Jump to content

Veilig rippen

seoman
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag de spits gelezen en de revieuw over een CDRipper was veel belovend.

Ik heb hem uitgeprobeerd.

Leuk een ripper die probeerd een cd te lezen. Een moeilijk stukje (kras ed) probeerd hij net zolang tot hij vindt dat 't goed is.

Nu zullen onze oren wel wat kritischer zijn maar toch is het lekker idee dat het geprobeerd wordt.

Exact audio copy

Geplaatst door sodejuu:

Voor te rippen maak ik gebruik van CDRWin. Die is lekker snel en echt goed en ook hiermee kun je gewoon kiezen welke track je wil hebben. Heeft alleen wat problemen met CD-Extra's. Info en DL op Goldenhawk

Met CDRWin heb ik ook enige ervaring, bij mij is het hiermee niet goed mogelijk de ripsnelheid aan te passen aan de cd-rom, de keuze is 1x of 8x, de eerste duurt te lang de tweede klinkt niet goed genoeg.

Dan kan ik je Exact Audio Copy aanbevelen, deze werkt naar mijn mening beter en eenvoudiger. Ieder geript stukje wordt opnieuw vergeleken met het origineel voordat het op de HD wordt weggeschreven, hierdoor krijg je maximaal resultaat op maximale snelheid.

Richard

Geplaatst door richard:

Met CDRWin heb ik ook enige ervaring, bij mij is het hiermee niet goed  mogelijk de ripsnelheid aan te passen aan de cd-rom, de keuze is 1x of 8x, de eerste duurt te lang de tweede klinkt niet goed genoeg.

Dan kan ik je Exact Audio Copy aanbevelen, deze werkt naar mijn mening beter en eenvoudiger. Ieder geript stukje wordt opnieuw vergeleken met het origineel voordat het op de HD wordt weggeschreven, hierdoor krijg je maximaal resultaat op maximale snelheid.

Richard

Dat je bij CDRWin niet de ripsnelheid kan bepalen ligt m.i. aan je cdromspeler of aan je brander (met welke rip je eigenlijk). Ik heb een pioneer DVDspeler, een TEAC CD540 cdromspeler en een Yamaha CDRW2100 brander en ik kan bij alle drie gewoon de leessneelheid bepalen met CDRWIN, zonder ook maar enig verlies. De TEAC heeft als bijkomend feature dat je ook softwarematig de leessnelheid kan instellen.

Sorry Sodejuu, ik zit te kletsen.

De 'ripproblemen' had ik met mijn Plextor Ultraplex40 in combinatie met Windac32. In vergelijking hiermee is Exact Audio Copy duidelijk een verbetering.

CDRWin gebruik ik alleen om te branden en dat gaat prima.

Richard

Nou, ik heb zojuist dat EAC maar 's effe gedownload en geinstalleerd. Ik werd wel nieuwsgierig aangezien ik wel een nieuwe audiograbber kon gebruiken.

De laatste tijd brandde ik uitsluitend 1 op 1, wat soms nog wel eens de nodige fouten wil geven. (1 of meer nummers weglaten, of 't branden halverwege beeindigen,etc)

Welnu, 't downloaden en installeren van EAC was 'n peulesschil. Ik heb 't echter ook al weer verwijderd,aangezien (ook) dit programma (bij mij uiteraard) voor geen meter werkt.

Ik wou een dubbel CD branden op 1 CD.

Had ik eerst (bijvoorbeeld) track 5 van CD-1 gegrabd, wou ik tevens van CD-2 track=5 grabben. Maar dat was helaas iets teveel gevraagd. Dan moest ik OF track-5 van CD-1 maar overschrijven of laten schieten, aangezien ik zelf geen andere tracknummers of titels in kon voeren.

Uiteindelijk 't branden....de ene foutmelding na de andere, over parameters en that kinda shit.

Toen uiteindelijk maar weer via de oude 'vertrouwde' Easy CD Creator de nummers gebrand die ik wel met EAC had gegrabd.tadaa... dat ging....althans...

Na een minuutje of 10 gaf ie keurig aan:

"CD met succes gekopieerd"

ahum....maar op de normale CD-speler geeft ie geen geluid weer als de CD loopt.

Achja,...je kennie alles hebbuh. eek.gifmad.gifconfused.gif

Groeten,

Alco

hmm dit snap ik niet.

EAC download meteen de track titels en slaat ze ook zo op. Dat moet wel toevallig zijn dat dat de zelfde filenaam opleverd.

groeten simon

Bij mij geeft ie EAC aan bij 't grabben, dat de CD-titel niet te veranderen is. Dus hij copieert alleen 't tracknummer. En als ik dan 2x een 'track-5' wil branden, van CD-1 en CD-2, dan geeft ie aan:"Tracknumber already excists, do you want to override ?"

(o.i.d)

Kortom, voorlopig brand ik nog maar ff gewoon 1 op 1. (ok, met alle risico's van dien) In ongeveer 7 van de 10 gevallen gaat dat goed.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Bij mij geeft ie EAC aan bij 't grabben, dat de CD-titel niet te veranderen is. Dus hij copieert alleen 't tracknummer. En als ik dan 2x een 'track-5' wil branden, van CD-1 en CD-2, dan geeft ie aan:"Tracknumber already excists, do you want to override ?"

(o.i.d)

Kortom, voorlopig brand ik nog maar ff gewoon 1 op 1. (ok, met alle risico's van dien) In ongeveer 7 van de 10 gevallen gaat dat goed.

Groeten,

Alco

Als je vaak brandproblemen hebt kan het aan de instellingen liggen. Kijk HIER maar eens. Een goeie leidraad voor de instellingen van de branden en loopwerk.

Je kunt bij cdmediaworld altijd wel terecht voor een fatsoenlijk advies.

Kom je er dan nog niet uit kun je wel een op 't forum van cdrom-guide vragen. Die gasten weten echt overal raad op.

Geplaatst door Alco:

(o.i.d)

Groeten,

Alco

EAC is alleen echt goed (maar dan ook ECHT goed) voor het rippen van nummers. Hij plempt ze gezellig in een directory en daar kan je later wat mee doen.

Een dubbelcd zou ik dus bijv. in twee directories zetten.

Daarna gebruik ik feurio om een cd te compileren. Gewoon kutten een peesten en een cd in elkaar draaien. branden en klaar.

Het gehele proces is best langzamer dan een 1 op 1 copie maar werkt als een lier.

Bovendien kun je met Feurio ook nog cd text bij de nummers zetten, zelfs als dat op de originele CD niet stond.

Branden met EAC heb ik na een uur ooit al opgegeven.

Maarten

• 4 weeks later...

Tja die heb ik eens geprobeerd om een legale kopie te maken van mijn reisplanner maar van clonen is hier geen sprake geweest.

Groeten simon

• 5 weeks later...