Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Vandaag pas?  :o  Ik al zo'n 8 jaar geleden.  :rolleyes:

Dan loop jij ook 2 jaar achter, want deze cd kwam al in 1995 uit! :P;)

Da's ook meteen het mooie van muziek, het is tijdloos en je kunt het op ieder moment luisteren/kopen wanneer je wil. :) Helaas is er zoveel mooie muziek dat het vrijwel onmogelijk is om dat allemaal te beluisteren, laat staan in je bezit te krijgen! :(:unsure:

Morgen of maandag is het... Heavy fusion meets dancefloor!

Moet je toch eens Jopie uitnodigen. Hij houdt van dansen :D

Jij (en Audiopaul) anders ook, zeker als er stevig gitaarwerk op te horen is. :lol:

TRITON ,vivid dreams, 1995 (Hotwire)

cdtriton.gif

Lees dit maar eens...

Authentisches Konzept, kompositorische Reife, schalfwandlerisches Zusammenspiel, raffinierte Sounds....

Ik en vooral Sayonara pissen en richten meestal goed! :rolleyes:

Kijk uit dat je niet tegen de wind in piest! :P:o Bovendien leg jij er vaak bedragen voor neer, die mij net wat te ver gaan. Ik geef liever hetzelfde bedrag uit aan 5 of meer andere fusioncd's die ook lekker klinken. ;)

Overigens valt het nog wel mee met de "missers" hoor. Veel cd's die ik zocht of zoek weet ik op de

Bovendien leg jij er vaak bedragen voor neer, die mij net wat te ver gaan. Ik geef liever hetzelfde bedrag uit aan 5 of meer andere fusioncd's die ook lekker klinken.  ;)

Tja kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs, geldt ook voor de betere hifi. ;)

Daarom is deze fusiontopic nog steeds heel bruikbaar voor goede tips.  :)

Over fusion tips geproken, pis maar eens goed in de pot. :rolleyes:

Maargoed luister jij nu maar eens naar dat toppertje dat...Richi & Antti heet. :P

Tja kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs, geldt ook voor de betere hifi. ;)

Daar heb jij weer gelijk in. ;) Punt is alleen wel met die zeldzame en soms zeer dure fusion (100 $ of meer) dat je meestal geen gelegenheid hebt om het te beluisteren. Je schaft dus eigenlijk iets aan waarvan je w

Die heeft Audiopaul al jaaaaaren in huis :D;)

Bij Sayonara geloof ik dat best, maar niet bij jullie twee. :P

Binnenkort weer twee fusion toppers. :rolleyes:

Wat een geweldige ontdekking! Vital Information-Vitalive!

Is dit soms een "antieke platen onderonsje"? :rolleyes:

Kennen jullie deze dan?

Dit is de USA persing, die van Ome Henk is de Europese die op Verabra records is uitgebracht, maar bevatten de zelfde nummers. Alleen de cover is anders ;)

Het laatste nummer '' Europe'' is afkomstig van Santana '' Moonflower''.

Binnenkort valt ook Generation Band - Call of the wild op de mat :D Ook al een oudje :rolleyes:

Fusiondief wat je bent. :lol:

Kun je meteen die andere CD's met die spannende covers meteen erbij kopen. :rolleyes:

853452101_0150.JPG

O,ja plaatje is klikaar. :D

Ome Henk en Audiopaul...Opletten!!

Hier gebeurd het pas. Alles wat julie fusionoortjes kan strelen. :rolleyes:

BUNNY BRUNEL ,didication, 1992 (MUSIDISC)

dedication.jpeg

Die bezetting al. :)

Bunny Brunel : bass

Mike Stern : guitar

Billy Childs : keyboards

Vinnie Colaiuta : drums

Chick Corea : piano

Vandaag op de mat gevallen: twee lekkere vette bassfusioncd's van Tomohito Aoki. Deze Japanse basgitarist heeft een stijl die veel weg heeft van Jaco Pastorius, maar Marcus Miller mag zich ook wel eens achter de oortjes krabben.

De eerste cd "Doubleface" uit 1989 is typische jaren 80 fusion, met stevig baswerk en afgewisseld met wat rustiger nummers.

De cd "Experience" uit 2004 klinkt veel volwassener en steviger en spreekt mij ook iets meer aan. Deze Tomohito Aoki heeft een zeer goede techniek en slapt en plukt zichzelf af en toe bijna de cd-speler uit. :D

Beide cd's, en vooral de nieuwste cd zijn een aanradertje voor liefhebbers van (bass)fusion. B)

tomohitoaoki.jpg

Tomohito Aoki - Double Face (BMG Victor/Japan - 1989)

tomohitoaoki2.jpg

Tomohito Aoki - Experience (BMG Victor/Japan -2004)

Vandaag op de mat gevallen: twee lekkere vette bassfusioncd's van Tomohito Aoki. Deze Japanse basgitarist heeft een stijl die veel weg heeft van Jaco Pastorius, maar Marcus Miller mag zich ook wel eens achter de oortjes krabben.

De eerste cd "Doubleface" uit 1989 is typische jaren 80 fusion, met stevig baswerk en afgewisseld met wat rustiger nummers.

De cd "Experience" uit 2004 klinkt veel volwassener en steviger en spreekt mij ook iets meer aan.

Die eerste CD kan ik, staan inderdaad erg goede nummers op (ook enkele gezongen). Ben dan ook benieuwd hoe die nieuwe CD klinkt, is deze te vergelijken met de laatste Brian Bromberg, en is die helemaal instrumentaal?

Die eerste CD kan ik, staan inderdaad erg goede nummers op (ook enkele gezongen). Ben dan ook benieuwd hoe die nieuwe CD klinkt, is deze te vergelijken met de laatste Brian Bromberg, en is die helemaal instrumentaal?

De cd Experience is op 1 nummer na volledig instrumentaal. De laatste Bromberg (Bass ackwards) is zeker goed, maar dit klinkt completer en afwisselender.

Veel nummers zijn behoorlijk stevig en liggen heel goed in het gehoor.

Kazumi Watanabe doet ook nog mee op 1 nummer en op 2 nummers na (Donna Lee - Charlie Parker en Come on, come over - Jaco Pastorius) heeft hij alle nummers zelf geschreven.

Dit is

De cd Experience is op 1 nummer na volledig instrumentaal. De laatste Bromberg (Bass ackwards) is zeker goed, maar dit klinkt completer en afwisselender.

Veel nummers zijn behoorlijk stevig en liggen heel goed in het gehoor.

Kazumi Watanabe doet ook nog mee op 1 nummer en op 2 nummers na (Donna Lee - Charlie Parker en Come on, come over - Jaco Pastorius) heeft hij alle nummers zelf geschreven.

Dit is

Een koerier uit Frankrijk kwam deze CD brengen. De tweede was al erg goed, die eerste CD van hun is net zo'n gitaartopper! :rolleyes:

TRITON ,boomerang, 1993 (EFA/Hotwire)

cdtriton2.gif

Lees dit maar eens.

Das Powertrio TRITON aus Hamburg spielt Crossover-Fusion. Gitarrist Franz Holtmann komponiert in der Tradition von McLaughlin und Metheny, Bassist Arnd Geise brilliert auf dem Sechssaiter, und Drummer Jost Nickel h