Alex Biezemans Posted 1 oktober 2001 Report Share Posted 1 oktober 2001 Hallo allemaal, Weet iemand het verschil tussen de Marantz PM 7000 en PM 8000. Ik kan de 7000 krijgen voor Fl. 700,- terwijl de 8000 op Fl. 1500,- komt. Volgens de specificaties is het enige grote verschil de klasse A schakeling van de 8000 en enkele vergulde aansluitingen extra. Of zie ik dit verkeerd? Is er intern ook qua opbouw ook nog enig verschil. Het lijkt interessand om voor de 7000 te gaan, gezien de prijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 1 oktober 2001 Report Share Posted 1 oktober 2001 Hoi Alex, welkom op Hear! Er is behalve de klasse A schakeling van de PM8000 idd een verschil. Een klankmatig verschil. De PM8000 doet het allemaal gewoon ietsje beter. Plaatsing, klankbeeld, zeker in klasse A merk je verschil. In mijn opinie rechtvaardigt dit klankmatig verschil het prijsverschil van 700 gulden niet. Maar dat lijkt me bij uitstek iets om zelf te ervaren (al zal ik je nu al zeggen dat je beter de PM7000 kunt kopen en het geld in iets anders kunt steken). Uitstekende versterker als je van de Japanse klank houdt. Groet, Avallon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Biezemans Posted 12 oktober 2001 Author Report Share Posted 12 oktober 2001 Hoi forumleden! Hoe moet ik een klasse A-schakeling precies zien en wat houdt dit in. Ik heb speakers met een impedantie van 6 Ohm. Geeft dit een redelijk vermogen? Ik ben een beginner op hifi gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts