Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Over dat fusionboek, dat is meer een catalogus (In het Japans, maar met foto,s van LP en CD covers) waarin gewoon informatie staat over Cd,s die ooit zijn uitgebracht zoals label en bestel info.

De titel THE FUSION AOR GUIDE zegt toch al genoeg, zulke gidsen en boeken zijn ook uitgebracht (Al dan niet in het Japans of Engels) op het gebied van film, DVD ,video, kust, cultuur, vakantie. etc, etc.

AOR staat voor Adult Orientated Rock :) , maar wat dat nu met Fusion te maken heeft (over Pop zal ik het maar niet hebben :rolleyes: ) :blink:

Doe mij maar een

Vaak heb ik veel aan Qwert, maar wat boeken betreft  :rolleyes:

Ik ben dan ook meer thuis in ' Phono' ipv 'Biblio'. ;)

TIP: Ga eens kijken bij de Bruna. :D

Vergeet niet deze ook te bestellen:

worldtalkjapans.jpg

:lol:

Ik kom wel prive les nemen bij jou, kunnen we na afloop een paar Aziatische vrouwtjes onder de voetjes kietelen. :D:lol:

Zal wel leuk zijn (kopietje? :D ), maar er staan ook albums op, waarbij ik me afvraag waarom ze op het kaft staan :blink:

Copyeren ?

Ik kom wel prive les nemen bij jou, kunnen we na afloop een paar Aziatische vrouwtjes onder de voetjes kietelen.  :D  :lol:

Zoiets misschien?

6627.jpg:P:P

Komt er van Japanse les nemen wel niet veel terecht. :lol:

Als je al zo begint!

Er is wel wat discipline voor nodig :lol:

Straks mischien, eerst effe uitzoeken op die Japanse amazon hoe ik die twee boeken kan bestellen met mijn creditcard. ;)

• 2 months later...

Metro is inderdaad de moeite waard om in deze topic aandacht te geven.

Ik denk dat Ome Henk deze cd ook wel kan waarderen:

ESP.jpg

Aanstekelijk en funky fusion met bassist Darryl Jones, Robert Irving III op keyboards, Bobby Broom op guitars en Toby Williams op drums. ;)

Metro is inderdaad de moeite waard om in deze topic aandacht te geven.

Aanstekelijk en funky fusion met bassist Darryl Jones, Robert Irving III op keyboards, Bobby Broom op guitars en Toby Williams op drums.  ;)

Die twee Metro Cd,s (Uit 1994 en 1996) die op die site worden aangeboden zijn eigenlijk een heel stuk beter dan de laatste twee Cd,s die op Hip Bob verschenen zijn. Maar mocht jij ze zelf nog niet hebben, dan zou ik er zeker voor gaan. ;)

Aanstekelijk en funky fusion met bassist Darryl Jones, Robert Irving III op keyboards, Bobby Broom op guitars en Toby Williams op drums.  ;)

Zal hij zeker waarderen, de sound is enigsinds vergelijkbaar met Cd uitgaves die op het GRP label verschenen zijn. Een funky bass geluid met een smooty sausje overgoten.

Dan kun zowel Ome Henk alsook Audiopaul eens hier naar uitkijken. :rolleyes:

ADAM HOLZMAN ,in a loud way, 1991 (Manhattan)

3483.jpg

Met :

Dennis Chambers, Mino Cinelo, Darryl Jones, Jimmy Tunnel, ea.

Van deze Cd is ook een Japanse uitvoering. Is eigenlijk het zelfde, maar alleen de cover ziet er anders uit. ;)

Mmmm, jammer dat je de eerste nog niet hebt  :) Als je hun tweede hoort, wil je zeker hun eerste  :D

En mocht hij er niet in slagen deze te vinden, dan mailt hij maar op mijn PM. Ik kan hem wel de muziek bezorgen. :rolleyes:

p.jpeg

Het ziet er niet naar uit dat die Duitser zin heeft om mij die cd te verkopen. Ondanks 2 mails (via de "Afhandelknop" in Ebay en rechtsstreeks per e-mail) krijg ik geen enkele respons en beschik ik dus niet over een adres of bankrekening om het geld heen te sturen. :(

Zo kan het dus kennelijk op Ebay ook gaan maar ik wacht nog even voordat ik feedback op deze transactie ga geven.

Hier een fusion-tip betreffende een cd die ik momenteel graag en vaak beluister:

nightgrooves.jpg

Chielli Minucci - Nightgrooves (Shanachie-2003)

Swingende fusion van de frontman van de bekende jazz-fusionband Special EFX.

Op >> Zijn website << vind je meer info over deze cd en Chielli Muniucci en via >> Deze Link << kun je samples van zijn cd beluisteren.

Mijn favoriete nummer van deze cd is het tweede en tevens titelnummer "Nightgrooves". Het ritme, de groove, het gepluk aan de bas en de aanstekelijke melodie dwingen me om dit nummer keer op keer te draaien! :D

En voor degenen die van het iets ruigere werk houden kan ik de nieuwste cd van Bunny Brunel aanbevelen:

lazoo_revisited_lg.jpg

Bunny Brunel - L.A. Zoo revisited (Mascot Records-2004)

Heftige fusion van bassist Bunny Brunel met o.a. Brian Auger, Ray Gomez en Mike Stern.

Breng ook eens een bezoek aan >> Z'n website <<. Erg mooie site waarop je tevens nummers van diverse cd's volledig kunt beluisteren via de 2 rode navigatieknopjes links onderin het scherm.

En voor degenen die van het iets ruigere werk houden kan ik de nieuwste cd van Bunny Brunel aanbevelen:

lazoo_revisited_lg.jpg

Bunny Brunel - L.A. Zoo revisited (Mascot Records-2004)

Heftige fusion van bassist Bunny Brunel met o.a. Brian Auger, Ray Gomez en Mike Stern.

Breng ook eens een bezoek aan >> Z'n website <<. Erg mooie site waarop je tevens nummers van diverse cd's volledig kunt beluisteren via de 2 rode navigatieknopjes links onderin het scherm.

Die Cd die jij hebt is een geremasterde uitvoering van deze oorspronkelijke CD uit 1998 (Tone Center) Er staan ook twee nummers op van Jeff Beck en Billy Cobham.

lazoo.jpg

BUNNY BRUNEL: L.A. ZOO

featuring BUNNY BRUNEL, VIVIAN CAMPBELL, BRIAN AUGER, JOHN WACKERMMAN special guests RAY GOMEZ, MIKE STERN

TONE CENTER, TC 4004 2(CD)

(P)©1998 BRUNEL MUSIC, INC.

LICENSED: BRUNEL MUSIC to TONE CENTER, INC., USA

RELEASED: 1998, USA

Maar hij heeft ook veel debieuze platen gemaakt zoals deze. :ph34r:

Dedication.gif

Je kunt de cd uit 2004 eigenlijk als een herziene versie zien, want op de cd uit 2004 zijn de bass en drumpartijen opnieuw ingespeeld, er staat een extra nummer bij en de bezetting wijkt iets af van die op de cd uit 1998.

Vandaar dat de cd uit 2004 dan ook "L.A. Zoo Revisited" heet! :)

In ieder geval (net als de 1e versie uit 1998) een aanrader voor liefhebbers van ruige fusion en gaaf basspel! B)

Je kunt de cd uit 2004 eigenlijk als een herziene versie zien, want op de cd uit 2004 zijn de bass en drumpartijen opnieuw ingespeeld, er staat een extra nummer bij en de bezetting wijkt iets af van die op de cd uit 1998.

Vandaar dat de cd uit 2004 dan ook "L.A. Zoo Revisited" heet!  :)

In ieder geval (net als de 1e versie uit 1998) een aanrader voor liefhebbers van ruige fusion en gaaf basspel!  B)

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, ik ga deze ''Revisited'' CD eens lenen uit Rotterdam. ;)

Kan ik ,m eens vergelijken met de eerste uitgave. :)

Nu maar hopen dat deze nieuwe 2004 uitgave landelijk beschikbaar is. :blink: