The Koosjer connection Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Frankie: ....klinkt het bijna terechtwijzend... Me dunkt, als iemand hier een boekje heeft opengedaan met tips over fusion, is het Qwert wel. Niet leuk om hem nu zo af te schilderen,toch? Alsof hij 14000 mensen aan het lijntje zou houden? Kom nou toch, het fusion-topic leefde toch zeker bij de gratie van o.a. Qwert en Game. En die 14000 lijken me totaal niet bezig met dit topic, gezien het handjevol mensen die deelnamen sinds de start. Moest ik toch even kwijt! Hierop past eigenlijk een lang en duidelijk reply,maar ik zal het deze keer achterwegen laten om het topic schoon te houden. Wellicht is jou posting goed bedoeld,maar dat neemt niets weg van het feit dat je er flink naast zit. En dan druk ik me nog eufemistisch uit. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Frankie: Helemaal mee eens. Holdsworth was topklasse, enig in zijn soort. Toch wens ik dat ie een keer andere muziek gaat maken, want het is allemaal meesterklasse wat ie doet, maar niet vernieuwend, ik mis progressie in de muziekstijl, niet in zijn gitaarspel. De laatste 7, 8 cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Hierop past eigenlijk een lang en duidelijk reply,maar ik zal het deze keer achterwegen laten om het topic schoon te houden. Wellicht is jou posting goed bedoeld,maar dat neemt niets weg van het feit dat je er flink naast zit. En dan druk ik me nog eufemistisch uit. --Hans. Ik wil het topic ook niet vervuilen,echter ik vindt niet dat je Qwert zo mag aanspreken, alsof hij eigenlijk nooit een fatsoenlijke tip heeft gegeven. Hij doet haast niet anders! Dus dat bijten op die houtjes valt reuze mee. Hij zou de boot voortdurend afhouden, ja sorry Hans, het staat er echt, in iets andere woorden, maar toch Dus volgens mij zit ik er toch niet zo ver naast? Laat ik ook maar even een tip geven: Ozric Tentacles, Space Fusion die zijn weerga niet kent! Geen jazz-fusion, dit is progressieve rock- fusion, een digitale trip #$&%# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door [[Game]]: frankie, helaas moet ik het met je oneens zijn. Holdsworth is steeds aan het veranderen. 16 man of tain heeft een trompetist! Ik vind echt dat holdsworth een van de weinige muziekanten is die nooit maar dan ook nooit terugleund op een succesvol verleden. Maw geen vergane glorie maar juist iemand die nog lang niet klaar was in de jaren 70. Nee ik blijf erbij: hoe recenter de cd van holdsworth, hoe beter. Wil ik niet bestrijden Game! Je hebt ook wel gelijk,hij leunt inderdaad niet op oude roem, integendeel. Toch heb ik nu voor de 16e keer een concert gezien van hem en betrap ik mezelf er op dat ik daar een ietsiepietsie verveeld was op sommige momenten.Moeilijk te omschrijven. Misschien heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Frankie: ".....ja sorry Hans, het staat er echt, in iets andere woorden, maar toch Dus volgens mij zit ik er toch niet zo ver naast? ....." Tja Frankie, zoals ik reeds vermelde ken ik Qwert reeds vanaf zijn eerste stap op dit forum. Ook was ik de eerste die 'm welkom hete met zijn muziek smaak. Daarna zijn er topics geopend over zijn muziek-keuze die wat uit de hand gelopen zijn. Ook deze topics bestaan niet meer, en als je niet actief deel hebt genomen aan die discussie's weet je dus niet waar ik het over heb, en dus zit je er naast Nergens heb ik melding gemaakt van dit topic. Als dat zo zou zijn heb ik niks te vertellen,want hier heb ik geen deel aan. Is het toch nog een,tegen mijn zin in eigenlijk,lang verweer geworden. Wanneer gelooft iemand een ander eens op z'n woord,scheelt 'n hoop oeverloos gezever. Waarom dan toch gedaan? Ik hou nu eenmaal van duidelijkheid,en wordt niet graag op m'n integriteit aangesproken.... that's all. pfffffff En nog bedankt voor de tips! --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 ik denk dat frankie heel actief heeft deelgenomen. Maar dit is een misschien beetje domme discussie. Je hebt in elk geval genoeg tips gehad toch? En frankie, jij hebt hem 16 x gezien . Kan je daar iets meer over vertellen; waar was het hoe was het, wat verveelde etc. Thanks Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Uiterst vervelend, maar soms staan de afbeeldingen er gewoon niet in! Tja, Hans, ik zal er dan wel naastzitten, als jij van duidelijkheid houdt, ik snap er in elk geval nu geen bal meer van. Ik las iets en dacht dat het sloeg op dit topic, en dat Qwert werd verweten geen informatie te geven. Nou, dat is niet zo, want hij geeft wel informatie. Meer dan wie ook. Vandaar mijn reactie daarop. Als er dan nog oude rekeningen liggen, kan ik dat niet weten, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geeft niks,ben 't allang alweer vergeten De reactie was richting Qwert,en ik heb niemand anders gevraagt zich erin te mengen,op straffe van zulke lange postings,of domme discussie's zoals ik las. Maar ik vroeg ook niemand om zijn/haar mening...toch? En mijn glazen-bol had in deze gelijk En nu stop ik der mee. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:ik denk dat frankie heel actief heeft deelgenomen. Maar dit is een misschien beetje domme discussie. Je hebt in elk geval genoeg tips gehad toch? En frankie, jij hebt hem 16 x gezien . Kan je daar iets meer over vertellen; waar was het hoe was het, wat verveelde etc. Thanks Game Ik ben een slechte concertrecensent. Ik heb hem door de jaren heen 4 keer in nederland gezien, zeker 9 keer in duitsland twee keer in London, en een keer in Parijs. Alle concerten waren grote klasse, zoals altijd. Maar die verveling bemerkte ik pas na het laatste concert. Ik dacht na over wat ik had gezien en kwam tot de conclusie dat ik soms afwezig was, ik denk omdat wat ik al schreef, ik wil een keer iets totaal anders zien. Een grote band, Holdsworth als een soort Zappa, een dirigent van zijn eigen band. Hij heeft die kwaliteiten, en diep in zijn hart denk ik ook dat het zijn wens is, maar Allan heeft geen nagel om aan zijn*** te krabben, dat maakt het helaas onmogelijk. Zijn muziek is haast niet aan de man te brengen, en voortdurend moet hij zeulen om z Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 ok, daar twijfelde ik ook niet aan. Zeker niet nadat ik hoorde dat je hem 16 x had gezien. Ik woon in groningen, en ik moest 3uur heen en 3 uur terug reizen met de trein. En ik kon niemand vinden die holdsworth wel wilde horen. Ik had de mazzel dat ik met een jazzstudent in een huis woon, en hij wilde wel. Welk concert van hem is je het beste bijgebleven??? Groeten GAme Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Geeft niks,ben 't allang alweer vergeten De reactie was richting Qwert,en ik heb niemand anders gevraagt zich erin te mengen,op straffe van zulke lange postings,of domme discussie's zoals ik las. Maar ik vroeg ook niemand om zijn/haar mening...toch? En mijn glazen-bol had in deze gelijk En nu stop ik der mee. --Hans Het zaakje met genoemde cd (Caldera - Dreamer) loopt al een paar maanden tussen Qwert en mij RE-ISSUED: TOSHIBA-EMI LTD., TOCP-6385(CD) RELEASED: 1990, JAPAN Kort daarna kreeg ik Andrea Marcelli met Silent will geleverd en die is zeker de moeite waard (en zeldzaam op cd) Ik denk dat je wel weet waarom de topics doodbloedden (en ook nog werden verwijderd) en dat het nakomende sfeertje niet echt uitnodigde om door te gaan met posten over dit genre. Jammer maar helaas, ook ik moet het doen met slechts een paar mooie cd's ..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Wat is die ''koosjer connection'' zich aan het opwinden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Audiopaul:Kom net terug uit Amsterdam van het concert van Marcus Miller in Paradiso......geweldig! He's the best! Het was inderdaad werelds. Toen hij na 1,5 uur ophield was ik wel een klein beetje teleurgesteld, zo kort. Maar na 2 toegiften van in totaal drie kwartier was ie weer helemaal goed. Hoe vondt je de drummer? Kon erg van hem genieten, speelde vol enthousiasme... heel leuk om te zien (en te horen natuurlijk). De drumstokjes vlogen lettelijk om je oren. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Qwert, ik ken de cd niet - is ie cool? IK luister de laatste tijd veel meer naar jazz (live in de stad) en ik zou eiegelijk wel wat meer hardjazz fusion willen horen. Dus wel meet een furieuze drummer, maar iets meer in de jazz stijl. All night long van holdsworth heet een beetje wat ik bedoel, maar ook veel van de sessies die ik in de stad zie. Zij er misschein tips in die catagorie?? (PS: geen blazers graag) Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Enno: Het was inderdaad werelds. Toen hij na 1,5 uur ophield was ik wel een klein beetje teleurgesteld, zo kort. Maar na 2 toegiften van in totaal drie kwartier was ie weer helemaal goed. Hoe vondt je de drummer? Kon erg van hem genieten, speelde vol enthousiasme... heel leuk om te zien (en te horen natuurlijk). De drumstokjes vlogen lettelijk om je oren. Enno Ik vond het concert ook erg goed, op de instrumentale versie van een nr. van Luther Vandross na, was dit toch vrij heftige fusion en Miller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ik moest ook vreselijk lachen om die gitarist Dean Brown met z'n horkerige bewegingen. Ik dacht in eerste instantie dat het een verdwaalde rocker was, maar hij bleek zeer vakkundig te zijn! Ja ja, Dean Brown loopt al een paar jaartjes mee. Al zeker 25 jaar op de fusion podia te zien. Een enorme staat van dienst. Helaas is zijn solo-cd zeer matig. Een van mijn favoriete gitaristen. Poogie Bell had beter houthakker kunnen worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Frankie: Ja ja, Dean Brown loopt al een paar jaartjes mee. Al zeker 25 jaar op de fusion podia te zien. Een enorme staat van dienst. Helaas is zijn solo-cd zeer matig. Een van mijn favoriete gitaristen. Poogie Bell had beter houthakker kunnen worden Volgens mij was Poogie Bell te dik om nog behoorlijk tempo te kunnen draaien en het ritme vast te houden! Marcus Miller speelt trouwens ook heel behoorlijk op een soort kruising tussen een alpenhoorn en een sax (basclarinet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Poogie Bell, trappen kan die wel, au Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ik moest ook vreselijk lachen om die gitarist Dean Brown met z'n horkerige bewegingen. Ik dacht in eerste instantie dat het een verdwaalde rocker was, maar hij bleek zeer vakkundig te zijn! Heb jij nog foto's gemaakt, ik had m'n camera op kantoor laten liggen! Gitarist speelde inderdaad een leuk riedeltje, moest alleen geloof ik erg nodig naar het toilet.... Geen camera bij me, dus ook geen foto's, helaas. Enno PS mijn oren suizen een beetje boel, vraag me nu af of dat mijn gehoorbeschadiging is of de heftige muziek van MM. En morgenavond alweer het volgende concert, dat kan wat worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Enno: Gitarist speelde inderdaad een leuk riedeltje, moest alleen geloof ik erg nodig naar het toilet.... Geen camera bij me, dus ook geen foto's, helaas. Enno PS mijn oren suizen een beetje boel, vraag me nu af of dat mijn gehoorbeschadiging is of de heftige muziek van MM. En morgenavond alweer het volgende concert, dat kan wat worden. Oei, hopelijk gaat dat weer over! Je kunt bij Kijkshop trouwens gehoorbeschermers voor popconcerten kopen, scheelt een hoop! Ik stond nu helemaal achterin op een verhoging en daar was het goed uit te houden zonder oordoppen, dus die liet ik dit keer uit. Heb jij trouwens gezien waar Marcus Miller af en toe op stond te rammen achter die Apple laptop? Het leek wel een minikeyboard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Audiopaul: Volgens mij was Poogie Bell te dik om nog behoorlijk tempo te kunnen draaien en het ritme vast te houden! Ik weet niet of dat met je postuur te maken heeft Peter Erskine is ook niet mager, Kirk Covington zou ook best een vermageringskuur mogen beginnen, maar klapperen met de stokjes gaat ze nog zeer goed af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Geplaatst door Frankie: Peter Erskine is ook niet mager, ... Ja, Peter Erskine, History of the Drum, grote klasse, jammer van verhaaltje in eerste nummer, maar voor de rest..... Draaien op levensgevaarlijk qua volume en kicken. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Jammer van de gestopte postings, maar Dreamer van Caldera is iig geweldig mooi, ik speel hem nog een keertje Hij is binnen Qwert, thanks Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Dean Brown Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts