschien kan ik dan beter de mond houden, maar dat is moeilijk (en dat weten er wel meer na gisteren ). Dat ik niet met "feiten" kom, zoals Kermit dat steld, komt omdat (bijna) alles wat Erik post juist duidelijk maakt waar de fouten in de site zitten. Als je GEEN basiskennis hebt, neem je DAT allemaal voor waar aan. Helaas is de praktijk anders. Een simpel voorbeeld. De OFC koperdraad heeft weldegelijk zin. Ondanks dat deze niet geheel oxidevrij is, is deze verbinding een stuk stabieler. Niet vanwege, hoe Jan het aanhaald, de micro geleiding (dit zijn niet Jan's worden maar iemand anders waar Jan het niet mee eens is), maar gewoon het oxidatiefeit. Ik krijg met grote regelmaat sets in handen die aan elkaar zijn geknoopt met GROEN uitgeslagen dropveters. Juist omdat daar dat prutkoper in zit verwerkt, krijg je dergelijke ellende. Dat je het niet merkt dat die draad versleten is, komt omdat het geleidelijk gaat en je er aan gewend raakt. Bovendien ziet hij een kabel nog steeds als een verbinder met 0 ohm, 0 capaciteit en 0 inductie, en dat terwijl ieder rechtgeaarde technicus WEET dat een kabel eigenlijk een filter is, bestaande uit een weerstand, condensator en spoel. Daarom vind ik dat je deze site niet MAG aandragen als er iemand vraagd om een stuk basiskennis, want je wordt daar misleidt. Resultaat: de Kermits en de Erik Klijnsmits. Jammer, want het zijn volgens mij heel aardige gasten die het beste met iedereen voorhebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Als je ***totaal*** geen verstand hebt van electronica en chemische eigenschappen van metalen kun je maar beter helemaal niks zeggen. Ook kun je beter de site van Jan nog maar eens goed doorlezen om er achter te komen dat Jan helemaal niet beweerd dat een interlink/luidsprekerkabel een verbinding is met 0 Ohm, 0 capaciteit en 0 zelfinductie. Integendeel. Ook OFC draad oxideert net zo hard als een gewone koperen draad. Heeft niks met 'OFC eigenschappen' te maken. Het is meestal een samenloop van omstandigheden zoals productie fouten, verkeerde soldeerhars, foute stoffen in de nabije omgeving etc. Eigenlijk zouden reacties van totaal onwetende audiofielen verboden moeten worden. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Henk, Je gevoel voor humor moet nog wat verder ontwikkeld worden. Mischien dat twee van deze dingen beter opvallen: Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts