Hans Posted 21 december 2002 Report Share Posted 21 december 2002 Hallo Forummers, Vandaag ben ik in het bezit gekomen van tweedehands MIT2 Biwire speakerkabel. Sinds ik ze aan gesloten heb ben ik helemaal van mening veranderd over speakerkabels. Ik hoor met eigen oren wat ik toch nooit helemaal geloofde: ze zijn echt even belangrijk als een CD-speler, versterker of speakers. Dat er zulke mooie muziek uit mijn set komt is ongelofelijk! Eerlijk waar, de 'gevoelswaarde' van mijn set is verdubbeld. Meer detail, meer emotie, een onvermoed laag, een helderder en ronder midden en hoog, een totale klank die veel voller en ronder is zonder detailverlies... Tot nu toe dacht ik dat je alleen een beetje verschil kon bereiken met een kabel, maar dit is een wereld van verschil. En mijn vorige waren niet slecht (CS 122 biwire van VdHul). Voor het eerst ben ik echt gelukkig met mijn set en denk ik: voor dit geld kun je dus echt een verdomd mooie set hebben (al ga ik nog wel verder trekken naar nieuwe hoogten). De kastjes die in de MIT-kabels zitten, zitten dus niet alleen maar in de weg. Van mij zal niemand er nog iets slechts over horen! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 21 december 2002 Report Share Posted 21 december 2002 ik heb et niet zo op die kastjes... maar dat is mijn mening.. als het werkt.. voor jou (misschien deed het neits bij mij...) dan is het perfect! veel luisterplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Hallo gitaarwerk, Ik kan natuurlijk alleen maar over mijn eigen set spreken, maar wat ik daarover beweer, is dat het niet alleen voor mij, maar voor iedereen die er naar luistert een gigantisch verschil is. Tja, en dat er kastjes aan meehelpen maakt mij dan weinig meer uit. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Ik heb geen idee wat die kastjes nou precies doen maar ik weet wel dat ik mijn MIT en Transparent kabels als een op zich staand component in mn set beschouw. De vooruitgang die die kabels teweegbrengen is echt ongelooflijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Hear, hear! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 hai, Ik heb hier ook wel eens mee geexperimenteerd. Ik vond dat het geluid "dikker" werd. Ik kan me voorstellen dat dit onder omstandigheden (moderne kamer)prettig is. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Gebruik zelf de VDH CS-122. Echter door de harde akoestiek klinkt het, vooral op een hoger volume, iets te schel. Misschien moet ik ook eens naar deze kabel gaan luisteren. Wat kost deze kabel trouwens nieuw? Lees wel vaker dat de CS-122 wat te schel kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Ik denk dat de mit2 kabel in bijna alle gevallen gehoormatig een verbetering is ten opzichte van VDH-CS122, deze kabel klinkt erg onrustig en niet verfijnd naar mijn mening, MIT daarentegen is een hele rustige kabel die alles veel meer afrond maar combineert lang niet ik elke set. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door padi: Ik denk dat de MIT 2 kabel in bijna alle gevallen gehoormatig een verbetering is ten opzichte van VDH-CS122, MIT daarentegen is een hele rustige kabel die alles veel meer afrond maar combineert lang niet ik elke set. Padi Overigens heb ik een tijdje met een MIT 750 tube-versie gespeeld, voordat ik mijn huidige speakerkabel kocht, klonk in mijn toenmalige set(Avatar/AudioResearch) inderdaad een beetje levenloos/mat, kan me echter voorstellen als er b.v. een Spectral voor/eind had gestaan het inderdaad wat levendiger had geklonken Dus matchen is het sleutelwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Ik ken een paar verhalen van opengewerkte kastjes Het is heel simpel, meer dan een spoeltje hoeft er niet in te zitten, een los "aarde" draadje komt ook voor (zit aan de spoel). Meettechnisch zijn deze kastjes (de inhoud ) een ramp, een schone sinus komt er met allerlei bijverschijnselen (schaduw sinussen, harmonischen) uit en dus voegt dit iets toe aan het geluid. Dat wil ik (als redelijke purist) niet. Doel is om evt oscilleren van een zeer breedbandige versterker te voorkomen (de kabel dempt frequenties boven een paar MHz). Mijn ervaring is dat een dikkere kabel (6mm2) die goed geconstrueerd is (bijv. een helix constructie) super goed presteert en eigenlijk geen "geheimen" kent. Klein nadeel is dat hij met bijv. een Spectral eindbak gelegenheid kan geven tot oscilleren. Dit zegt echter meer over Spectral's ontwerp, want met 99% van de andere merken is van dit effekt geen sprake. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Hallo SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Het zal ook niet voor niets zijn dat More Music MIT in het assortiment heeft. Ze verkopen immers ook Spectral... In ieder geval combineert de kabel erg goed met mijn versterkers (Densen B-100 en B-300, toevallig ook ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Hallo Bertus, Waar heb je die prijs van de MIT2 gevonden? Zelf zag ik hem niet in de prijslijst van More Music en ik wist niet beter of hij was uit de handel. groet, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Geplaatst door Hans:Hallo Bertus, Waar heb je die prijs van de MIT2 gevonden? Zelf zag ik hem niet in de prijslijst van More Music en ik wist niet beter of hij was uit de handel. groet, Hans Hoi Hans, Inderdaad zag ik hem een tijdje geleden op de prijslijst bij More Music. Het kan echter best zijn dat ie nu niet meer leverbaar is en ook niet meer op de lijst staat. Bel ze eens op zou ik zeggen. Groetjes Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts