Jump to content

Stroomproblemen

boy2
 Share

Recommended Posts

Hallo.

Voor de verandering heb ik een vraag die niet rechtstreeks met audio of video te maken heeft, alhoewel hij wel zijdelings gerelateerd is.

Sinds ik mijn nieuwe huis betrokken heb in mei jongstleden, heb ik problemen met de stroom. Niet alleen voor de installatie, nee, overal!

Alle lichten geven gemiddeld eens per 2 minuten, sychroon, een heel korte dip. Het verschijnsel is niet periodiek; soms komen er een paar, dan een tijdje niets. De buren hebben het soms ook, maar minder, lijkt het.

Ik heb geen gekke zware apparaten; ook is het niet synchroon met het aan- en uitschakelen van koelkast, cv etc.

De NUON heeft metingen verricht, en zegt dat ze leveren conform de NEN normen. Een electricien heeft de binnenboel uitvoerig onderzocht en zegt geen problemen te vinden.

Het lijkt erop dat ik veroordeeld ben tot dat geknipper! Maar ik word er echt helemaal knettergek van. Ook denk ik dat het erg slecht is voor mijn geliefde audio- en videospeeltjes.

Zou ik een soort nobreak kunnen laten aanleggen voor het hele huis? De breaks duren hooguit een kwart seconde, dus een zware condensator is misschien al genoeg.

Wie heeft tips?

Alvast bedankt,

Boy.

Geplaatst door boy2:

Inmiddels vind ik zelf in de audiowereld deze .

Iemand ervaringen mee? En kan ik die ook voor mijn hele huis inzetten?

Dat ding kan wel goed ontstoren (spikes, HF invloeden wegfilteren) maar de dips zul je vermoedelijk niet kwijt raken, want die duren veel te lang als je verhaal klopt.

Heb je dat geknipper ook met normale gloeilampen, of alleen met halogeenlampen en/of dimmers?

Als ik jou was zou ik kijken of je iemand kunt vinden die de netspanning kan monitoren en loggen, zodat je de onderbrekingen kunt aantonen.

Met zulk bewijs kan de energiemaatschappij niet meer zeggen dat ze aan bepaalde normen voldoen.

Die normen zou ik opzoeken, wieweet staat er wel iets vervelends bij zoals een continu aanwezige netspanning zonder regelmatige onderbrekingen.

Zelf apparatuur kopen om dit op te lossen zou ik niet doen, maak het eerst de leverancier maar flink moeilijk :)

Andr

Beste,

Het loont de moeie ergens een Fluke 189 te huren. Hang deze 24 uur aan de netspanning, en zet hem op de log. functie. Elke piek en dal zal dan middels de software te herleiden zijn met aangegeven tijd en tijdsduur. Deze multimeter heeft zelfs een nauwkeurigheid en precisie van 250 nSec. Met die gegevens kun je dan naar de Nuon.

Stroom leveranciers wilde zo graag commercieel gaan. Kort door de bocht komt het hierop neer, dat jij een product koopt van een bedrijf, en daarvan mag eisen dat je krijgt waar je voor betaald. En bedorven pak melk breng je ook terug.

Groeten,

Bas

Je woont waarschijnlijk in een wat oudere wijk, waar de buurman een compressor of zware koelinstallatie o.i.d. gebruikt. De spanning zakt dan tijdens het aanlopen van de motor behoorlijk in elkaar.

:)

Geplaatst door cgm:

Een paar jaar geleden had ik ook steeds dips in de systeemruimte, waar alle servers stonden. Uiteindelijk bleek dat de lift in hetzelfde gebouw de schuldige was, een installatie foutje..   :rolleyes:

nou dan zal mijn verhaal wel oud nieuws zijn.

maar ik heb voor de lol eens een paar dagen de multimeter in de wcd gehad,conclusie

ik krijg stroom aangeleverd varierend van 218 tot 225 Volt.

en ik nou maar denken dat we al op 230 Volt zaten.

die nuon maakt er een potje van.

Geplaatst door telefunken:

ik krijg stroom aangeleverd varierend van 218 tot 225 Volt.

en ik nou maar denken dat we al op 230 Volt zaten.

Stroom.....Ehh spanning :D.

Ik weet niet wat de normen zijn betreft spannings variatie, maar op de zaak heb ik overdag ook maar gemiddeld 218 volt tot mijn beschikking. Na achten is dat weer een 225 a 228 volt.

Alleen in Nijmegen is het zeer goed voor elkaar. Altijd strak 229 a 230 volt.

Misschien klinkt het daarom wel altijd zo goed... :D

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

1.Stroom.....Ehh spanning    :D.

2.Ik weet niet wat de normen zijn betreft spannings variatie, maar op de zaak heb ik overdag ook maar gemiddeld 218 volt tot mijn beschikking. Na achten is dat weer een 225 a 228 volt.

3.Alleen in Nijmegen is het zeer goed voor elkaar. Altijd strak 229 a 230 volt.

4.Misschien klinkt het daarom wel altijd zo goed...    :D

Groeten,

Bas

1.jij moet mij wel hebben he ;)

2.sommige buissenversterkers zijn hier toch wel gevoelig voor.

3.dat heb ik gehoord ja maar je mag daar alleen maar komen wonen als je 6 jaar reclasering heb gehad of 8 tattoo's heb. :D

4.zal wel door de titanexkabel komen die ik hier misschien wel mist. ;)

1.jij moet mij wel hebben he     ;)

Sorry wou effe flauw doen :D

2.sommige buissenversterkers zijn hier toch wel gevoelig voor.

Ja en SS apparatuur zonder regulatie ook.

Daarom worden metingen alleen vericht met een Variac ertussen. Overigens weet ik wel de oorzaak van mijn spanningsproblemen :). Naast en boven mij zitten ICT en IT bedrijfjes. En als ik daar al die servers' PC muren en weet ik het wat zie, dan is me opeens veel duidelijk :D.

3.dat heb ik gehoord ja maar je mag daar alleen maar komen wonen als je 6 jaar reclasering heb gehad of 8 tattoo's heb.    :D

Nou dat ben ik wel helemaal met je eens. Ik vind Nijmegen ook een 1e klas rukstad! ik ben hier gelukkig ook niet opgegroeid. Wat ik hier doe is wonen, en voor de rest geloof ik het wel met de Jan Willems en Dirk Jan's die hier wonen :D

4.zal wel door de titanexkabel komen die ik hier misschien wel mist.   ;)

Ja nog sorry daarvoor. Jij (jullie) krijgen nog de prijzen van me. Waarom ik ook nog een beetje terughoudend ben, is omdat ik een deze dagen samples verwacht van andere soorten industriele netkabels.

Groeten,

Bas

Zeg Niet zo'n bakkes, Ja!!! nijmegen.jpg

Ik wil hier nooit meer weg!!!

En niet vanwege de Centrale die hier op 1,7 Km van mijn huis af staat.

;) Simon

ps over tattoos gesproken :

Tattoo.jpg

Zeg Niet zo'n bakkes, Ja!!! nijmegen.jpg

Ik wil hier nooit meer weg!!!

En niet vanwege de Centrale die hier op 1,7 Km van mijn huis af staat.

;) Simon

ps over tattoos gesproken :

Tattoo.jpg

Beste Simon,

Sorry:D. Die foto ziet er leuk uit, maar Nijmegen heeft voor mij niets aantrekkelijks.

Vertel jij me maar waar ik hier een cafe kan vinden met goede live muziek, goede muzikanten en jazz/fusion...? Nou dat is er niet. Ik heb in het begin genoeg pogingen gedaan om hier eens wat leuks te vinden in het uitgaans leven, tervergeefs. Of het waren tenten met verschrikkelijke muziek, andere tenten waarin s'ogenaamde grappige studenten de boel onder kotsen, en toch denken zooo grappig te zijn. Dan kom je weer bij een BONK....TIZZ....BONK.....TIZZ.....BONK....TIZ tenk. Misschien als je hier opgegroeid bent is het anders, maar ik vind het een vreselijke stad. Geef maar maar Amsterdan, en zelfs nog liever Hilversum, waar je wel lekker onder genot van een biertje naar goede muziek kunt luisteren.

Groeten,

Bas

Ok dit is een coffeshop maar wel met de beste uitsmijter die ik ken.

Groeten Simon

Ha ha ha, gooit 'ie jou dan verder weg dan andere uitsmijters waar jij mee te maken krijgt? :o:blink::P:lol::lol:

Trouwens de mooiste smoes sinds jaren, lekker eten in een coffeeshop, ja ja! ;):D

Wist je dat je daar je wiet en hash gewoon mag pinnen!! :blink: :blink:

Super service! Nooit geprobeerd, ben benieuwd wat er op de afschrijving zou komen te staan.

:ph34r: