Frankie Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Nu iedereen het schijnt te hebben over Caldera, zijn er ook nog kenners van deze muziek: Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door Frankie:Nu iedereen het schijnt te hebben over Caldera, zijn er ook nog kenners van deze muziek: Ja die groep EL CHICANO ken ik .Is te vergelijken met het oudere werk van Santana .Ik zal eens even graven in mijn banden archief wat ik hier nog van heb staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door qwert: Ja die groep EL CHICANO ken ik .Is te vergelijken met het oudere werk van Santana .Ik zal eens even graven in mijn banden archief wat ik hier nog van heb staan. Ouwe Rot! Jij zou het eens een keer niet kennen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door Frankie: Ouwe Rot! Jij zou het eens een keer niet kennen! Voor de ''ouwe rotten'' onder ons (Daar bedoel ik ook Ome Henk en The Koosjer connection mee ) Wie kent deze plaat? (Niet op cd uitgebracht) Ook dit is aardig. Great electric fusion ,met zwaargewichten Victor Bailey. Chuck Loeb, Mitchel forman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door qwert: Voor de ''ouwe rotten'' onder ons (Daar bedoel ik ook Ome Henk en The Koosjer connection mee ) Wie kent deze plaat? (Niet op cd uitgebracht) Ook dit is aardig. Great electric fusion ,met zwaargewichten Victor Bailey. Chuck Loeb, Mitchel forman. Victor Bailey zwaargewicht? Is anders maar een heel iel mannetje? Enne... is dat niet Tom Scott-LA Express? Behoort niet tot mijn favorieten, maar ik als niet oude rot ken het wel! Een aardige lp, maar een beetje te gedateerd. Tom Scott is helaas geen Michael Brecker of Bob Berg. Of trouwens , was dit niet die band met David Luell? Ik word iets ouder, maar volgens mijn herinnering is deze niet met Tom Scott, of toch...? Of toch niet...? Ik ben de draad een beetje kwijt,Scott of Luell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Een heel groot misverstand bij welhaast iedereen is dat Miles Davis de grondlegger zou zijn geweest van jazz-fusion jazz-rock. Dat mocht ie willen! Groot respect voor deze man, zonder meer een icoon in de muziekgeschiedenis, maar hij was niet de grondlegger van fusion. Reeds jaren voor Bitches Brew speelden in New York jongens als de Brecker Brothers,met Mike Mainieri in obscure en illegale clubs , met een all star cast of thousands jazzrock-jamsessies, en werd er volop geexperimenteerd. Miles was daar vaak bij als slechts toeschouwer, en deed hier veel inspiratie op.Het feit dat Miles bij een grote maatschappij de promotie kreeg, die de anderen niet kregen, bracht het gegeven in de wereld dat hij de grondlegger zou zijn van deze stroming.Niets is minder waar.Mike Mainieri, ook een man met groot respect voor Miles, kan zich er nu nog over opwinden! Waar staat Mike? Wie o wie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Frankie:Een heel groot misverstand bij welhaast iedereen is dat Miles Davis de grondlegger zou zijn geweest van jazz-fusion jazz-rock. Dat mocht ie willen! Neen. Het is geen misverstand. Hij en (nogmaals) zijn producer hebben het e.a. op de kaart gezet. Natuurlijk zijn zij sterk beinvloed door wat er zich in hun omgeving heeft afgespeeld, net zo goed als zij die omgeving weer hebben beinvloed. Vooruitgang is interactief! De uiteindelijk hutspot hebben Miles & co. gekruid, ondanks de grote maatschappij die er achterstond, niet dankzij. Dit geld voor iedere stroming. Als een kunstenaar zich een jaar eenzame opsluiting in de badkamer geeft kun je niet verwachten dat hij daarna met vernieuwende ideeen komt. Het is juist de interactie met de omgeving die de inspiratie stimuleerd. ... waren de Sex Pistols de eersten ...? No way! Daarvoor moet je zo'n 15 jaar terug gaan en luisteren naar allerhande obscure garage bandjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Allebei klopt. Miles davis heeft het in elk geval groot gemaakt. En ik geloof dat Tony williams ook een grote rol heeft gespeelt. Luister maar eens naar emergency: aiaiaiai! Die Mike ken ik ook wel van een cd, irrritant instrument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:Allebei klopt. Miles davis heeft het in elk geval groot gemaakt. En ik geloof dat Tony williams ook een grote rol heeft gespeelt. Luister maar eens naar emergency: aiaiaiai! Die Mike ken ik ook wel van een cd, irrritant instrument. Tony, arme Tony, helaas plotseling overleden, een van de grootste drummers allertijden: autodidact. Zat in de klas van Miles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek? Bijna niemand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Sayonara:Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek? Bijna niemand. Ach, we doen ons best, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Sayonara:Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek? Bijna niemand. Dan word het maar eens tijd dat er leden zijn die met 'WHA HA HA GETHAITEKONAKUCHA' met Akira Sakata op de proppen komt. Of dit leuke spul. RANDY ROOS ,liquid smoke, Caldera uit de jaren ,90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Sayonara:Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek? Bijna niemand. Niet zoveel - ik wel, ome henk ook, frankie ook, qwert nog meer, en vast nog meer mensen ook , echter niet zoveel als jij, dat niet. Game Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door [[Game]]: Niet zoveel - ik wel, ome henk ook, frankie ook, qwert nog meer, en vast nog meer mensen ook , echter niet zoveel als jij, dat niet. Game Game Ach wel nee joh! Mijn opmerking was onzin ! Geintje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Sayonara: Ach wel nee joh! Mijn opmerking was onzin ! Geintje! , d8 ik wel ,maar de titel van dit topic is ook ietwat vreemd, moet gewoon "fusion zijn" Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Laatst beweerde iemand (!!)hear ergens dat Dave Weckl er niets van bakt, en dat het gekunsteld is wat hij doet. Vanavond Chick Corea Electric Band nog eens gezien bij NPS, Weckl was gewoon geweldig goed.Perfecte timing,swingend,kortom een van de betere fusion-drummers on the planet. Hij schudt het echt even uit de mouw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Frankie:Laatst beweerde iemand (!!)hear ergens dat Dave Weckl er niets van bakt, en dat het gekunsteld is wat hij doet. Vanavond Chick Corea Electric Band nog eens gezien bij NPS, Weckl was gewoon geweldig goed.Perfecte timing,swingend,kortom een van de betere fusion-drummers on the planet. Hij schudt het echt even uit de mouw! Ik weet er niet alles van, maar wat ik hoor is dat ie technisch super is. Ik vind zijn muziek en zijn drumstyle alleen niet mooi. Ik vond de chick corea band ook niet zo mooi. Wel goed dus, maar zeker niet mijn smaak. Te gladjes. (en ik heb ze life gezien wat jij op tv zag ) Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door [[Game]]: Ik weet er niet alles van, maar wat ik hoor is dat ie technisch super is. Ik vind zijn muziek en zijn drumstyle alleen niet mooi. Ik vond de chick corea band ook niet zo mooi. Wel goed dus, maar zeker niet mijn smaak. Te gladjes. (en ik heb ze life gezien wat jij op tv zag ) Game Te gladjes? Voor veel mensen gaat dit al veel te ver! Die noemen dit "drukke muziek waar je zenuwachtig van wordt" ha! ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Frankie: Te gladjes? Voor veel mensen gaat dit al veel te ver! Die noemen dit "drukke muziek waar je zenuwachtig van wordt" ha! ha! Er gebeurt ook wel veel, en bedoel ook niet letterlijk gladjes in de zin van dat het te sloom en rustig is. Maar zo'n saxaphonist en die frank gambale... nee, niet mijn ding. En wat betreft Weckl, wat ik al zei; wat ie doet is superlastig - maar ik vind het niet mooi. Heb liever een drummer die iets meer funky is. Ckeck Billy Kilson voor een echt toffe drummer. Stond ook op northsea dit jaar. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 hehe verkeerde onderwerp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door [[Game]]: Er gebeurt ook wel veel, en bedoel ook niet letterlijk gladjes in de zin van dat het te sloom en rustig is. Maar zo'n saxaphonist en die frank gambale... nee, niet mijn ding. En wat betreft Weckl, wat ik al zei; wat ie doet is superlastig - maar ik vind het niet mooi. Heb liever een drummer die iets meer funky is. Ckeck Billy Kilson voor een echt toffe drummer. Stond ook op northsea dit jaar. Game Ik vindt Gambale te gek! Die man schudt het ook zo effe uit de mouw. Staat er wat verveeld bij altijd, maar let eens op die vingers! Nee, je MAG hem niet vergelijken met Allan. Maar dat geldt voor iedere gitarist! Marienthal is een meesterlijke saxofonist, maar ook niet mijn stijl, maar techniek in huis die man, en een soul, een groove... Billy Kilson is cool, ja fijne drummer, absoluut Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Frankie: Ik vindt Gambale te gek! Die man schudt het ook zo effe uit de mouw. Staat er wat verveeld bij altijd, maar let eens op die vingers! Nee, je MAG hem niet vergelijken met Allan. Maar dat geldt voor iedere gitarist! Marienthal is een meesterlijke saxofonist, maar ook niet mijn stijl, maar techniek in huis die man, en een soul, een groove... Billy Kilson is cool, ja fijne drummer, absoluut :D Ik heb expres de naam H*ldsw*rth niet genoemd. Tuurlijk, de corea electric band is een superstrakke band. Iedere speler is technisch uitmuntend. Corea zelf is een grootheid. Gambal en Weckl zijn ook geen kleine jongens. Maar -het vast wel duidelijk nu- tis niet mijn fusion. Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Ome Henk: Chick Corea heeft inderdaad van die neuzelende zenuwachtige muziek gemaakt. Net als Miles bv. 'T is zeker niet mijn smaak Van die muziek wordt ik juist rustig. Ik wordt zenuwachtig als ik "Flop of the Snobs" (Zondag-BNN) achtige geluiden hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 6 december 2003 Report Share Posted 6 december 2003 Ik zag dat dit topic in de vergetenheid begint te geraken. (Wat ik jammer vind) Ik heb dan ook een vraagje aan de fusion liefhebbers onder jullie (Vooral aan jou Frankie) Wie kent deze tweede LP van Vital Information Het enige wat ik van deze plaat weet is dat opde A kant fusion gepeeld wordt en op de B kant meer ''akoestische'' mainstreet jazz. BTW: Ik zag deze LP op diverse sites te koop staan voor nog geen 10 $ Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 7 december 2003 Report Share Posted 7 december 2003 Ik zag dat dit topic in de vergetenheid begint te geraken. (Wat ik jammer vind) Ik heb dan ook een vraagje aan de fusion liefhebbers onder jullie (Vooral aan jou Frankie) Wie kent deze tweede LP van Vital Information Het enige wat ik van deze plaat weet is dat opde A kant fusion gepeeld wordt en op de B kant meer ''akoestische'' mainstreet jazz. BTW: Ik zag deze LP op diverse sites te koop staan voor nog geen 10 $ Nou nou, als jij de fusionkenner bij uitstek bent, kom je daar wel errrrrug laat mee! Natuurlijk ken ik die plaat (sinds dag 1 dat ie uitkwam, stond een fusion-boer uit Nijmegen met een heel pak in de hand ze als broodjes te verkopen) Draai het eigenlijk nauwelijks nog, het is niet iets om 20 jaar later nog opgewonden over te raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts