Frankie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door qwert: Daar gaan we weer...Zucht ,zucht. Ik kan mij nu wel voorstellen dat ,sayonara, niet graag op forums aktief is. Zullen we het maar niet meer daarover hebben? Laten we het leuk houden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Frankie: Zullen we het maar niet meer daarover hebben? Laten we het leuk houden! Dan moet het wel van beide kanten komen! Ik luister al vele jaren, al vanaf eind jaren zeventig, naar fusion, die ik lekker vind klinken en sta hierbij voor alles open. Toch heb ik ongewenst en ongevraagd nu de naam dat ik naar zogenaamde "smoothy" fusion luister en bovendien met een hoog audiofiel gehalte. In iedere reactie op welk forum en welke fusion-topic dan ook van de "echte fusion"-liefhebbers wordt dat wel een keer genoemd! Ik luister naar fusionmuziek die ik lekker vind klinken, daarbij zal het me een rotworst zijn of het audiofiel klinkt of niet. Een heleboel namen die o.a. door Qwert worden genoemd ken ik niet, maar dat hoeft niet iedere keer ingewreven te worden onder de noemer dat mijn "gevoelige oortjes" daar niet tegen kunnen. Da's effe leuk, maar moet wel een keer stoppen! Dat er een paar "kenners" op dit forum lopen, die alles wat tot de "gevestigde fusion" behoren verafschuwen, moeten ze zelf weten maar laten we elkaar dan wel wederzijds respecteren. Ik krijg dat gevoel de laatste tijd steeds minder en heb daarom geen zin meer om me in die fusion-topics te mengen! Er is zoveel moois op fusiongebied, deel dat met je mede-liefhebbers en laat ze daarbij in hun waarde! Dank u! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Toch heb ik ongewenst en ongevraagd nu de naam dat ik naar zogenaamde "smoothy" fusion luister en bovendien met een hoog audiofiel gehalte. In iedere reactie op welk forum en welke fusion-topic dan ook van de "echte fusion"-liefhebbers wordt dat wel een keer genoemd! Ik luister naar fusionmuziek die ik lekker vind klinken, daarbij zal het me een rotworst zijn of het audiofiel klinkt of niet. Een heleboel namen die o.a. door Qwert worden genoemd ken ik niet, maar dat hoeft niet iedere keer ingewreven te worden onder de noemer dat mijn "gevoelige oortjes" daar niet tegen kunnen. Da's effe leuk, maar moet wel een keer stoppen! Dat er een paar "kenners" op dit forum lopen, die alles wat tot de "gevestigde fusion" behoren verafschuwen, moeten ze zelf weten. Er is zoveel moois op fusiongebied, deel dat met je mede-liefhebbers en laat ze daarbij in hun waarde! Dank u! Dan kun jij jou getrainde oren maar eens te luisteren leggen bij deze cd,s METRO ,tree people, 1996 (Lipstick 89031-2) Topklasse fusion ,met zwaargewichten: Victor Bailey, Mitchel Forman,Chuck Loeb,ea. En deze Cd. ANDREAS LONARDONI ,snooze, 1997 (Lipstick 8956) Fraaie debuutplaat van deze Duitse bassist. Met een schitterende bijdrage van de Belgische saxofonist Charlie Mariano. Paul ik wilde je niet kwetsen met die uitspraak ,dat jij gevoelige oortjes had. (Mijn excuus hiervoor) Deze cd,s zullen jou zeker aanspreken ,en zijn normaal geprijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Over duitse bassiten gesproken... Wolfgang Schmidt is er ook eentje die er wat van kan Met name zijn bijdrage op het album Menue van Charly Antolini is prachtig Wel eens gehoord van de Duitse bassist Capo Mayer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Frankie: Wel eens gehoord van de Duitse bassist Capo Mayer? Ken ik niet, leg eens uit met welke bassist hij te vergelijken is .Wel vond ik deze cd van hem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Dan moet het wel van beide kanten komen! Ik luister al vele jaren, al vanaf eind jaren zeventig, naar fusion, die ik lekker vind klinken en sta hierbij voor alles open. Toch heb ik ongewenst en ongevraagd nu de naam dat ik naar zogenaamde "smoothy" fusion luister en bovendien met een hoog audiofiel gehalte. In iedere reactie op welk forum en welke fusion-topic dan ook van de "echte fusion"-liefhebbers wordt dat wel een keer genoemd! Ik luister naar fusionmuziek die ik lekker vind klinken, daarbij zal het me een rotworst zijn of het audiofiel klinkt of niet. Een heleboel namen die o.a. door Qwert worden genoemd ken ik niet, maar dat hoeft niet iedere keer ingewreven te worden onder de noemer dat mijn "gevoelige oortjes" daar niet tegen kunnen. Da's effe leuk, maar moet wel een keer stoppen! Dat er een paar "kenners" op dit forum lopen, die alles wat tot de "gevestigde fusion" behoren verafschuwen, moeten ze zelf weten maar laten we elkaar dan wel wederzijds respecteren. Ik krijg dat gevoel de laatste tijd steeds minder en heb daarom geen zin meer om me in die fusion-topics te mengen! Er is zoveel moois op fusiongebied, deel dat met je mede-liefhebbers en laat ze daarbij in hun waarde! Dank u! Uit het hart gegrepen Ik heb ook best wat fusion in de kast staan, maar de manier waar er hier gereageerd wordt op de "gewone/verkeerde" fusion ontnam mij ook de lust om te reageren Overigens sta ik open voor nieuwe stromingen, moet echter wel de gelegenheid krijgen om die te beluisteren/ontdekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Dan moet het wel van beide kanten komen! Ik luister al vele jaren, al vanaf eind jaren zeventig, naar fusion, die ik lekker vind klinken en sta hierbij voor alles open. Toch heb ik ongewenst en ongevraagd nu de naam dat ik naar zogenaamde "smoothy" fusion luister en bovendien met een hoog audiofiel gehalte. In iedere reactie op welk forum en welke fusion-topic dan ook van de "echte fusion"-liefhebbers wordt dat wel een keer genoemd! Ik luister naar fusionmuziek die ik lekker vind klinken, daarbij zal het me een rotworst zijn of het audiofiel klinkt of niet. Een heleboel namen die o.a. door Qwert worden genoemd ken ik niet, maar dat hoeft niet iedere keer ingewreven te worden onder de noemer dat mijn "gevoelige oortjes" daar niet tegen kunnen. Da's effe leuk, maar moet wel een keer stoppen! Dat er een paar "kenners" op dit forum lopen, die alles wat tot de "gevestigde fusion" behoren verafschuwen, moeten ze zelf weten maar laten we elkaar dan wel wederzijds respecteren. Ik krijg dat gevoel de laatste tijd steeds minder en heb daarom geen zin meer om me in die fusion-topics te mengen! Er is zoveel moois op fusiongebied, deel dat met je mede-liefhebbers en laat ze daarbij in hun waarde! Dank u! Kan me heel goed voorstellen, dat je je soms ergert daar aan, Paul. Maar qwert heeft een hart van goud, hij zal het niet denigregend bedoelen. Zonder zijn stuwende werking zou er niet eens een fusionforum bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Frankie: Kan me heel goed voorstellen, dat je je soms ergert daar aan, Paul. Maar qwert heeft een hart van goud, hij zal het niet denigregend bedoelen. Zonder zijn stuwende werking zou er niet eens een fusionforum bestaan. Natuurlijk heb ik dat niet serieus en kwetsend bedoeld ,waarom dacht je dat ik dan , en gebruikt bij mijn posts. Als ik Paul of Omehenk had willen kwetsen of kritiek had willen leveren over BV Spyro Gyra of Fourplay ,om naar eens wat softe fusion te noemen, dan zou ik mijn kritiek wel met deze of deze bijzetten. Maar soms krijg ik de induk dat ik in mijn eentje drie fusion topics draaiende moet houden. En daar wordt ik soms wel van... BTW: Ik heb ook Cd,s van Fourplay ,Spyro Gyra, David Sanborn, Lee Ritenour, En meer van dat Smooty fusion spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Frankie: Kan me heel goed voorstellen, dat je je soms ergert daar aan, Paul. Maar qwert heeft een hart van goud, hij zal het niet denigregend bedoelen. Zonder zijn stuwende werking zou er niet eens een fusionforum bestaan. Tja, zo hebben er hier wel meer een "stuwende werking" om op wat voor manier dan ook hun enthousiasme voor hun hifi en muziekhobby uit te dragen. Soms lijkt dat wat ondankbaar werk, als er wat minder reacties op een bepaalde topic komen, maar niettemin zullen veel mensen die topics lezen en er hun voordeel uit halen! :)Het is dus niet nodig om daarmee te koop te gaan lopen, of jezelf qua kennis boven anderen te stellen! We zijn hier om van elkaar te leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door qwert: Natuurlijk heb ik dat niet serieus en kwetsend bedoeld ,waarom dacht je dat ik dan , en gebruikt bij mijn posts. BTW: Ik heb ook Cd,s van Fourplay ,Spyro Gyra, David Sanborn, Lee Ritenour, En meer van dat Smooty fusion spul. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hielko Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Ruud: Ik heb ook best wat fusion in de kast staan, maar de manier waar er hier gereageerd wordt op de "gewone/verkeerde" fusion ontnam mij ook de lust om te reageren Overigens sta ik open voor nieuwe stromingen, moet echter wel de gelegenheid krijgen om die te beluisteren/ontdekken. Ja dat overkwam mij hier ook, ontnam me gelijk de behoefte iets te posten. Toch maar even wat doen. Billy Cobham - Crosswinds en Billy Cobham - Spectrum en mahavischnu zijn wel zo'n beetje m'n favorieten wat betreft oudere fusion/jazzrock. Rustige muziek ligt me minder. Het vlotte japanse spul vind ik ook wel lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Iedereen heeft het recht te posten, ook over "softe" fusion, en iedereen heeft het recht daar zijn mening over te geven. Andersom mag dus ook: Hou je van soft, mag je kritiek spuien op "ruig". Hou je van ruig, mag je kritiek spuien op "soft". Krijg je misschien een levendiger topic. (Als iedereen netjes blijft) En het moet natuurlijk gefundeerd zijn, met argumenten. Niet zo maar roepen dat alles *** is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Frankie:Iedereen heeft het recht te posten, ook over "softe" fusion, en iedereen heeft het recht daar zijn mening over te geven. Andersom mag dus ook: Hou je van soft, mag je kritiek spuien op "ruig". Hou je van ruig, mag je kritiek spuien op "soft". Krijg je misschien een levendiger topic. (Als iedereen netjes blijft) En het moet natuurlijk gefundeerd zijn, met argumenten. Niet zo maar roepen dat alles *** is. Ik geef toe dat ik soms (iets ten onrechte) te hoog van de toren heb geblazen ,en iets te negatief over smooth fusion geschreven heb. Om eerlijk te zijn heb ik naast stevige fusion/jazzrock ook veel smooth fusion (Meer dan menig topic lezer) Ik zal dan ook geen cijfer noemen over het aantal cd,s dat ik heb (Anders loop ik het zelfde risco als ,sayonara, )Daarom zal ik zowel in dit topic smooth alsook heavy fusion bespreken ,met de nodige uitleg en info. Maargoed To the point. Wie van jullie kent deze Lp/cd ? DANNY GOTTLIEB ,aquamarine,1987 (Atlantic) Fusion (drummer) plaat met een behoorlijke bezetting, met : John Mclauglin ,Joe Satriani,Mark Egan, Bill Evans, Jeff Mironov,Mitchel Forman,ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door qwert:) Ik zal dan ook geen cijfer noemen over het aantal cd,s dat ik heb (Anders loop ik het zelfde risco als ,sayonara, )Daarom zal ik zowel in dit topic smooth alsook heavy fusion bespreken ,met de nodige uitleg en info. ] qwert, jouw besprekingen waren nooit eenzijdig! Je besprak altijd al smooth en heavy dingen, alleen soms zat er bij het "smooth" een beetje ondertoon bij van "hummh..."Maar wie een beetje doordenkt kon zien dat het meer grappig was bedoeld dan serieus, maar toch begrijpelijk dat sommigen het grappige er niet van konden inzien, waartoe ik niet behoor overigens. Dat zal het wel zijn. Maar wat is er mis mee om je cd-aantal te noemen? Wordt dat beschouwd als opschepperig ? Of hoe moet ik dat zien ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Frankie:Maar wat is er mis mee om je cd-aantal te noemen? Wordt dat beschouwd als opschepperig ? Of hoe moet ik dat zien ? Hoeveel fusioncd's/lp's heb jij dan in je verzameling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Hoeveel fusioncd's/lp's heb jij dan in je verzameling? Oei! Wil ik best zeggen, maar als qwert het niet durft, zal er misschien wel een rede voor zijn.Is ook in het geheel niet belangrijk, dat aantal. Maar ik heb er wel een paar, ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Frankie: Oei! Wil ik best zeggen, maar als qwert het niet durft, zal er misschien wel een rede voor zijn.Is ook in het geheel niet belangrijk, dat aantal. Maar ik heb er wel een paar, ja. Ik weet allang hoeveel Qwert er heeft, nu jij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Frankie: qwert, jouw besprekingen waren nooit eenzijdig! Je besprak altijd al smooth en heavy dingen, alleen soms zat er bij het "smooth" een beetje ondertoon bij van "hummh..."Maar wie een beetje doordenkt kon zien dat het meer grappig was bedoeld dan serieus, maar toch begrijpelijk dat sommigen het grappige er niet van konden inzien, waartoe ik niet behoor overigens. Dat zal het wel zijn. Als dat zo is wat jij hier schrijft ,dan zal ik hier even twee uiterste fusionplaten beschrijven (Die in het zelfde jaar verschenen zijn) Toen ik in 1983 op de Duitse televisie het muziek programma Ohne Filter zag waarin deze jazzrock groep optrad, was ik onder de indruk van het vernieuwende en verfrissende geluid wat ik hier hoorde. Helaas is deze band na veelbelovend begonnen te zijn, nooit door kunnen breken.(Hebben maar klein aantal platen gemaakt waarvan dit het debuut is.)*** KOINONIA ,more than a feelin,1983 (Brecker/Sparrow BIRD CD 146) Met: Abraham Laboriel, Alex Acuna,Dean Parks,Bill Maxwell,ea THE FENTS ,first offence, 1982(Not Yachting/Ammonia line) O,ja moet ik wel effe een cover laten zien (Zie beneden ) Toen Wim Van Putten deze lp draaide in zijn programma (Lp show) Rende ik de dag daarop naar de winkel om deze Lp te kopen.(Nooit spijt van gehad) No remixing No Overdubs! En dat heb ik ook geweten!! Jazzrock/fusion in het quadraat. Stevig ,innoventief, tijdloos. Hier wordt diep vanuit de ziel ,en met volle 200% fusion neergezet. Heb maar weinige fusion bands gehoord die dit in de jaren ,80 konden evenaren. Is nu zo,n 20 jaar later voor het eerst op Cd uitgebracht.***** Maar wat is er mis mee om je cd-aantal te noemen?Wordt dat beschouwd als opschepperig ? Of hoe moet ik dat zien ? Gezien dat het noemen van aantallen Cd,s bij een aantal van jullie nogal heftige en emotionele reacties oproept ,zal ik maar liever de kerk in het midden houden en zeggen dat ik er voldoende heb ,zodat iedereen hier tevreden mee kan zijn. Cover ,first offence, Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 ik heb er wel 40.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ik weet allang hoeveel Qwert er heeft, nu jij! Beste Audiopaul! Ik weet niet hoeveel qwert er heeft. Mijn aantal heb ik niet geteld, maar een paar honderd zullen het er wel zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door [[Game]]:ik heb er wel 40.... Opschepper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door qwert: KOINONIA ,more than a feelin,1983 (Brecker/Sparrow BIRD CD 146) Met: Abraham Laboriel, Alex Acuna,Dean Parks,Bill Maxwell,ea Hee Koinonia... die ken ik wel, aangezien ik naar dat concert ben geweest in Apeldoorn...of was dat in Zwolle...of Zutphen?... Mwa maakt niet uit, 't was een hele beleving(zeker omdat de eerste live-concert wat ik ooit bijwoonde). Solo's van Hadley Hockensmith en een drumm battle intro met Alex Acu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Hei: Hee Koinonia... die ken ik wel, aangezien ik naar dat concert ben geweest in Apeldoorn...of was dat in Zwolle...of Zutphen?... Mwa maakt niet uit, 't was een hele beleving(zeker omdat de eerste live-concert wat ik ooit bijwoonde). Solo's van Hadley Hockensmith en een drumm battle intro met Alex Acu Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Ik zie dat een aantal van jullie ,Koinonia, kennen ,kunnen julie dan ook deze fusion groep ( Maken dezelfde soort fusion,en spelen veelal de zelfde muzikanten mee.) GENERATION BAND ,call of the wild, 1984 (TBA TBCD 202) Met:Tom Scott, Max Bennet, Abraham Laboriel, Nathan east, Robben Ford,ea GENERATION BAND ,high visibility, 1985 (TBA TBCD 208) Met dezelfde bezetting als boven genoemde cd. BTW: Leuke cover ,niet waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts