Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Dadelijk komt Qwert Ivory Expedition aanprijzen...let maar op! :D

Ga nu niet alleen ''Ivory expedition'' aanprijzen ,maar ook deze Cd,s van Tom Coster. :D

100_0034.JPG

Heb er nog eentje!e803255we8t.jpg

Ik dacht dat dit zijn laatste cd is uit 1996 ,maar is toch iets minder dan de JVC meesterwerken '' The forbidden zone'' en '' Let`s set the record straight'' Vooral The forbidden zone met Scott Henderson ,Dennis Chambers, Bob Berg, Jeff andrwes ea, Is Kat in het bakkie. ;)

O,ja Coster leverd bij Vital Information ook een behoorlijke keyboard bijdrage. ;)

Nieuw luistervoer, laatste dagen binnen gekregen, qwert zn sampler heeft mn ogen en oren geopend :)

Nu draait Gamalon - Aerial View en dat klinkt echt super

Aanraders zijn altijd welkom!

Dan mag je hierna de sampler doorsturen naar ''The koosjer connection'' Hij staat al vol smart te wachten op deze Cd. :D

Op jouw foto zie ik de Lp staan van Return to forever ''hymn of the seventh galaxy'' Deze is NIET de orginele uitvoering ,maar een andere (Europese persing op Polydor ,andere cover) .Op de foto die ik laat zijn is de Lp in de oorspronkelijke uitvoering en cover ook de Cd). De Lp van Jeff Beck ''blow by blow'' uit 1975 is niet zijn beste ,maar wel aardig (Ben deze Cd in 1990 met nog 150 andere Cd,s kwijtgeraakt door inbraak :mad2: ) Maar ga ,m een dezer dagen weer terug kopen ,dan zal het waarschijnlijk de zelfde (Geremasterde Sony uitvoering zijn) als jouw Cd. Van Jeff Beck kan ik jou ZEKER ''Wired'' (Epic 1976) aanbevelen (Een topper). En ''There and beck'' 1980 is ook wel aardig. Op jouw foto zie ik verder een Lp en Cd staan van John Mclaughlin (Apocalypse 1974 en Visions of the emerald beyond 1975),maar dat zijn uitgerekend de slechste platen die ik van ,m gehoord heb (Heb deze Lp,s zelf gehad). Die Jan Hammer is wel aardig (Maar O,yeah uit 1976 van Hammer is toch beter).

Op deze foto zijn 4 Lp,s en 5 Cd,s te zijn .De Cd ''Romanic warrior'' daar heb ik zowel de eerste CBS (Ongeremasterde uitvoering) alsook de (geremasterde 1999 uitvoering heruitgave op Sony music) van.

Chick%20Corea.JPG

Aardige stapels cd's en ik herken er een paar. Ben ik dan ook fusion liefhebber? Leg eens uit, wat is nou fusion? Fusion tussen wat, jazz en funk? Of Jazz en avant-garde gepiel? Ik weet het echt niet...

Ik herken ze allemaal, ik ken ze ook allemaal. Die van de mahavishnu orchestra zijn idd niet de beste. Innnermouting flame en birds of fire zijn natuurlijk de klassiekers.

Die van jan hammer is wel erg mooi vind ik zelf.

Voor fusion moet je gewoon ff de klassiekrers luisteren, dan weet je wat het is.

Officieel is het een fusie tussen jazz en rock. Zeg maar de ritmes van rock en de improvisatie en skillzz van jazz.

Ik zou zeggen, luister naar de twee van mahavishnu orchestra die ik hierboven heb genoemd.

Dat is protoype fusion, en goed! Dan kan je uiteindelijk zelf bepalen welke stijl je zelf het mooist vind, want fusion komt in vele soorten.

Game

Aardige stapels cd's en ik herken er een paar. Ben ik dan ook fusion liefhebber? Leg eens uit, wat is nou fusion? Fusion tussen wat, jazz en funk? Of Jazz en avant-garde gepiel? Ik weet het echt niet...

Deze vraag vindt ik altijd zo vreemd:

Wat is fusion, een mix van dit en of dat?

Fusion is fusion.

Pop is pop.

Jazz is jazz.

Drum & bass is drums & bass.

Punk is punk.

enzovoorts, waarom zou er voor fusion een uitzondering zijn?

Maar ik begrijp de essentie van de vraag wel, en het antwoord daarop is

dat fusion in de eerste plaats een jazz-basis heeft. Gefuseerd met allerlei

stromingen zoals pop,punk,soul,funk, ja eigenlijk is alles mogelijk binnen

bepaalde grenzen. De basis blijft echter jazz. :D

Fusion is fusion.

Pop is pop.

Jazz is jazz.

Punk is punk.

Klopt!

:)

Zelfs de wanklanken van smoothjazz vallen onder fusion.

Eigenlijk is het gewoon allemaal jazz.

],12 Feb 2004, 00:12:39]

Fusion is fusion.

Pop is pop.

Jazz is jazz.

Punk is punk.

Klopt!

:)

Zelfs de wanklanken van smoothjazz vallen onder fusion.

Eigenlijk is het gewoon allemaal jazz.

Ook dat klopt (helaas) ook! :D

Dan mag je hierna de sampler doorsturen naar ''The koosjer connection'' Hij staat al vol smart te wachten op deze Cd.  :D

Die heeft Hans al ;)

Wat is die sampler toch? gewoon een soort greatest fusion hits ofzo?

Game

BTW: wat vinden wij hier eigenlijk de beste weather report albums??

Dan mag je hierna de sampler doorsturen naar ''The koosjer connection'' Hij staat al vol smart te wachten op deze Cd.  :D

Die heeft Hans al ;)

Inderdaad,en ik geniet er nog dagelijks van. ;)

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet open sta voor meer/anders :D;)

UUUUUUHHH,ben al weg Qwert..

--Hans.

Dan kan Ome henk binnenkort uitkijken naar deze (2CD) sampler. Daar staan nummers op van deze artiesten. Peter O Mare ,Chris Beckers, Jose Neto, Second Vision, Uncle Festive, Paradox, Metro,Richards Vibe Tribe, Michel Cusson, Chuck Loeb, Matalex, Marino, Protocol, Rob Allan,ea.

Inderdaad,en ik geniet er nog dagelijks van.

Dan kan Ome henk binnenkort uitkijken naar deze (2CD) sampler. Daar staan  nummers op van deze artiesten. Peter O Mare ,Chris Beckers, Jose Neto, Second Vision, Uncle Festive, Paradox, Metro,Richards Vibe Tribe, Michel Cusson, Chuck Loeb, Matalex, Marino, Protocol, Rob Allan,ea.

Inderdaad,en ik geniet er nog dagelijks van. 

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet open sta voor meer/anders 

UUUUUUHHH,ben al weg Qwert..

--Hans.

Je bent gewoon welkom hoor. :D Nu weer wachten op Frankie ,Sayonara en Packardgoose. ;)

Heb je voor mij nog aanraders in het wat meer "heavy" fusion/jazzrock spul qwert?

Hier draait trouwens gamalon weer, super!

Voor [game], heb uit Rotterdam drie Cd,s geleend waaronder Allan Holdsworth ''IOU '' Fraai gitaarwerk van de meastro, maar die op de helft van de nummers wordt ontsiert door vocalen van Paul williams. Verder zal de bezetting (Zonder keyboards) jou zeker aanspreken. :P Allan Holdsworth : Guitars. Paul Carmicheal : Bass . Gary Husband : Drums.

Game

JA

Die fusion sampler ,de naam zegd het al. (Blader voor meer info de topics door) daar staat beschreven welke artisten op die Cd staan. ;) Het is GEEN best of cd van een artiest. ;)

Game

Ik heb een stuk of 8 Cd,s van Weather Report ,en Lp,s .De beste vind ik nog altijd Black Market 1976, Mysterious Travaler 1974, Proccesion 1983 en This is This 1986. Van de Zawinul Syndicate vind ik Immigrants 1988 het beste.

Volgens mij zijn de 5 fusion cd's die ik uit de USA besteld heb verkeerd bezorgd :( Ik wacht er al op sinds (verzenddatum) 23 januari :(

Heb de mijne ook nog niet. :angry: Maar wel deze mail ontvangen van de verkoper. Wat staat hier nou precies?

Hello Cornel, I shipped your CDs on Thursday January 29th (a day later than I had planned).  I only claimed $10 value on the customs form, as you requested (since we don't send overseas package without at least a small value claimed for customs).  I wouldn't think customs would delay them for long with such a low value. 

I also checked the United States Postal Service website, and they don't have any information beyond the fact that it left the United States (San Fransisco, CA) on Friday January 30th at 9:06 a.m. (I assume that was West Coast time).

I'll keep you posted.  Please do the same.

KEEP ON JAZZIN'!

Chuck

Als de douane maar niet moeilijk gaat doen, bij jou of mij. :mad2::ph34r::mad2:

Volgens mij zijn de 5 fusion cd's die ik uit de USA besteld heb verkeerd bezorgd :( Ik wacht er al op sinds (verzenddatum) 23 januari :(

Ik wacht ook al sinds 24 en 26 januari op 2 bestellingen uit de USA, ik hoop dat dat verhaal over extra controle en wekenlange opslag in loodsen t.b.v. die controle niet waar is :(

Andr

Voor [game], heb uit Rotterdam drie Cd,s geleend waaronder Allan Holdsworth ''IOU '' Fraai gitaarwerk van de meastro, maar die op de helft van de nummers wordt ontsiert door vocalen van Paul williams. Verder zal de bezetting (Zonder keyboards) jou zeker aanspreken. :P Allan Holdsworth : Guitars. Paul Carmicheal : Bass . Gary Husband : Drums.

Game

JA

Die fusion sampler ,de naam zegd het al. (Blader voor meer info de topics door) daar staat beschreven welke artisten op die Cd staan. ;) Het is GEEN best of cd van een artiest. ;)

Game

Ik heb een stuk of 8 Cd,s van Weather Report ,en Lp,s .De beste vind ik nog altijd Black Market 1976, Mysterious Travaler 1974, Proccesion 1983 en This is This 1986. Van de Zawinul Syndicate vind ik Immigrants 1988 het beste.

QWERT, IOU is idd goed. Maar die vocals... heel erg.

Ik heb wel eens gezegd dat Holdsworth telkens beter wordt, maar als ie IOU zonder vocals en met een goede kwaliteit van geluid had opgenomen had het album kunnen wedijveren met mijn favoriet: 16MOT...

Verder ga ik weather report iets verder exploren. Ik ken wel bijna alle albums, maar dat is al weer een tijdje geleden, ik heb het gevoel dat ik het meer ga waarderen.

Game

Fusion is fusion.

Pop is pop.

Jazz is jazz.

Punk is punk.

Bedankt Packard goose en Game voor de uitleg. De term fusion duidt op een fusie van muziekstijlen dus op zich was mijn vraag niet zo vreemd. Ik begrijp nu dat het vnl. gaat om jazz met rock invloeden. Ik heb inderdaad nog ergens die LP Birds of fire van Mahavishnu Orchestra liggen, en Jeff Beck - Wired en nog eentje van Jan Hammer (bruine hoes?). Lang niet gedraaid, niet mijn favorieten en daarom niet vervangen op cd. Misschien moet ik ze toch weer eens opscharrelen...

Maar even wat anders, om in de cross-over hoek te blijven. Rock met jazz invloeden als Soft Machine, Caravan, Henry Cow, Van der Graaf generator of voor mijn part King Crimson hoe passen die in de fusionhoek? Erg oud natuurlijk, maar ook bij fusion liefhebbers bekend?

Maar even wat anders, om in de cross-over hoek te blijven. Rock met jazz invloeden als Soft Machine, Caravan, Henry Cow, Van der Graaf generator of voor mijn part King Crimson hoe passen die in de fusionhoek? Erg oud natuurlijk, maar ook bij fusion liefhebbers bekend?

De groepen Soft Machine ,Caravan en king Crimson gaat meer naar de sympho richting dan naar de jazz/fusion . Toch hebben deze groepen een grote aanhang bij de jazz/fusionliefhebbers. Ik zelf heb ook platen van Soft Machine ,King Crimson. Met name de jaren ,70 muziek van Crimson en Softmachine vind ik geweldig om te horen. Ook de Britse groep Brand X (eerste 3 Lp,s) zijn zeer fraai. ;)

BTW: De groep Van den Graaf generator ken ik niet zo heel goed ,maar klinkt volgens mij nogal ''freaky'' en ''experimenteel''. :unsure: