Guest efrolich Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Ik ben nogal verknocht aan de toonregeling van mijn quad 33! Nu weet ik uit ervaring dat die van de 44 nog mooier is en die van de 99 ongeveer het zelfde. Zijn er andere merken die wat dat betreft even hoog scoren? Overigens, toonregeling is voor mij een absolute must! Ik weet dat veel puristen er anders over denken maar voor mij zou mijn muziekbeleving soms danig vergald worden als er niet een goede toonregeling was om e.e.a. te verbeteren. Helaas zij niet alle bronne even geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 1 maart 2001 Report Share Posted 1 maart 2001 Heb zowel de Quad 33 als 34 voorversterker.De 34 heeft dezelfde toonregeling als de 44. Met name de tilt regeling van de Quad werkt geweldig.Ik heb altijd gedacht dat een goede versterker die niet kon missen Daar ben ik nog niet zo lang geleden deels op terug gekomen bij de aankoop van een Conrad Johnson voor en eindversterker. (buizen heb ik ook nooit geloofd).Zowel bij klassiek, pop als jazz heb ik tot nu toe geen enkele behoefte gehad aan de tilt regeling ook niet bij het draaien van LP's. Het verhaal dat naarmate je componenten beter zijn je "akoustische" en andere problemen verdwijnen is kennelijk waar. Overigens heb ik nooit begrepen waarom Quad nooit een aparte klankregelingsregeling unit op de markt heeft gebracht. Zakelijk hadden ze daar zeker succes mee gehad. Maar ja je bent stom of niet. Veel succes Met vriendelijkefH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 4 maart 2001 Report Share Posted 4 maart 2001 Er nog eens over nadenkend zou je natuurlijk ook een versterker zonder toonregeling kunnen kopen en er zonodig een aparte toonregeling aan kunnen toevoegen (tussen voor en eindversterker of nog mooier in een tape lus als de versterker die bezit). Musical fidility had (heeft?) zo'n toonregeling in haar programma. Daarnaast is er ook door ene John Crabble (redakteur van Hifi News-een soort Jan Kool) een tilt regeling ontwikkeld. Deze is te verkrijgen bij www.britishaudio.co.uk in zelfbouw of compleet.Ik heb erzelf overigens geen ervaring mee. Het artikel in Hifi News waar de verschillende systemen met elkaar vergeleken worden wil ik wel opzoeken en opsturen. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts