Sodejuu Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Kermit:Beste Sodejuu Het is weer eens wat anders om gepresenteerd te worden als een van de slachtoffers-zonder-basiskennis van de site van Jan. Je hebt geen idee hoe ver je er naast zit. Hopelijk vind je het niet erg dat ik jou posting niet zo sympathiek vind Toch maar weer een reactie . Ik kan het heel goed begrijpen dat je mijn posting niet zo sympathiek vond. Ik hoop echter dat je de essentie van mijn posting wel wil begrijpen. Dat ik me regelmatig in superlatieven uitdruk, is dacht ik bekend en je moet het daarom niet zo letterlijk nemen als ik het geschreven heb. Lees daarom aub ook mijn vorige post op pag. 5. ik geef iedereen het recht op een eigen mening, zolang dat maar op een gemoedelijke manier gebeurd. Als als iemand iets dwingends tracht te verkondigen, ga ik daar recht tegenin. Zo zit ik (helaas ) nu eenmaal in elkaar. Met jou en Erik communiceren ervaar ik als prettig, ook al hebben we verschillende standpunten. Er zijn echter lieden die ik niet zo goed kan pruimen en ik denk dat je wel weet wie ik bedoel. Gelukkig zijn er dat niet veel. Ik heb denk ik genoeg gezegd en ook hoe ik een beetje in elkaar zit. ik hoop dat je er begrip voor hebt. @Pjotr, ik wordt echt niet zo gauw boos, maar eerder ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Ja Andre, het is ook al zo lang geleden. Kan mij er nog wel een uitgebreide forumcorrespondentie over herinneren maar heb nooit een resultaat gezien. Het schoot mij eigenlijk weer te binnen, het zou toen best de moeite waard geweest zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 mijn dropveter IS groen . hij heet niet voor niet de timrek VERDE. maar das alleen de buitenkant hoor . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:mijn dropveter IS groen . hij heet niet voor niet de timrek VERDE. maar das alleen de buitenkant hoor . dan is het ook geen dropveter, maar een winegumveter Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Sodejuu: dan is het ook geen dropveter, maar een winegumveter eigenlijk is het ook geen dropveter . het is een interlink uit de car-hifi . gewoon een coax met teflon ertussen en koper erin . de pluggen heb ik er zelf aangezet , omdat ik gewoon zeker wil weten dat ze goed zitten . dus al met al een leuke kabel . maar dit wil ik toch nog effe zeggen :BETER KAN NIET . WEL ANDERS MISSCHIEN , MAAR NIET BETER . je kunt een wiel niet ronder maken dan dat het is . denk aan vrouwtje piggelmee . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Sodejuu:BTW: Ik kreeg afgelopen week nog een paar reparaties aangeboden en er zaten ook wat kabeltjes bij (merk dropveter). Eentje was er al groen aan het worden en dat terwijl ie van buiten nog als nieuw uitzag Dat zoiets NIET bij de bekende merken gebeurd heb ik echter nooit beweerd. Dat kan ik wel beamen. Restaureer als hobby nog wel eens een Quad 33-303 combo. En het koper van het standaard din snoertje wat daar tussen zit is idd vaak behoorlijk bruin tot groen geoxideerd. Ook bij de din chassisdelen van de 33 zie soms de groene spikkels door het nikkel heen komen. Wel eens afgevraagd waarom het koper in geisoleerd draad vertind is? Juist, om oxidatie tegen te gaan. En menigeen heeft het koper in zijn transparante speakersnoeren groen zien worden in de loop der tijd. Dus helemaal onzin is het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Pvc isolatie bevat chloor atomen en bij te heet stoken komt dat vrij en reageert met het koper wat de groene kleur oplevert. Sulfaten hebben ook een dergelijk effect. Hele oude apparatuur en goedkope interlinkjes die (nog) worden(werden) geproduceerd met 'foute' soldeerharsen oxideren uiteindelijk. 'Puur' koper oxide is niet groen maar bruinig. OFC koper word uiteindelijk net zo groen. Terwijl ik tientallen jaren oud installatiedraad uit de muur heb gehaald waarvan de kern er na 5cm afstrippen nog zo goed als nieuw uitzag. Maar ongetwijdeld is OFC koperdraad van 15 euro de meter veruit superieur. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door FrankD: 'Puur' koper oxide is niet groen maar bruinig. Frank Goedzo. Kijk maar naar je waterleiding. Die wordt in eerste instantie dofbruin = Koperoxide. Daarna wordt het oxide onder invloed van de lucht,etc omgezet in kopersulfaat = groen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts