SpeedyAndr Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Eindelijk binnen uit verweggistan Ik heb weer wat te doen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Beste Qwert, Ik heb jou eerste 2 tips eens onder de loep gelegd.....gewikt en gewogen zogezegd En het moet toch echt een paar tandjes terug... Zelf heb ik dit album: En ik moet zeggen dat ik dit album heb gekocht zoals ik dat vroeger wel vaker deed...nl voor slechts 1 of 2 tracks. Als je nu even naar track 3 luisterd..Yesterday...dan weet je de bedoeling. Alles sneller dan dat valt al gelijk af Ik wil nl die mooi filmbeelden in m'n kop kunnen projecteren zoals ik dat bv bij Toets kan doen,of bij Miles en Baker,en natuurlijk bij de oude filmscores van de films uit de jaren 70...snapu? Maar ik blijf op de ingeslagen weg... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Beste Qwert,Ik heb jou eerste 2 tips eens onder de loep gelegd.....gewikt en gewogen zogezegd En het moet toch echt een paar tandjes terug... Maar ik blijf op de ingeslagen weg... --Hans. Dan heb je toevallg een van de mindere albums. De Cd,s die ik jou aanbeveelde zijn NIET heavy of stevig. Echter je zou ook eens cd,s kunnen lenen uit de Centrale discotheek Rotterdam (Informeer effe in de bibliotheek in jouw woonplaats). Ik weet dat jij GEEN heavy gitaarwerk of stevige fusion zoekt. Dan kan Ome Henk jou ook op weg helpen. Maar mocht je de Cd,s die ik jou aanbeveelde nog te heavy vinden ,dan moet je het eens gaan zoeken in New Age of Ambient jazzfusion muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Nee Qwert, Zo makkelijk laat ik je niet van de haak Bv: Jou tip van Lee Ritenour leverde wel het album Festival op wat wel weer in de buurt komt. Heb je het nummer wat ik je aandroeg eens beluisterd? Trouwens,ook de adressen die je me gaf zijn helaas voor mij geen haalbare kaart...ik woon nogal errug ver weg Dus Qwert,back to the tekentafel... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 Hier draait nu Mike Stern - Upside Downside, helemaal geweldig vind ik, is dat niets voor je? (is ook makkelijk en goedkoop aan te komen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 14 april 2004 Report Share Posted 14 april 2004 De koosjer connection maakt het voor ons niet gemakkelijk ,zeker omdat hij doorgaans naar een andere muziek genre luisterd ipv jazz/fusion (Gelet op zijn Lp/Cd besprekingen in de muziektopics). Maar als je van de ene op andere dag van jazz/fusion wilt gaan houden ,kan dat nog wel eens tegenvallen. Je moet deze muziek ''leren'' beluisteren en waarderen ,of je houdt ervan ,of niet. Je kunt niet plotseling gaan zeggen. Ik ben nu een jazz/fusion liefhebber. BTW: Ik heb aan sommige platen lang moeten wennen voordat ik deze goed ging vinden .Vooral die Scott Henderson en allan Holdsworth had ik in het begin zeker moeite mee ,nu zijn het mijn favorieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Een echte " die-hard fan " zal ik inderdaad niet worden.. Maar de vraag was toch niet zo moeilijk? Ik geef je een mooi nummer als ref. ,en geef jij mij dan nu vergelijkbaar werk...that's all. Moet voor een fusion- freak van jou kaliber toch niet zo moeilijk zijn....toch? Anders ben ik helaas genoodzaakt de vraag voor te leggen aan de " mindere goden " in het gerne,en dat is toch ongepast[?] Dus Qwert,vooruit ouwe r*kker,duik er nou eens serieus in --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Tussenstandje: Van Pet Metheny heb ik dus zelf een paar albums,en ik vondt zelf nog " One quiet night " Van Scofield heb ik tot nu toe het album " Blue Matter " gehoord,en dat bevalt mij al meer... Stanley Clarke leverde de groep Mahavishnu op met bv Apocalypse,maar Stanley himself kan mij vooralsnog niet bekoren. Joe Beck leverde het album Finger painting op wat ik wel een interessant album vindt om naar te luisteren. Dit lezende Qwert,is dan het plaatje al niet wat duidelijker[?] --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 De volgende tussenstand...... Yellow Jackets...leverde een mooi album op,al is de tijd natuurlijk gering,maar het album Dreamland is een mooi album. Verder leverde de zoektocht naar Yellow Jackets ook een nieuwe tip op....Chris Botti.. Frank Gambale is helaas niet mijn koppie thee,al zijn het natuurlijk stuk voor stuk super artiesten...maar het raakt mij gewoon niet Steve Morse...eigenlijk het zelfde verhaal,en ook hier kwam ik onderweg leuke zijpaden tegen. En tja Miles..das 'n hoofdstuk appart... Ik zal je niet langer lastig vallen,want tot op het moment dat je het nummer luisterd,zal het een wazig geheel blijven voor je. Jammer is het wel,want als er iemand is die mij verder zou kunnen helpen dan ben jij dat wel.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 Sorry voor mijn afwezigheid (Had een persoonlijke reden) Maar ik zie dat jij al wat Cd,s beluisterd hebt, vreemd vind ik echter wel dat jij John Scofield ''blue matter'' (Gramavision 1987) erg goed vind (Vind ik zelf zijn beste plaat). Vooral het drumwerk van Chambers vind ik geweldig op deze Cd. Maargoed Steve Morse en Frank Gambale vallen af ,dan kun jij eens werk van Fourplay gaan beluisteren of Spyro Gyra. De platen van John Mchlaughlin en Mahavishnu raadt ik jou zeker niet aan ,evenals de jaren ,70 jazzrock (Is meestal vrij heavy) .Mischien George Benson of LarryCarlton. Dit zijn echter mijn favorieten (Selectief). Gary Thomas ,by anymeans necassary, 1989 Steve Khan ,casa loco, 1984 Scott Henderson ,Dr Hee, 1987 Miles Davis ,agharta, 1975 Tom Coster ,ivory expedition, 1983 Alain Caron ,le band, 1993 John Mclauhlin ,mahavishnu, 1984 Bill Evans ,the alternative man, 1985 Return to forever ,where have i known you before,1974 Gong ,expressoII, 1978 Al Dimeola Project, soaring through a dream, 1985 Miles Davis ,the man with the horn, 1981 Vital Informatin, easier done than said,1992 Matalex ,wild indian summer,1994 Weather report, black market,1976 The fents ,first offence,1982 Mark Varney Projeck ,centrugal funk,1991 Waar blijven de fusion adviezen van Ome Henk ,Sayonara,Packardgoose en Frankie? The koosjerconnection zit vol smart te wachten op jullie raad en daad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 .......Waar blijven de fusion adviezen van Ome Henk ,Sayonara,Packardgoose en Frankie? The koosjerconnection zit vol smart te wachten op jullie raad en daad. ..... Ja...!, hoe zit dat boy's....?.... Bedankt Qwert voor je moeite en inzet,ik stel het zeer op prijs! --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 Ik heb dubbel Hans, dus als je interesse hebt .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 Woorden schieten mij te kort........dank u,dank u allen! Wat een verassingen allemaal,blijf met moeite droog.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 Woorden schieten mij te kort........dank u,dank u allen!Wat een verassingen allemaal,blijf met moeite droog.... --Hans. Ben blij te lezen dat je onze adviezen waardeerd ,maar wat heb je zelf al intussen beluisterd? De eerste conclusie die ik nu kan trekken is dat jij meer de fusion zoekt uit de jaren ,80. De jazzrock uit de jaren ,70 zal ik gezien jou voorkeur (nog) niet aanbevelen. Maar je weet fusion muziek is een heeeeeeel ander muziek genre dan blues en song writers waar jij doorgaans naar luisterde. Maar het begin is er al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 april 2004 Report Share Posted 16 april 2004 O,ja aan Speedy andre ,kun jij mij eens een eenvoudige copy maken van die Japanse Cd die je hier besproken hebt? Bedoel je die Taiko drum cd Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 .......Daar ben ik ook benieuwd naar 'T scheelt mij weer wat rippen .... Het mooie van tips is dat je tijdens het zoeken altijd weer nieuw werk tegen komt Teveel om zo maar even op te graven uit de grijze massa,maar alles wat de smooth kant uit gaat is dikke mik! Als je kunt,neem dan het door mij aangegeven nummer van Carlton/Lukather...track 3 van het album Live in Osaka als voorbeeld. Nogmaals mijn errug grote dank --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Teveel om zo maar even op te graven uit de grijze massa,maar alles wat de smooth kant uit gaat is dikke mik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 [Hierover is "men" het eens, dat het goede fusion is Metro - Grand Slam (5.3Mb) Heb 't net effe gedownload en beluisterd Ome Henk, En....moet toegeven... zelfs voor iemand die absoluut niet van fusion houd: Klinkt best lekker, catchy Yikes , wat zei ik nou !? zowaar iets positiefs over fusion...oeps 't swingt wel en zit erg strak in elkaar. Het keyboard gebeuren vond ik minder om te horen, maar 't gitaarwerk was best te pruimen. Ok, ik zal 't zelf niet gauw draaien, of alleen even omdat 't lekkere HiFi (demo) muziek is. Maar goed, ik moet bekennen dat ik af en toe toch effetjes zat mee te swingen. (en da's al een heel wat voor mij, als 't gaat om fusion/jazzrock, aangezien ik dat over 't algemeen toch iets te klinisch/technisch vind klinken.) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Hierover is "men" het eens, dat het goede fusion is Metro - Grand Slam (5.3Mb) Niet aan te bevelen voor normale telefooninternetters Dit is inderdaad lekker! Niet extreem of ruig maar gewoon kwaliteit, op welke cd van ze staat ie, dan moet ik eens musicstacken Als je dit trouwens goed vind weet ik wel bijna zeker dat je deze cd ook super vind. 5 After Four - Notorious Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Dit is een lekker fusion-cd'tje: Wayne Shorter-Atlantis Uit 1985, maar nog oh zo actueel! De tijd ver vooruit, noem je dat geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Ik zie dat Bobarod uit de Russische Federatie nogal wat dusion te koop aanbied. Jammer is dat 't zeer waarschijnlijk geen originele uitgaven betreffen Jaja, originele "factory cd's" Ik heb daar al eens besteld en het zijn inderdaad originele 'russische releases' Je kunt aan de magere boekwerkjes en de cdopdruk zien dat ze niet origineel 'westers' zijn. Wel heb ik ergens gezien dat er russische labels zijn die de westerse uitgaven 'onder licentie' leveren met een laag prijskaartje, speciaal voor de arme Russen. Er staat dan ook expliciet 'niet voor export' bij Deze Bobarod doet trouwens niet moeilijk over een refund, je kunt de cd's gewoon (op zijn kosten!) terug sturen en dan biedt hij ze fijn nog een keer aan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Dit is een lekker fusion-cd'tje: Wayne Shorter-Atlantis Uit 1985, maar nog oh zo actueel! De tijd ver vooruit, noem je dat geloof ik Dan is deze ook aan te bevelen. WAYNE SHORTER ''phantom navigator'' 1987 (CBS) Met: Gary Willis (Ex Scott Henderson) ,Chick Corea, Stu Goldberg, Mitchel Forman ,John Patitucci,ea. In een woord...GOED!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 even geknipt en geplakt uit een ander topic Ik post dus liever titels die ik niet van Sayo heb gekregen, om bovenstaande redenen. Ik ben al zeer tevreden over de tips die hier genoemd zijn, maar het maakt mij ook nieuwsgierig ... Als je nu eens een fusioncompilatie voor mij samenstelt, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Ongelooflijk vet baswerk is hier te zien en te horen.Een gedeelte van een fantastisch live-optreden er ook nog bij... kicken! Dit is nog heftiger dan zijn cd's! Knallen! Audiopaul hoor je dat?? ....Knallen!! En daarbij overdrijft packardgoose geen moment. Ik kan het weten. Ja Skiffer maak je borst maar nat!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts