qwert Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 En deze ook (de verkoper heeft zich eindelijk na 2 weken gemeld) Die ''Universe'' is meer symfo rock ipv fusion (maar wel helemaal instrumentaal). Ik heb hiervan deze CD staan. Lees dit maar eens. Werd op het vorige studioalbum "Universe" een vrij stevige combinatie van fusion en progmetal door de heren neergezet, dit nieuwe album is wat dat betreft een stuk rustiger en kent veel meer een neiging richting pure fusion / jazzrock, zoals in het titelnummer Moonbabies. Hierin excelleert drummer Donati met knappe breaks en roffels en domineert Sherinian met zijn elektrisch pianospel. The Noble Savage en Digital Vertigo zijn eigenlijk de enige twee nummers die doen denken aan het stevige, avontuurlijke spul van "Universe". Dit zijn dan ook twee spetterende prog / fusion nummers met splijtend en inventief gitaarspel van alleskunner Tony MacAlpine. Hij speelt net zo makkelijk in de hoogste versnelling als in een rustige slepende stijil. Ataraxia is een mooi rustig jazzrockstuk, dat door de tempowisselingen en gitaar-/toetsencombinaties herinneringen oproept aan het aloude Return To Forever van Chick Corea en Al DiMeola. Ook nu weer voortreffelijk drumspel van Donati. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Heerlijk planet x Hier staat de virtuoos op de snaren met een solo cd op. Met zn maximum security Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Na enig zoekwerk toch gevonden en vandaag ontvangen uit Duitsland: Jazzsick - Jazzsick (Hotwire 1995) Featering: Philipp van Endert, Alex Gunia, Mike Stern, Danny Gottlieb, Jay-Tee e.v.a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Na enig zoekwerk toch gevonden en vandaag ontvangen uit Duitsland: Jazzsick - Jazzsick (Hotwire 1995) Featering: Philipp van Endert, Alex Gunia, Mike Stern, Danny Gottlieb, Jay-Tee e.v.a. het lijkt wel alsof iedereen van zijn jazzsick af wilt, onlangs kreeg ik weer een aanbod vanuit de States om een jazzsick voor 20$ over te nemen, maar ben maar niet op het aanbod ingegaan. Anders heb ik die CD drie keer staan, en dat is mijn bedoeling nou ook weer niet. PS: Binnenkort ontvang ik weer spannende Japanse fusion. Mix tussen Scott Henderson, Allan Holdsworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 het lijkt wel alsof iedereen van zijn jazzsick af wilt, onlangs kreeg ik weer een aanbod vanuit de States om een jazzsick voor 20$ over te nemen, maar ben maar niet op het aanbod ingegaan. Anders heb ik die CD drie keer staan, en dat is mijn bedoeling nou ook weer niet. PS: Binnenkort ontvang ik weer spannende Japanse fusion. Mix tussen Scott Henderson, Allan Holdsworth. Ik heb er 10 EURO voor betaald bij een cd-shop in Berlijn, dus dat viel wel mee. Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat Tribal Tech - Dr.Hee (nieuw) naar mij is verstuurd en die kostte me 12,99 EURO (excl. verzendkosten) dus dat valt ook reuze mee. Zeker als je ziet voor welke prijzen deze cd soms op Ebay wordt verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Ik heb er 10 EURO voor betaald bij een cd-shop in Berlijn, dus dat viel wel mee. Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat Tribal Tech - Dr.Hee (nieuw) naar mij is verstuurd en die kostte me 12,99 EURO (excl. verzendkosten) dus dat valt ook reuze mee. Zeker als je ziet voor welke prijzen deze cd soms op Ebay wordt verkocht. Ook hier weer hetzelfde verhaal, vaak kun je de hele wereld afzoeken en vind je ze niet. En soms worden ze met bakken tegelijk aangeboden voor weinig geld. Omdat ik 'm al twee keer heb staan, ga ik niet nog eens een derde kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat Tribal Tech - Dr.Hee (nieuw) naar mij is verstuurd en die kostte me 12,99 EURO (excl. verzendkosten) dus dat valt ook reuze mee. Zeker als je ziet voor welke prijzen deze cd soms op Ebay wordt verkocht. Ik kreeg hem vandaag al binnen, een fraaie Passport release Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Gut ben ik deze ook nog vergeten... Nou die CD had je inderdaad beter kunnen vergeten, heb deze zo'n 20 jaar geleden ooit op LP gehad, en ook weer weggedaan... Zo tegenvallend. Deze twee Colosseum platen zijn wel echte jazzrock toppers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Zeker weten dat het niet een Bellaphon release is Op mijn twee Cd,s van Dr Hee staat deze info op de back cover. Duitse Passport uitgave.....Passport PJCD 88030 verder de tekst ''sound service'' in een regenboogvorm waarin dan weer een logo staat met ''Bellaphon international'' Barcode 4 003098 803023 De Canadese Cd staat op de backcover Passport records Inc, distributed by JEM records Inc. PJCD 88030 Barcode 8431-78030-2 Deze Gongzilla is een echte fusiontopper als jij die gaat ontvangen. Gongzilla ,suffer, 1995 (LoLo) Heb ik nu opstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Zeker weten dat het niet een Bellaphon release is Op mijn twee Cd,s van Dr Hee staat deze info op de back cover. Duitse Passport uitgave.....Passport PJCD 88030 verder de tekst ''sound service'' in een regenboogvorm waarin dan weer een logo staat met ''Bellaphon international'' Barcode 4 003098 803023 Die heb ik ook, kennelijk een heruitgave, ach als ie maar leuk is Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Die Kazumi Watanabe heb ik nog als LP staan (Gramavision uit 1987) Is best wel een aardige plaat, maar ondanks dat Bill Bruford en Jeff Berlin hierop meespelen, klinkt het geheel nogal kaal en klinisch. Dan is Spice of life too (uit 1988) toch iets beter. Die Joe Zawinul ''Di-a-lects'' (uit 1986) is geen fusion, maar.. World music best wel een aadige CD, zeker omdat hij heel geprijst is. Die twee Colosseum Cd,s zijn echte stevige jazzrock platen, er staat op iedere plaat maar een gezongen nummer op, de rest is een geheel instrumentale mix tussen progrock, symfo en jazzrock, met Gary Moore op gitaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Wat noem jij geprijsd Ik zag die CD bij mijn lokale platenboer liggen voor maar 8,99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Je bent ook flink aan de weg aan het timmeren... 'T is de hoogste tijd voor een rustpauze Begin je de bodem van de knip te zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 (vooral door de aanschaf van wat nieuwe werkkleren) Herken het helemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 (vooral door de aanschaf van wat nieuwe werkkleren) Herken het helemaal Dan doe ik er nog niet eens een jasje bij ook Ik koop alleen pakken, geen combinaties (tsja, als accountant et cetera, je kent het gelul wel), maar het meeste geld gaat bij mij toch zitten in de overhemden en dassen, niet zozeer in de pakken zelf (hoewel die ook niet goedkoop zijn ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 (vooral door de aanschaf van wat nieuwe werkkleren) Herken het helemaal Dan doe ik er nog niet eens een jasje bij ook Ik koop alleen pakken, geen combinaties (tsja, als accountant et cetera, je kent het gelul wel), maar het meeste geld gaat bij mij toch zitten in de overhemden en dassen, niet zozeer in de pakken zelf (hoewel die ook niet goedkoop zijn ) Ik heb ook geen combinaties Ik loop er gewoon verlopen bij zonder jasje en overhemden die haal ik zoveel mogelijk gewoon bij de HEMA Ooo, zo Nee, die overhemden van de Hema zijn niets voor mij, die zitten me gewoon niet lekker, met name in de kraag is het net schuurpapier en dat hoeft voor mij niet (mijn pa daarentegen vindt ze wel weer fijn, het is maar net wat je smaak is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 (vooral door de aanschaf van wat nieuwe werkkleren) Herken het helemaal Dan doe ik er nog niet eens een jasje bij ook Ik koop alleen pakken, geen combinaties (tsja, als accountant et cetera, je kent het gelul wel), maar het meeste geld gaat bij mij toch zitten in de overhemden en dassen, niet zozeer in de pakken zelf (hoewel die ook niet goedkoop zijn ) Ik heb ook geen combinaties Ik loop er gewoon verlopen bij zonder jasje en overhemden die haal ik zoveel mogelijk gewoon bij de HEMA Ooo, zo Nee, die overhemden van de Hema zijn niets voor mij, die zitten me gewoon niet lekker, met name in de kraag is het net schuurpapier en dat hoeft voor mij niet (mijn pa daarentegen vindt ze wel weer fijn, het is maar net wat je smaak is) Leren jekkie, leren mouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Ik heb ook een bevestiging gekregen dat dezen ook onderweg zijn (slome verkopers ). Wellicht niet helemaal fusion, maar 't heeft raakvlakken zal ik maar zeggen Dan kun jij ook als je nog interesse hebt deze CD van mij over nemen. Voor 7,50 euro inclusief verzending is hij van jou. De CD is een Japanse uitvoering, alleen de backcover is een kleurcopy, verder is de CD nog in een zeer nette staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Vandaag ontvangen en nu in de speler, aanstekelijke fusion van Scott Henderson en Tribal Tech: Scott Henderson and Tribal Tech - Dr. Hee (Passport 1987) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Wat grappig audiopaul, die lag ook bij mij in de bus vandaag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Wat grappig audiopaul, die lag ook bij mij in de bus vandaag Ook uit Duitsland? Ik begon me trouwens al wat zorgen te maken want ik had ruim 1 week geleden al een mail gehad dat de cd was verzonden, maar gelukkig kwam de cd dan toch nog! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Volgens mij hebben we hem beide toevallig bij dezelfde gekocht als ik dit zo lees, 10 euro toevallig?? Verder had ik deze van mike stern nog niet, die kwam tegelijkertijd, erg fraai trouwens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Volgens mij hebben we hem beide toevallig bij dezelfde gekocht als ik dit zo lees, 10 euro toevallig?? Zou mij niks verbazen dat ze 'm na lange tijd '' Out of print'' te zijn geweest opnieuw hebben uitgebracht op onder de oorspronkelijke naam (Passport records). Zag 'm zelf ook staan op enkele sites voor minder dan 15 euro. Omdat ik die CD zelf al twee keer heb staan (Europees en Canadees), ga ik 'm niet nog eens voor de derde keer bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Hoogstaande world fusion met... CHARLES BLENZIG ,say what you mean, 1992 (Big World) Die bezetting alleen al. Charles Blenzig: Keyboards Mike Stern: Guitar Will Lee: Bass Alex Foster: Sax Dennis Chambers: Drums Manolo Badrena: Percussion Michael Brecker: Sax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts