Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Kan er misschien ergens een fusion avond georganiseerd worden?

Lekker gezamelijk luisteren aan de hand van een door de forumleden zelf samengestelde playlist.

Met die playlist in de hand weet je precies wie en wat je hoort!

Want al die cd's aanschaffen om achteraf te ontdekken of die groep of CD je eigenlijk wel aanspreekt is ook zo wat.

Realiseerbaar?

Lekker gezamelijk luisteren aan de hand van een door de forumleden zelf samengestelde playlist.

Want al die cd's aanschaffen om achteraf te ontdekken of die groep of CD je eigenlijk wel aanspreekt is ook zo wat.

Realiseerbaar?

Vraag maar aan Ome Henk en Audiopaul. :P

Beide hebben veel sleepey.gif fusion. :lol:

Realiseerbaar?

Vraag maar aan Ome Henk en Audiopaul. :P

Beide hebben veel sleepey.gif fusion. :lol:

Audiopaul heeft veel BAsleepey.giffusion! :DB)

Zag ik van jou trouwens van de week The Rippingtons niet langskomen? :huh: Nou, als je ergens van gaat sleepey.gif dan zijn het The Rippingtons wel! :P:D:lol:

Deze CD is inderdaad het toppunt van zZzZz fusion, heb deze CD al j

Ik heb alle samples "beluisterd"... en het valt mij op dat hij zelfs 2 cd's heeft "vol" gekregen met die crap <_< Wat een bagger :ph34r:

En dan te bedenken dat tito 13 in een dozijn van dit soort muziek in de kast heeft staan. :o:huh:;)

Dan is dit toch beter te pruimen. :rolleyes:

d015768s6q7.jpg

Ik neig steeds meer naar heavy gitaarfusion

Dan wordt `t tijd dat je `ns wat Purple Trap gaat beluisteren. B)

Ik heb alle samples "beluisterd"... en het valt mij op dat hij zelfs 2 cd's heeft "vol" gekregen met die crap <_< Wat een bagger :ph34r:

Jammer. ^_^

Leek me wel `n "aardige" bijdrage voor de (evt) te houden fusionluistersessie.

Om de (evt) aanwezigen ff ehh.. terug op de wereld te zetten, nadat ze lekker in de ruimte waren weggezweefd op de stroperige klanken van de sleepey.gif smooth die je hear wel meer tegenkomt.

En dan te bedenken dat tito 13 in een dozijn van dit soort muziek in de kast heeft staan.  :o  :huh:  ;)

Blijven ze tenminste uit m`n "kastjes". :rolleyes:

NICKY SKOPELITIS ,ekstasis, 1993 (Axiom)

c65910rjor6.jpg

Heerlijke excentrieke fusion, met spannende beats en een oosters tintje. :rolleyes:

Kun je hiervan eens wat samples laten horen? Ik heb zelf een (oudere) CD van hem, klinkt een beetje 'salsa' en 'samba' achtig. Maar wel met gitaarwerk van Akira Wada. ;)

Ik volg alle tips hier op dit forum...zelfs die van de fusion....want als je niet breed gaat blijf je plakken :lol:

Nu ben ik op een van mijn tochten tegengekomen....

John Mc.Laughlin & Mahavishnu orchestra

Ik heb reeds beluisterd,voor zover dat kan bij Amazon,naar:

Between nothing & Eternity...live..wat toch mijn voorkeur heeft en Apocalypse

Help me eens verder op dit pad....

In afwachting van de reacties van de reuzen hier op het gebied van de fusion wacht ik met spanning af ;)

--Hans.

--Hans.

Deze plaat uit 1973 is wel erg heavy, hopelijk kunnen jou (smooty) fusion oortjes hiertegen. :D

''Apocalypse'' is een zwaar georkestreerde plaat die minder stevig klinkt, maar ondanks alles is het toch geen echte jazzrock topper. :huh:;)

Toch is het oudere spul van Mahavishnu Orchestra (Between Nothingness&Eternity en Birds of Fire) maar ook de eerste soloalbums (o.a. Extrapolation, My goals beyond)van Mc Laughlin uit eind '60/begin '70 zijn zeker de moeite van het beluisteren waard.

Ook Apocalypse van Mahavishnu is goed, maar veel minder toegankelijk. Ik luisterde er vroeger heel vaak naar, maar ging het pas mooi vinden na meerdere keren draaien.

Ik heb alle genoemde albums op lp maar al deze titels moeten ook verkrijgbaar op cd zijn.

Mijn gevoelige oortjes luisteren nu trouwens naar de 10th van de Japanse fusionformatie Dimension, maar smooth fusion zul je op deze cd niet vinden. :D

al10.jpg

Is deze cd een uitzondering :unsure: Uit de samples die ik beluisterd heb, vind ik het geen smoothy fusion band, maar ruig of heavy zijn ze ook niet.

Dimension 4 ,7 en 9 is pas echt pompen. :rolleyes:

Ik volg alle tips hier op dit forum...zelfs die van de fusion....want als je niet breed gaat blijf je plakken :lol:

In afwachting van de reacties van de reuzen hier op het gebied van de fusion wacht ik met spanning af ;)

--Hans.

Overheen gelezen Henk? :blink: .....en das toch niks voor jou ;)

--Hans.

--Hans.

--Hans.

Ik had al wel op die vraag gereageerd, blader eens een paginaatje terug! ;)

--Hans.

--Hans.

Ik had al wel op die vraag gereageerd, blader eens een paginaatje terug! ;)

Dat weet ik wel Paul,en nog bedankt natuurlijk,maar Henk was er over heen gegaan geloof ik :blink:

Ik was gewoon benieuwd wat er van deze groep nog meer de moeite waard was om te gaan beluisteren.......en ik gaf die 2 aan als leidraad.

En dus verwachte ik nu wel eens van de reuzen onder de fusion hier een berg aan info,per slot van rekening zijn er hier maar een paar waarbij je terecht kunt voor deze tak van muziek. ;)

Dus...laat me niet.....1491.gif

--Hans.

Ik was gewoon benieuwd wat er van deze groep nog meer de moeite waard was om te gaan beluisteren.......en ik gaf die 2 aan als leidraad.

Dus...laat me niet.....1491.gif

:huh:

B00004VWA8.01._PE8_SCMZZZZZZZ_.jpg

B000009RC2.01._PE8_SCMZZZZZZZ_.jpg

Plaatjes zijn klikbaar. :)

Hartelijk dank voor de reacties.......al had ik eerlijk gezegd er wel wat meer van verwacht.....per slot van rekening ben ik in het topic van de top-gigantjes :blink:

Enuuuh Henk.....als dat niet jou koppie thee is,laat maar eens weten waar ik dan wel kan aanvangen......maar het moet wel 2160.gif zijn,maar geen oeverloos audiofiel opgekrikte lift-muzak :lol:;)

Kan je daar wat mee? ;)

--Hans.

De sampler die ik van je mocht ontvangen is inderdaad niet verkeerd,en is er verantwoordelijk voor dat ik fusion nog niet kan los laten omdat ik nog hoop een stroming tegen te komen binnen de fusion waarvan ik zo van kan gaan genieten dat ik het zal gaan aanschaffen.

Ik zal inderdaad nog een gaan snuffelen in jou database.....het probleem daarbij is dat ik me geen voorstelling kan maken van het type fusion dat ik daar zal aantreffen.

Vandaar dat ik die 2 albums aangaf als leidraad..... :lol:;)

Thanx Henk...

--Hans.

• 5 weeks later...

Wie is die Frankie?  :blink:  :unsure:  :huh:

Ik ben benieuwd :D

Frankie

Oh die Frankie, dat schijnt een vriend van Sayonara te zijn. :o

Op het andere (opgeheven) hifi forum had hij altijd wat te zeiken over mijn fusion postings, maar intussen steelde hij wel alles los en vast wat ik aankocht. :huh::blink::unsure:

Wie is die Frankie?  :blink:  :unsure:  :huh:

Ik ben benieuwd :D

Frankie

Nooit van gehoord. :D

Hier draait nu deze cd:

tohomitoaoki_source.jpg

Source - Source (P-Vine Records Japan PVCP 94-1 uit 1997)

Mooie jazzcd met afwisselend stevige fusion en rustige nummers. Redelijk wat blaaswerk (o.a. Sadao Watanabe) en strak basspel van Tomohito Aoki.

Source bestaat uit: Tomohito Aoki, Masaharu Ishikawa, Jun Kajiwara, Osamu Koike en Masahiro Kobayashi.

Gastmuzikanten: Sadao Watanabe, Steve Thornton, Hiram Bullock, Jerry Jemmot en Tishiro Jemmot.

Nooit van gehoord.  :D

Hier draait nu deze cd:

tohomitoaoki_source.jpg

Source - Source (P-Vine Records Japan PVCP 94-1 uit 1997)

Mooie jazzcd met afwisselend stevige fusion en rustige nummers. Redelijk wat blaaswerk (o.a. Sadao Watanabe) en strak basspel van Tomohito Aoki.

Source bestaat uit: Tomohito Aoki, Masaharu Ishikawa, Jun Kajiwara, Osamu Koike en Masahiro Kobayashi.

Gastmuzikanten: Sadao Watanabe, Steve Thornton, Hiram Bullock, Jerry Jemmot en Tishiro Jemmot.

Heb je ook niks gemist hoor, je werd alleen maar :angry: van zijn postings.

On topic. Heb zelf de eerste twee CD's van hem, op zijn tweede klinkt hij al volwassener (met name het tweede nummer), maar alleen het blaaswerk op Experience vind ik soms wat te nadrukkelijk en irritant aanwezig (maar dat is dan mijn mening) :huh:;)

Dat saxofonist Sadao Watanabe meespeeld op zijn derde CD zegt mij al genoeg (heb zelf twee CD's van hem, en al jaren geleden verbannen naar de archiefkast) :blink:;)