seoman Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Ik heb vandaag de spits gelezen en de revieuw over een CDRipper was veel belovend. Ik heb hem uitgeprobeerd. Leuk een ripper die probeerd een cd te lezen. Een moeilijk stukje (kras ed) probeerd hij net zolang tot hij vindt dat 't goed is. Nu zullen onze oren wel wat kritischer zijn maar toch is het lekker idee dat het geprobeerd wordt. Exact audio copy Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Een goede ripper, ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Voor te rippen maak ik gebruik van CDRWin. Die is lekker snel en echt goed en ook hiermee kun je gewoon kiezen welke track je wil hebben. Heeft alleen wat problemen met CD-Extra's. Info en DL op Goldenhawk Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Ik gebruik alleen nog maar Nero. Maar aangezien ik alleen maar CD's kopieer voor in de auto ben ik al snel tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 25 juni 2002 Report Share Posted 25 juni 2002 Geplaatst door sodejuu:Voor te rippen maak ik gebruik van CDRWin. Die is lekker snel en echt goed en ook hiermee kun je gewoon kiezen welke track je wil hebben. Heeft alleen wat problemen met CD-Extra's. Info en DL op Goldenhawk Met CDRWin heb ik ook enige ervaring, bij mij is het hiermee niet goed mogelijk de ripsnelheid aan te passen aan de cd-rom, de keuze is 1x of 8x, de eerste duurt te lang de tweede klinkt niet goed genoeg. Dan kan ik je Exact Audio Copy aanbevelen, deze werkt naar mijn mening beter en eenvoudiger. Ieder geript stukje wordt opnieuw vergeleken met het origineel voordat het op de HD wordt weggeschreven, hierdoor krijg je maximaal resultaat op maximale snelheid. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juni 2002 Report Share Posted 25 juni 2002 Geplaatst door richard:Met CDRWin heb ik ook enige ervaring, bij mij is het hiermee niet goed mogelijk de ripsnelheid aan te passen aan de cd-rom, de keuze is 1x of 8x, de eerste duurt te lang de tweede klinkt niet goed genoeg. Dan kan ik je Exact Audio Copy aanbevelen, deze werkt naar mijn mening beter en eenvoudiger. Ieder geript stukje wordt opnieuw vergeleken met het origineel voordat het op de HD wordt weggeschreven, hierdoor krijg je maximaal resultaat op maximale snelheid. Richard Dat je bij CDRWin niet de ripsnelheid kan bepalen ligt m.i. aan je cdromspeler of aan je brander (met welke rip je eigenlijk). Ik heb een pioneer DVDspeler, een TEAC CD540 cdromspeler en een Yamaha CDRW2100 brander en ik kan bij alle drie gewoon de leessneelheid bepalen met CDRWIN, zonder ook maar enig verlies. De TEAC heeft als bijkomend feature dat je ook softwarematig de leessnelheid kan instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 25 juni 2002 Report Share Posted 25 juni 2002 Sorry Sodejuu, ik zit te kletsen. De 'ripproblemen' had ik met mijn Plextor Ultraplex40 in combinatie met Windac32. In vergelijking hiermee is Exact Audio Copy duidelijk een verbetering. CDRWin gebruik ik alleen om te branden en dat gaat prima. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Nou, ik heb zojuist dat EAC maar 's effe gedownload en geinstalleerd. Ik werd wel nieuwsgierig aangezien ik wel een nieuwe audiograbber kon gebruiken. De laatste tijd brandde ik uitsluitend 1 op 1, wat soms nog wel eens de nodige fouten wil geven. (1 of meer nummers weglaten, of 't branden halverwege beeindigen,etc) Welnu, 't downloaden en installeren van EAC was 'n peulesschil. Ik heb 't echter ook al weer verwijderd,aangezien (ook) dit programma (bij mij uiteraard) voor geen meter werkt. Ik wou een dubbel CD branden op 1 CD. Had ik eerst (bijvoorbeeld) track 5 van CD-1 gegrabd, wou ik tevens van CD-2 track=5 grabben. Maar dat was helaas iets teveel gevraagd. Dan moest ik OF track-5 van CD-1 maar overschrijven of laten schieten, aangezien ik zelf geen andere tracknummers of titels in kon voeren. Uiteindelijk 't branden....de ene foutmelding na de andere, over parameters en that kinda shit. Toen uiteindelijk maar weer via de oude 'vertrouwde' Easy CD Creator de nummers gebrand die ik wel met EAC had gegrabd.tadaa... dat ging....althans... Na een minuutje of 10 gaf ie keurig aan: "CD met succes gekopieerd" ahum....maar op de normale CD-speler geeft ie geen geluid weer als de CD loopt. Achja,...je kennie alles hebbuh. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 juni 2002 Author Report Share Posted 28 juni 2002 hmm dit snap ik niet. EAC download meteen de track titels en slaat ze ook zo op. Dat moet wel toevallig zijn dat dat de zelfde filenaam opleverd. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Bij mij geeft ie EAC aan bij 't grabben, dat de CD-titel niet te veranderen is. Dus hij copieert alleen 't tracknummer. En als ik dan 2x een 'track-5' wil branden, van CD-1 en CD-2, dan geeft ie aan:"Tracknumber already excists, do you want to override ?" (o.i.d) Kortom, voorlopig brand ik nog maar ff gewoon 1 op 1. (ok, met alle risico's van dien) In ongeveer 7 van de 10 gevallen gaat dat goed. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Geplaatst door Alco:Bij mij geeft ie EAC aan bij 't grabben, dat de CD-titel niet te veranderen is. Dus hij copieert alleen 't tracknummer. En als ik dan 2x een 'track-5' wil branden, van CD-1 en CD-2, dan geeft ie aan:"Tracknumber already excists, do you want to override ?" (o.i.d) Kortom, voorlopig brand ik nog maar ff gewoon 1 op 1. (ok, met alle risico's van dien) In ongeveer 7 van de 10 gevallen gaat dat goed. Groeten, Alco Als je vaak brandproblemen hebt kan het aan de instellingen liggen. Kijk HIER maar eens. Een goeie leidraad voor de instellingen van de branden en loopwerk. Je kunt bij cdmediaworld altijd wel terecht voor een fatsoenlijk advies. Kom je er dan nog niet uit kun je wel een op 't forum van cdrom-guide vragen. Die gasten weten echt overal raad op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door Alco:Bij mij geeft ie EAC aan bij 't grabben, dat de CD-titel niet te veranderen is. Dus hij copieert alleen 't tracknummer. En als ik dan 2x een 'track-5' wil branden, van CD-1 en CD-2, dan geeft ie aan:"Tracknumber already excists, do you want to override ?" (o.i.d) Kortom, voorlopig brand ik nog maar ff gewoon 1 op 1. (ok, met alle risico's van dien) In ongeveer 7 van de 10 gevallen gaat dat goed. Groeten, Alco EAC is alleen echt goed (maar dan ook ECHT goed) voor het rippen van nummers. Hij plempt ze gezellig in een directory en daar kan je later wat mee doen. Een dubbelcd zou ik dus bijv. in twee directories zetten. Daarna gebruik ik feurio om een cd te compileren. Gewoon kutten een peesten en een cd in elkaar draaien. branden en klaar. Het gehele proces is best langzamer dan een 1 op 1 copie maar werkt als een lier. Bovendien kun je met Feurio ook nog cd text bij de nummers zetten, zelfs als dat op de originele CD niet stond. Branden met EAC heb ik na een uur ooit al opgegeven. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 En hoe zit het dan met Clone Cd ? Bij mij brand tie echt alles,maar dan ook alles,zonder problemen. GretZzzzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 juli 2002 Author Report Share Posted 22 juli 2002 Tja die heb ik eens geprobeerd om een legale kopie te maken van mijn reisplanner maar van clonen is hier geen sprake geweest. Groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vos Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 eac is zwaar ok. Beschadigde cd's die door de cd speler niet meer gelezen worden kunnen(vaak) met eac perfect gekopieerd worden(het duurt dan wel een tijdje) http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bergen/index...ex.php?load=eac Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Ik rip veilig, of ik rip niet :D Nero rules gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door JSA:Ik rip veilig, of ik rip niet Dat zei Jack ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts