The Koosjer connection Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 Ik ben benieuwd wat Hans zal vinden van: Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 Inderdaad Henk gaat mijn voorkeur uit naar live.....en dus kwam ik bij Alan Holdsworth uit bij dit album: Klinkt helemaal niet gek!...de andere van Holdsworth uit jou lijstje krijg ik er niet uit bij amazon....de ander op jou lijstje scheppen aangename verwachtingen Henk!Ik ben erg benieuwd! --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 ....de ander op jou lijstje scheppen aangename verwachtingen Henk! Ik ben erg benieuwd! Er is 1 voorwaarde Hans en die is dat je ons hear laat weten wat je er per album van vindt Ein pfiefje von ein pfenning... [dat heb je met duitse weergevers] --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Hoi Henk, Ik geloof dat jou sampler is binnen gekomen vandaag want ik kreeg een kennisgeving in de bus....nu alleen nog even naar het postkantoor Ik hoop dat ik je snel kan verhalen over de inhoud.....in ieder geval hartelijk dank uiteraard.. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Het was inderdaad de verwachte cd......mijn vrouw heeft 'm snel voor mij opgehaald..... Ben begonnen met: 5 after 4...met het album Notorious...en de track " The Rock " Ik moet zeggen dat dit een fijn nummer is om lekker mee te relaxen...als dit zo door gaat dan heb ik nog veel te genieten van deze cd...zal er nog op terug komen Henk. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Het album Notorious is een lekker album om naar te luisteren....staan geen verkeerde nummers op eigenlijk..... Nu luister ik naar:Akida Wara & Hiromichi Tsugaki...A Point of blue....en na de schrik van de opener zijn we hopelijk door die waterval heen ..en draaid het nummer One Step Ahead..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Het album Notorious is een lekker album om naar te luisteren....staan geen verkeerde nummers op eigenlijk..... --Hans. Dan kan ik jou beter deze CD aanbevelen, prima gitaarfusion van eigen bodem, die niet te smooty of te heavy klinkt, en is ook nog eens algemeen verkrijgbaar! Nu luister ik naar:Akida Wara & Hiromichi Tsugaki...A Point of blue....en na de schrik van de opener zijn we hopelijk door die waterval heen ..en draaid het nummer One Step Ahead..... --Hans. Dan kun jij zijn laatste CD uit 2004 maar beter laten staan, daar gaat hij als een beest te keer. Maar dat vind ik juist weer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Ah, je hebt 'm redelijk snel binnen Hans Ik ben benieuwd naar het vervolg Waar heb ik tot nu toe naar geluisterd..... 5 after 4....met mooie songs over het algemeen...en met teresa's song als absoluut hoogte punt... Akira Wada....van het zelfde laken 'n pak met als uitschieters...Landscape....Tahitian blue...Wind shell... Alan Holdsworth...All night wrong...een live album...en de man is een genie op het fusion gebeuren....er staat geen noot verkeerd..... Dimension....12th dimension..... Fragile....Live. Tot nu toe moet ik zeggen dat het fusion gebeuren een hele apparte wereld is waar je of van houd of het doet je niks....ik zit er tussenin Dit tot nu toe.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Het album Notorious is een lekker album om naar te luisteren....staan geen verkeerde nummers op eigenlijk..... --Hans. Dan kan ik jou beter deze CD aanbevelen, prima gitaarfusion van eigen bodem, die niet te smooty of te heavy klinkt, en is ook nog eens algemeen verkrijgbaar! Nu luister ik naar:Akida Wara & Hiromichi Tsugaki...A Point of blue....en na de schrik van de opener zijn we hopelijk door die waterval heen ..en draaid het nummer One Step Ahead..... --Hans. Dan kun jij zijn laatste CD uit 2004 maar beter laten staan, daar gaat hij als een beest te keer. Maar dat vind ik juist weer.. Dan zal ik daar eens achteraan moeten.... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Tot nu toe moet ik zeggen dat het fusion gebeuren een hele apparte wereld is waar je of van houd of het doet je niks....ik zit er tussenin Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Tot nu toe moet ik zeggen dat het fusion gebeuren een hele apparte wereld is waar je of van houd of het doet je niks....ik zit er tussenin Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Tot nu toe moet ik zeggen dat het fusion gebeuren een hele apparte wereld is waar je of van houd of het doet je niks....ik zit er tussenin Dit tot nu toe.... Wees toch eens wat concreter Hans Wat doet je wel wat (en waarom) en wat doet je niets (en waarom) Tja Henk..fusion is,in tegenstelling tot hoe jullie 2 dat ervaren,een nieuwe stroming voor mij...ik moet mijn gevoel daar nog op in stellen...en dat heb ik van alle albums,tot nu toe dan,met sommige nummers die ik wel erg mooi vindt omdat die het dichtst bij komen bij mijn invalshoek over fusion.....terwijl dan de rest van het album,niet minder van kwaliteit,mij dan weer niet kan bekoren omdat het ritme of de melodie me weer tegen staat......en dan denk ik:.." waarom zetten ze die lijn niet even door op dit album?" Bv de nummers van 5 after 4 Teresa's song vindt ik erg mooi...of Boy's will be Boy's....maar helaas kan de rest van het album mij niet verder verrassen al blijft het nivo aan vakmanschap wel erg hoog natuurlijk,dat staat op alle albums buiten discussie,het raakt mij dan minder dan die nummers... Bij Akira Wada is het het zelfde eigenlijk....een groot vakman met technische hoogstandjes....: Landscape...Thitian blue....wind shell..de melodische kant van het album....de soundscape's....het erop kunnen wegdrijven op de melodie...om vervolgens weer ruw uit die droom gerukt te worden door een up-beat tempo nummer wat weer te klinisch en kil is in tegenstelling van de vorige nummers...niet minder van hoge kwaliteit maar niet waar ik op aan het floaten was een minuut eerder De allereerste cd's in de begin jaren 80 waren soms zo kil en steriel dat ik ervan schrok dat men een album zo kon mixen naar cd toe.....alsof je in een grote lege ruimte aan het spelen was....het verschil van aanslag op een drum was dan wat door je botten ging en de warmte was eruit gemixt....ook wilde men zoveel als mogelijk aan db op zo'n schijfje trappen om te kunnen opscheppen het maximale eruit gehaald te hebben...vreselijk gewoon....gelukkig is die periode kort geweest. En bij sommige fusion albums heb ik dat steriele gevoel weer...ik heb het niet over de vakmanschap of de compositie maar het gevoel wat het bij mij oproept. Ben ik nog wat vergeten? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Ik heb dus even de tip van Qwert onderzocht en ben op deze site terecht gekomen met,voor zover ik het kan bekijken,2 geluids fragmentjes....waarbij de laatste op zijn jamaha,voor mij dan,de mooiste is....het nummer heet Contessa van album VI en moet nog uitkomen?.....ik ben benieuwd hoe de rest van het album klinken gaat. >>>> Emiel van Egdom <<<<< --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 .....ik ben benieuwd hoe de rest van het album klinken gaat. In het weekend zal ik wat gaan rippen en in m'n verzoekrubriek gaan plaatsen Hans Is dat album dan al uit Henk? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Ik heb vandaag,en ik ben er net klaar mee,het album Jazzsick beluisterd. Dit album bevalt mij wel....er staan mooie nummers op die meer in mijn straatje vallen. Al had de drummer op de track: Heavy scrapple from my apple wel wat meer op de achtergrond kunnen blijven. Moon moose and bears The Esther Kathy En volgens mij het beste nummer: Sweet and sour...zijn zo de tracks die mij erg bevallen. Nu kan ik op mijn gemak dieper gaan in deze wereld waar ik nog aan het kruipen ben in het donker daar waar jullie al aan de marathon's bezig zijn. Door deze sampler kan ik ook beter gaan zoeken op het internet en zodoende weer achter andere tips komen...een leerzame bezigheid. Morgen: Mitsuru Sutoh... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Sorry Hans Ik heb het over dit album: Ook goed natuurlijk.. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 En dus vandaag beluisterd het album : Favor of my friends van Mitsuru Suto. Het album steekt,net als alle fusion albums,strak in elkaar...en de man is ook weer op zijn gebied een kunstenaar. Ik heb een aantal nummers die ik mooi vondt....en een nummer die ik zelfs heel mooi vondt. Het mooiste nummer is voor mij persoonlijk Succes Moon...gevolgd door: Where are you going.....Alone in the twilight....en Silhouette.....en de rest van het album is mij te experimenteel...en dat is wat mij bij veel van deze albums tegenstaat als ik gelijk na zo'n mooi nummer abrupt door een harde felle drum razendsnel uit m'n sfeer gerukt wordt.... Over het algemeen een mooi album....maar ik kan er niet zo van in vuur en vlam geraken als jullie helaas....al moet ik zeggen dat deze mogelijkheid die Henk mij gegeven heeft me een ruimere kijk op het geheel geeft. morgen RX met het album Rare 'Xtra. Sie joe --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Kreeg ik vandaag binnen: The Code - The Code (Inner-Code-Productions 1995) Staat ie nog in je kast Paul want deze lag vandaag bij mij op de mat H Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 Let ook even op de datum van het bericht..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Vandaag geluisterd naar een album van RX....het live album Rare'extra. Een wild album wat volgens mijn beperkte kennis wat buiten de geeikte paden van fusion stapt......en wederom een mooi strak album met een paar uitschieters voor mij persoonlijk dan. Ik vondt het nummer Thea for three een lekker jazzy nummer....verder nummer 7 was voor mij ook een uitschieter. Kortom..wederom een album met vakmensen en met voor mij een paar uitschieters...en jammer genoeg niet die prikkel om het hele album zo te kunnen voelen als de vernoemde nummers.......het wordt eentonig..ik weet het..maar Henk vroeg om mijn mening... Mooi album..lekker live...met een paar mooie uitschieters.... Morgen: Valis...ook live geloof ik...das al weer een streep voor --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 oktober 2005 Report Share Posted 29 oktober 2005 ..maar Henk vroeg om mijn mening... Ga door Hans Nou daar komt ie dan Henk..... Geluisterd naar Valis met hun live album : Live Hieroglyph... Dit album is eigenlijk het eerste in deze rij van huiswerk van Ome Henk die ik me kan laten welgevallen van voren naar achteren....het enige probleem wat ik heb is het drumwerk soms......dat is voor mijn smaak soms wat al te dominant aanwezig. Lekker album wel ja Henk....met voor mij Spring deer als topper. Morgen,en dan is de klas uit ,Vital information....Vitalive. Hoe doe ik het met mijn huiswerk Henk --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Vandaag en gisteren geluisterd naar de laatste van de cd's die Henk mij heeft toegezonden om eens wat beter,en meer op m'n gemak,kennis te maken met de wereld die fusion heet.... Tot nu toe was het natuurlijk zoeken via amazon met de korte clips,en dat was voor mij altijd een lullig gebeuren daar de clips mij nooit voldoende mee gaven om een oordeel te kunnen vormen over een voor mij nieuwe muziekstroom.... Nu heb ik dus voldoende kunnen inschatten wat het kan inhouden voor mij persoonlijk waarvoor ik Henk dankbaar ben uiteraard dat hij de moeite heeft genomen dit projectje voor mij samen ter stellen....dank Henk! Vital information is de laatste in de rij...en een live album weer Vita Life. De opener beloofd veel voor de rest van het album....alleen stoort het mij dat ze de live opnamen niet door laten lopen maar in en uit faden...het toppertje van dit album voor mij is het nummer What lies beyond. Het hele album kan mij best wel bekoren..en ik had nimmer gedacht dat ooit nog eens van een fusion album te kunnen zeggen. Fusion en Hans?.......ik zie het als een aanvulling op mijn muziek keuze die ik maken kan.....of ik ooit zo in vuur en vlam zal komen te staan als jullie?.....ik weet het werkelijk niet....niets is uit gesloten na deze les. Hartelijk dank nogmaals voor het beter kunnen ontdekken van fusion die gewoon hier niet te vinden...en dus niet te ontdekken is.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Hartelijk dank voor je dank Hans en zoals je weet: graag gedaan Als je ooit nog eens deze kant uit komt...of ik jou kant.....dan gaan we een happie israelisch eten..dat staat. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 5 november 2005 Report Share Posted 5 november 2005 .....ik ben benieuwd hoe de rest van het album klinken gaat. In het weekend zal ik wat gaan rippen en in m'n verzoekrubriek gaan plaatsen Hans Is dat album dan al uit Henk? --Hans. Sorry Hans Ik heb het over dit album: Ben je er nog aan toe gekomen Henk?.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts