Jump to content

oneindige vooruitgang ;)

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Sodejuu:

Hoe bereken je eigenlijk het IBANnr? Ik moet wel vaker geld overmaken naar Dtl en dat gaat toch prettiger als je dat nummer hebt. Het gaat vooral om de berekening van de 2 cijfers achter de DE. Wat daarna komt zijn gewoon BLZ en rekeningnr (eventueel met een paar nullen ervoor).

BTW: Wat is er nou zo lastig aan Duits        confused.gif         :D         ;)

idd landen nymmer + checksum + BLZ + konto (aangevuld met voorloopnullen, die was men ook vergeten)..

Anyway hier en hier staat het algoritme.

Er was ook ergens een duitse site met een omreken java schermpje, maar dat kan ik ff niet vinden.

Nu wel hier dus http://www.iban-rechner.de/index.php

Duist is vooral lastig als je het nooit geleerd hebt (maar 1 jaar in mijn geval).

Iech habbe ouch noer ijnen jaare doits gehapt ouf die sjoele.

Aaber iech hap kaine probleme damiet.

Iech bien aber fiele male in oisterreig ouf di feerieen gewesen.

das hat een biesje geholfen... :D

Muss Ich es ubersetzen,Ich weiss ja gar nicht was da steht!

Ik maak ook verschrikkelijke fouten hoor,maar wij nederlanders hebben altijd de neiging ons aan te willen passen,wat ik bij andere landen maar weinig ervaar.

IKKE

Misschien klinkt ie wel beter in de doos.. ;):)

Kaik, da haben wir nog etwas dran. So'n rechner ist nicht verkeert :D und die berechenung klopft ouch nog :P;)

Tja, wat duitstaligen vaker door nederlanders naar hun hoofd krijgen geslingerd is vaak erg komisch. Vooral in restaurants en winkels worden de mooiste woorden verzonnen. Echt meegemaakt, mensen die vroegen om:

Streicheisen und streichplank = strijkijzer en strijkplank (B

FF gebabelvist

"Iech habbe ouch more noer ijnen jaare doits gehapt ouf the sjoele. Aaber iech hap kaine problems damiet. Iech bien however would fall paint in oisterreig ouf di feerieen been that have een biesje helped... I must ubersetzen it, I white not at all which there stand!"

en

"Kaik, there we have nog something to. So'n computer is not verkeert and berechenung knocks ouch nog "

confused.gifconfused.gif

Geplaatst door Duck-Twacy:

FF gebabelvist

"Iech habbe ouch more noer ijnen jaare doits gehapt ouf the sjoele. Aaber iech hap kaine problems damiet. Iech bien however would fall paint in oisterreig ouf di feerieen been that have een biesje helped... I must ubersetzen it, I white not at all which there stand!"

en

"Kaik, there we have nog something to. So'n computer is not verkeert and berechenung knocks ouch nog  "

confused.gif    confused.gif

Mooie puzzel :P;). Als je er vanuit gaat dat Duits (net als het Nederlands) een Germaanse taal is, kom je al een stuk verder. Angelsaksisch (Engels) is een mengelmoesje van Germaans en Latijn en een hoop eigen gebrabbel. Dat kun je dus geen taal noemen :D. Vreemd dat de meesten zich daar wel mee kunnen redden. Wat opvalt is dat in de landen waar de taal het meest puur is (Duitsland, Itali

Geplaatst door Sodejuu:

Kaik, da haben wir nog etwas dran. So'n rechner ist nicht verkeert   :D und die berechenung klopft ouch nog   :P    ;)

Tja, wat duitstaligen vaker door nederlanders naar hun hoofd krijgen geslingerd is vaak erg komisch. Vooral in restaurants en winkels worden de mooiste woorden verzonnen. Echt meegemaakt, mensen die vroegen om:

Streicheisen und streichplank = strijkijzer en strijkplank (B

"Ja frauline wollen sie biete an mijne heisse kippen blasen.."

In ieder geval is de PT P-3A nu aangesloten. Moest eerst nog een kabeltje maken (Ixos102 + WBT0147), kl*te werk is dat.

Indruk eerste 5 seconde (niet vanaf de luisterplek) "er is verschil met de Sony DAC, maar weet nog niet welke kant uit". Ik laat het eerst minstens 50 uur inspelen voordat ik echt ga luisteren.

Overigens op hoeveel manieren kan ik nu mijn Sony beluisteren?

CD+SACD:

1. Sony555 - pre/CD-ingang ongebal.

CD only:

2. Sony555 (s/pdif) - P-3A - pre/line1 ongebal.

3. Sony555 (s/pdif) - Midiman co3 (AES/EBU) - Behringer - Pre/CD-ingang gebalanceerd

4. Sony 555 (s/pdif) - Midiman CO3 (AES/EBU) - Behringer - P-3A - pre/line1 ongebal.

5. Sony 555 (s/pdif) - Midiman CO3 (AES/EBU) - P-3A - Pre/Line 1 ongebal.

Dit alles is mogelijk zonder te "re-wiren"

Optisch met Toslink laat ik maar even weg.

Overigens zowel de Ultracurve als de P-3A kunnen theoretisch DSD aan (de P-3A alleen over I2S). Maar daar heb je dus niets aan ;)