Duck-Twacy Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Okay, ter lering en vermaak. In een oude Hifi News (juli 2002) las ik een bespreking van een Perpetual Technology P3A DAC. De review was weer in de bekende superlative mode. "Beter dan al het andere". Nu heb ik dat vaker gehoord, maar het product an sich spreekt mij wel aan. Volledig upgradable via software en zo. Er is ook een P1A welke je ook kunt configuren om de speaker-kamer interactie mee te corrigeren (hoewel dat nogal omslachtig gaat via een meet-laptop, waarna de fabrikant de juiste instellingen berekend). Anyway de prijs is niet idioot hoog (rond de $800) dus gezien de reviews een interessant procduct. Maar in Nederland nergens te beluisteren, vrees ik. Iemand ermee bekend?? http://www.av123.com/products_category.php...tion=processors http://www.stereotimes.com/acc040201.shtm http://www.soundstage.com/revequip/perpetu...3a_followup.htm http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?455 http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_3/...p3a-9-2000.html http://www.onhifi.com/product/perpetualtech_p3a.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Woow, fraai kastje Ik denk idd niet te beluistren in NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 kijk eens op www.springair.de,volgens mij hebben ze er daar nog een paar. IKKE If you haven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:kijk eens op www.springair.de,volgens mij hebben ze er daar nog een paar. IKKE If you haven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Het is niet allemaal 2e hands wat Springair verkoopt. Vaak kopen ze ook restpartijtjes op. Ze zetten het echter niet op de site of het nieuw of uit restpartij is. Je kan er wel vanuit gaan dat en goed werkt en er niets mee aan hde hand is. Ik heb een Micromega VV en een Linn EV daar aangeschaft en de spullen werken perfect. Je kan er zelfs heen gaan om de spullen te beluisteren. En garantie krijg je ook nog eens, minstens een half jaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Erheen gaan lijkt me wel wat. Zitten ze ver over de grens?? Aha 337 km vanaf DH. valt wel mee dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Erheen gaan lijkt me wel wat. Zitten ze ver over de grens?? Aha 337 km vanaf DH. valt wel mee dus Ze zaten vroeger in Plaidt. Dat is net boven Koblenz en makkelijk te bereiken. Nu zijn de 15km naar opzij geschoven, iets dichter bij de A61 en dus ook makkelijk te bereiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ze zaten vroeger in Plaidt. Dat is net boven Koblenz en makkelijk te bereiken. Nu zijn de 15km naar opzij geschoven, iets dichter bij de A61 en dus ook makkelijk te bereiken Keek net even of het makkelijk met de trein te doen is. Reisduur ruim 6 uur. Niet echt dus. Transport kosten zijn circa 15 euro, dat is dus geen probleem. Wel altijd gedoe is betaling. Om een of andere reden doen Duitsers niet aan creditcards, paypal oid en naar Nederland moet je altijd vooruit betalen. Geen COD (rembours). Maar ja erheen om eerst te luisteren heeft ook wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Om een of andere reden doen Duitsers niet aan creditcards, paypal oid en naar Nederland moet je altijd vooruit betalen. Geen COD (rembours). Hmm vreemd, ik hen ooit eens geinformeerd bij Springair, en ik kon toen kiezen: OF vooruitbetalen, of onder rembours. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Dit hoorde ik eens van een ander Duitse firma: "Normally we offer cahs on delivery, in Germany and in much other countries. In the netherlands we cant offer that, cause the netherlands post has gone out of the european clearing system and doesnot accept any c.o.d. deliveries from germany. So for all netherlands customers, the only way is payment first by bank" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Immiddels heb ik hem bij Springair besteld voor 629 euro (Duitsland, dus geen invoerrechten) Tweedehand was ook een optie geweest, zeker als je een Signature versie kunt vinden. Ga hem zekker tzt modden met betere trafo en opamps. Misschien wat blackgates (als het past). De output stage zou ook kunnen,maar dat moet ik wel uitbesteden. Garantie interesseert me niet zoveel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Ik ben benieuwd naar je bevindingen tegen die tijd. IKKE Gelukkig heb ik ook een dac,anders zou het hier behoorlijk nat worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Ik ben benieuwd naar je bevindingen tegen die tijd. IKKE Gelukkig heb ik ook een dac,anders zou het hier behoorlijk nat worden. Ik ook wel. Wat je leest op diverse flora is dat ie minstens 100 uur moet inspelen. De mod van Wright maakt het veel beter. Komt omdat er toch veel low budget componenten inzitten. Gelukkig kun je de voeding en ook de opams eenvoudig veranderen (kost je wel 100 euro extra) of zo. Weerstanden en condensators vergen (de-)soldeerwerk, dus daar heb ik wel wat twijfel of ik het aandurf (zal vast wel priegelig zijn van binnen). Een ander DAC (die ik niet ga kopen), die me ook wel interessant lijkt, is de Apogee Mini DAC Op hifi.nl beweerde men dat ook de hoofdtelefoon uitgang daarvan erg goed was (zodat je dus geen HT versterker nodig hebt), verder een semi professionele 24bit/192 Khz DAC, je kunt hem eventueel zonder pre op een eindversterker aansluiten. Dacht iets van 1100 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juni 2003 Author Report Share Posted 9 juni 2003 Waarschijnlijk bedoel je 2.5A bij 9V. Is zo'n AE-Europe trafo beter dan bv een 50 VA (2.77A) Amplimo ringkern. En heeft een nog zwaardere nog enige zin (bv 80VA 4.44A, scheelt maar 3 euro)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Ik heb de Perpetual nu twee maal gehoord, het is een goede maar beetje analytische DAC, van mij mag het wat natuurlijker ('analoger'), de voeding schijnt inderdaad veel uit te maken maar dat heb ik zelf niet gehoord. Iemand wilde 'm inruilen totdat ik 'm op een goed loopwerk liet horen, dat is dus echt noodzakelijk, met een standaard loopwerk klinkt hij vlak en agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Waarschijnlijk bedoel je 2.5A bij 9V. Is zo'n AE-Europe trafo beter dan bv een 50 VA (2.77A) Amplimo ringkern. En heeft een nog zwaardere nog enige zin (bv 80VA 4.44A, scheelt maar 3 euro)? Check dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2003 Author Report Share Posted 10 juni 2003 Geplaatst door void:Ik heb de Perpetual nu twee maal gehoord, het is een goede maar beetje analytische DAC, van mij mag het wat natuurlijker ('analoger'), de voeding schijnt inderdaad veel uit te maken maar dat heb ik zelf niet gehoord. Iemand wilde 'm inruilen totdat ik 'm op een goed loopwerk liet horen, dat is dus echt noodzakelijk, met een standaard loopwerk klinkt hij vlak en agressief. Ha Wilco, Ik wou hem achter mijn Berhinger UC hangen. Hopelijk is ie daar wel een verbetering. Van de Signature versie (met verbeterde voeding, caps en weerstanden) lees ik steeds dat ie "analoger" klinkt. Maar ja we zien wel, voor 630 euro kan het al bijna niet meer tegenvallen. Btw. Heb je hem ook icm de P-1A upsampler gehoord, is die de moeite (lees 750 euro) waard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Ha Wilco, Ik wou hem achter mijn Berhinger UC hangen. Hopelijk is ie daar wel een verbetering. Van de Signature versie (met verbeterde voeding, caps en weerstanden) lees ik steeds dat ie "analoger" klinkt. Maar ja we zien wel, voor 630 euro kan het al bijna niet meer tegenvallen. Btw. Heb je hem ook icm de P-1A upsampler gehoord, is die de moeite (lees 750 euro) waard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door Sander:En wat zijn de eerste luisterervaringen inmiddels?? Groet, Sander Geen, hij is er nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 De luisterervaringen??? Snap je het niet? IKKE Hij is er stil van!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Heel stil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Zo, dat heeft ff geduurd . En??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Ssssst.....,hij geniet nog. Op het moment dat hij uit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu:Zo, dat heeft ff geduurd . En??? En hij zit weer in de doos Ga hem morgen eens op mijn gemak aansluiten en dan lekker laten inspelen. En dan (later) lekker twieken.. Duurde inderdaad erg lang, er waren wat problemen met de betaling (heb zelfs hun hun IBAN nummer moeten berekenen, want het nummer dat ze mij gaven was fout. Heb ik zelfs nog in Smalltalk moeten doen, want rekenen met getallen van 30 cijfers trekt mijn rekenmachine niet). Probleem was ook dat alle medewerkers, die een beetje Engels machtig zijn, op vakantie waren en ik geen Duits spreek. Bij telefoneren gooide ze tot 2 keer de hoorn erop... Voor een goede recensie nodig ik Jopie wel een keer uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Hoe bereken je eigenlijk het IBANnr? Ik moet wel vaker geld overmaken naar Dtl en dat gaat toch prettiger als je dat nummer hebt. Het gaat vooral om de berekening van de 2 cijfers achter de DE. Wat daarna komt zijn gewoon BLZ en rekeningnr (eventueel met een paar nullen ervoor). BTW: Wat is er nou zo lastig aan Duits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts