Jump to content

TOEGEPASTE MECHANICA

Haudio
 Share

Recommended Posts

Beetje roestig is het wel. Nee mijn kamer is ouder. Heb alle nog geen kate winslet gezien :(

Tja je gelooft het bijna niet. Maar het huis is uit 1880 ofzo dus de vloer is een beetje door gezakt. Het is alleen bij de wanden zo dramatisch.

grtz

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

[QB]E=mc2

Energie = massa x snelheid in het kwadraat

Gerrit,

Einstein draait zich om in zijn graf.

Je wilt krachten berekenen en niet de energie die een massa heeft.

Overigens de C in de formule is de lichtsnelheid.

Krachten kun je berekenen met de formule F=m.a

Hierin staat a voor versnelling en m voor de versnelde massa.

De versnelling is nog wel uit te rekenen, maar wat kies je als massa? De bewegende massa van je unit of neem je die van de te verplaatsen lucht erbij? En hoeveel lucht is dat dan? Ik weet het echt niet, dus hou er nu over op.

Leobus

P.S. Mocht het je bedoeling geweest zijn met kwinkslagen de boel een beetje wakker te houden, dan is dat gelukt, mocht dat niet het geval zijn, pas dan op wat je schrijft.

Ik dacht al,wat duur het lang. :D

Lucht weegt trouwens 1,3 gram per dm3,.

Een 25 cm woofer met x-max van 4 mm verplaats dus maximaal 0,8 x 490,625 = 392,5 cm2 wat neerkomt op 0,3925 liter x 1,3 gram = 0,51025 gram.

In verhouding tot de 41 gram van de cous is het gewicht van de verplaatste lucht eigenlijk te verwaarlozen omdat deze binnen de fabriekstoleranties van de conus valt.

F=m.a

m=0,0415

a=0,216

0,0415 x 0,216 = 0,008964

:D

Hee,ik heb net zoveel recht als iedereen om onzin te spuien.   mad.gif

Natuurlijk Gerrit, maar probeer het eens op een andere manier dan iedereen in de z**k te zetten. Het kan ook op een leuke manier.

Geplaatst door JGCK:

Weer zo'n typische Gerrit reactie. Nietszeggend..........

He Gerrit,

Vertel nou eens wat zit je dwars????

Hoi John,

Het is niet zo moeilijk. Gerrit begrijpt niet wat ik schrijf. Ik denk omdat hij zichzelf wel leuk vind en daarom zijn antwoorden ook. Het is nou eenmaal zijn stijl van humor. Ik vind er niks humoristisch aan om iemand een hak te zetten of de zogenaamde slimme jongen uit te hangen. Zo'n presoon kun je het best omschrijven als een IWAB, Ik Weet Alles Beter eek.gif

Nou ja alles?

Iedereen heeft hier een mening en doet of dat de absolute waarheid is,ik zou er graag een wetenschappelijke onderbouwing bij zien.

Kun je die niet geven dan is jouw mening geen r@@t waard en niet meer dan een slag in de lucht.

:o    :D

Nou Gerrit,

Helaas is de wetenschap nog niet zover dat ze alles kunnen verklaren. Sommige dingen zijn heel moeilijk of niet te verklaren en dan werkt zo'n berekening echt niet tot de verduidelijking van de materie. Ik luister daarom ook liever naar een audioapparaat dan naar een meetinstrument. De eerste geeft nl veel meer muziek. En dat gegoochel met cijfertjes is af en toe wel leuk, maar niet de godsganselijke tijd. Aan

Je hoeft het niet te lezen,

en je bent ook niet verplicht om te reageren als je het niet leuk vind.

Geplaatst door seoman:

Je hoeft het niet te lezen,

en je bent ook niet verplicht om te reageren als je het niet leuk vind.

Hoi Simon,

Doe ik ook niet. Ik wil alleen proberen te voorkomen dat het hier af en toe net zo grof toegaat als op een ander forum (waar tegenover Hifi.nl nog heel lief is)

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Simon,

Doe ik ook niet. Ik wil alleen proberen te voorkomen dat het hier af en toe net zo grof toegaat als op een ander forum (waar tegenover Hifi.nl nog heel lief is)

Waarom bekruipt me nou het gevoel dat de reaktie van Seoman eigenlijk bestemd was voor Gerrit H. ? :rolleyes:;)

Nou ik heb nog geen gekke dingen gezien. (gelukkig) maar ik snap niet wat Gerrit verkeerd doet. De kritiek die naar hem geuit wordt is vragen om datgene waar je je zorgen om maakt.

Daarom stel ik ook voor om juist niet te reageren.

Ik heb 't eens gezien op een ander forum en dat werd gewoon oorlog. Die goser werd steeds harder aangevallen om dat hij niet over zich heen wilde laten lopen. Tja dat wil ik niet nog eens meemaken.

It's very ugly

Des al niet te min; we leven in een vrij land.

grtz

Geplaatst door Ome Henk:

Sodejuu zeg, voel jij je aangesproken Sodejuu    confused.gif  Ikke niet    :P

Simon's reactie kan op beide personen slaan. In eerste instantie dacht ik ook dat het meer aan Gerrit gericht was, maar toen ik het nog een keer las, kon het ook mij aangaan, vandaar mijn reactie.

Nou om het wat te verduidelijken. Dit is wat ik onnodig vind.

Natuurlijk Gerrit, maar probeer het eens op een andere manier dan iedereen in de z**k te zetten. Het kan ook op een leuke manier.

De pot verwijt de ketel.

Weer zo'n typische Gerrit reactie. Nietszeggend..........

Met zo'n reactie kan je ook niets.

Ik vind dit persoonlijk vrij vijandig. En daar kun je wel wat smilies bij zetten enzo maar wees niet verbaasd as je een vijandig bericht terug krijgt.

grtz

Geplaatst door seoman:

Nou om het wat te verduidelijken. Dit is wat ik onnodig vind.

Met zo'n reactie kan je ook niets.

Ik vind dit persoonlijk vrij vijandig. En daar kun je wel wat smilies bij zetten enzo maar wees niet verbaasd as je een vijandig bericht terug krijgt.

grtz

Sorry, maar ik vind mijn reactie eerder een constatering dan een vijandelijke gejegening. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde in gedachte dan jij Simon. Misschien dat ik het anders te lijf ga, maar het doel blijft hetzelfde. We moeten met z'n allen allemaal door dezelfde deur kunnen.

Ik weet wel dat iedereen het niet kwaad bedoeld maar het gaat gewoon snel de verkeerde kant op. En daar wilde ik effe mijn vinger opleggen. (is niet letterlijk bedoeld Henk)

grtz