Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Net de CD van Jimi Tunnell bij onze gezamenlijke vriend besteld :D

Welk label weet ik niet :rolleyes: , maar 't is een jap.

TrilateralCommission.gif

Is die van mij ook, dus dat zit wel goed. :rolleyes:

Als je die 6 Karizma Cd,s gaat beluisteren, zul je waarschijnlijk ontdekken dat deze twee toch eruit springen. ;)

KarizmaCuba.jpg

Karizma.jpg

Die andere Cd,s bevatten deels live opnames en ontbrekende (niet eerder uitgebrachte) tracks. Ook staan er gezongen nummers op. :huh:

Heb je wat samples van Karizma, Henk?  :rolleyes:

De eerste 2 nummers van Arms of love:

Nummer 1

Nummer 2

Bedankt voor je moeite, Henk! ;) De nummers van Cuba spreken mij wat meer aan dan van Arms of Love.

Mede afgaande op de kritische mening van Qwert heb ik daarom net van Karizma de cd's Cuba en Document besteld bij Import-collector.

Het viel nog niet mee om door de Paypall betaalprocedure heen te komen, ik moest eerst de "Privacy-balk" geheel naar beneden slepen voordat het loginproces lukte! :angry: Heb ik nog niet eerder met Paypall-betalingen meegemaakt. :huh:

Aan Audiopaul, hoe vind je die Percy Jones klinken met die drumcomputer?

Op die Foundit site , die Cd,s zijn hoofdzakelijk ''overstock'' Cd,s die door veel maatschappijen worden gedumpt tegen bodemprijzen. Er zit veel DMP spul tussen, die eerste five after four ga ik ook bij hun bestellen, had er alleen maar een copy van. ;)

Ik heb wel een andere spannende fusion Cd bij hun gezien, maar die wil ik lekker voor mij alleen bestellen. :D

Aan Audiopaul, hoe vind je die Percy Jones klinken met die drumcomputer?

Ik ben er nog niet helemaal doorheen maar de eerste indruk is dat het inderdaad een wat kaal opgenomen cd is, maar met fabelachtig basswerk van Percy Jones. Wellicht niet een "allemans vriend" cd, maar wel smullen voor (aankomend) basgitaristen en bassfusion-fans.

Als het een beetje mee zit :rolleyes: , ontvang ik deze volgende week B)

drhee2.jpg

Laat ik deze nou twee keer in de kast hebben. :rolleyes:

Zowel Canadees alsook een Duitse. B)

101_116.jpg

Ik zou niet weten welke ik ontvang :rolleyes:

Helaas kreeg ik een afbericht van het album Spears :(

Deze komt trouwens 1 februari uit:

544421.jpg

Scott Henderson live, lijkt mij wel spannend. Die eerste Cd ''Spears'' is wel aardig, maar niet zo goed als Dr Hee, die Dr Hee is waarschijnlijk opnieuw heruitgebracht, waarschiijnlijk zul jij een US persing krijgen, maar kan ook een zg ''overstock'' Cd zijn op Passport.

Op welke site heb jij die dan besteld ? kan ik je meteen zeggen welke uitvoering je zou kunnen ontvangen. :)

Via GEMM bij Ricksdiscs

Een USA persing (heruitgave) Die twee Cd,s die ik van Dr Hee hebt zijn op het orginele Passport label uitgebracht, maar die US Cd klinkt verder precies hetzelfde, alleen de maatschappij is anders. ;)

Dit zal die Cd van jou wel zijn. :rolleyes:

HENDERSON,SCOTT/TRIBAL TECH-DR. Hee (1990/RELATIVITY)...$35

BTW: De Cd Spears is ook op US uitgebracht, maar is iets moeilijker te vinden. Mijn Spaers is ook op Passport uitgebracht. Maar zoals ik al eerder schreef, die eerste plaat van hem is iets minder. :blink:

Hiervan is een japanse versie onderweg:

d97901m3tx6.jpg

Maar zal verder toch precies hetzelfde zijn als die US uitvoering. Het is een twee Cd set, en is iets steviger en beter dan zijn voorganger. ;)

Hiervan is een japanse versie onderweg:

d97901m3tx6.jpg

Maar zal verder toch precies hetzelfde zijn als die US uitvoering. Het is een twee Cd set, en is iets steviger en beter dan zijn voorganger. ;)

De mijne geeft deze info in m'n database: Higher Octave Music HOMCD 77595 (dubbelcd - HDCD). ;)

Mijn scores van deze week:

Fusion met bassist Kirwan Browne:

d2064041142.jpg

Kirwan Browne - Cool grooves (Fahrenheit Records 1994)

Nog een bassist, ooit lid van o.a. Black Sabbath en Procol Harum, nu op de fusion-toer .. en hoe!

laurencecottle.jpg

Laurence Cottle - Five Seasons (Cream records 1992)

Laurence Cottle-bass

Richard Cottle-keyboards

Nigel Hitchcock -saxophone

Jeremy Stacey-drums

Jim Mullen-guitar

Paul Stacy-guitar

and some others...

>> Website Laurence Cottle <<

En van fusion-formatie Dade:

markegan_dade.jpg

Dade - In the Shade (Big World Records 1991)

Met:

Mark Egan-Bass

Danny Gottlieb - Drums

Jeff Laibson - Piano

Pete Levin - Keyboards

Lew Soloff - Trumpet

David Weisbrot - Guitar

David Taylor - Bass Trombone

Lekkere experimentele fusion, vooral "In the shade" en "Shockwave" zijn super!

Ik heb mijn Cd nog steeds niet ontvangen, en ben bang dat ik ,m ook niet meer krijg. :angry: Heb inmiddels al een andere besteld bij een andre aanbieder, maar die 22 $ ben ik dan wel kwijt als die Cd niet meer komt.

Die Kirwan Brown heb ik als copy staan, lekker (smooty) bassfusion, niet verkeeerd hoor. Die Laurence Cottle speelde ook bij de jazzrockgroep the Fents, maar heb deze Cd ''five seasons''zelf gehad (alleen nog een copy van over) ondanks alles vond ik ,m niet zo geslaagd, er staat wel een heel stevig nummer op met mooi gitaarwerk.

The Fents ''first offence'' 1982 (Met Adam Holzman en Laurence Cottle.

fents_first_offence.jpg

Ik heb mijn Cd nog steeds niet ontvangen, en ben bang dat ik ,m ook niet meer krijg. :angry: Heb inmiddels al een andere besteld bij een andre aanbieder, maar die 22 $ ben ik dan wel kwijt als die Cd niet meer komt.

Als je met een creditcard hebt betaald, dan ben je meestal verzekerd tegen verlies en beschadiging van een product.

De wachttijd kan ook door de douane komen, tenslotte ben jij al bij voorbaat verdacht :lol:

Andr

Die linker heb ik ook en die rechter vind ik ook nog wel! B)

Als je met mijn aanbod akkoord gaat heb je binnen enkele dagen een orginele Jazzsick aangetekend in huis. :rolleyes:

Heb eindelijk na veel vertraging deze Cd binnengekregen. :rolleyes:

BonCD.jpg

Zal binnenkort wel een tweede krijgen, maar die bied ik dan in de ruilkelder aan voor 6 euro inclusief verzending.

Deze Cd had ik ooit eens een beetje voorbarig verkocht, maar nu weer terug. ;)