Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

On topic. Heb zelf de eerste twee CD's van hem, op zijn tweede klinkt hij al volwassener (met name het tweede nummer), maar alleen het blaaswerk op Experience vind ik soms wat te nadrukkelijk en irritant aanwezig (maar dat is dan mijn mening) :huh:;)

Ik heb zelf 2 solo-albums van basgitarist Tomohito Aoki, namelijk "Double Face" uit 1989 en "Experience" uit 2004.

Op de door mij besproken cd speelt hij mee in de fusion-formatie Source, het is dus geen solo-album. Dit album is kwalitatief vergelijkbaar met Experience en lijkt ook wel wat op sommige nummers van Five after Four (Public Solitude).

Ik vind deze cd zeker geen misser! B)

Ik heb zelf deze 4 CD's van Fragile, waarvan de onderste twee eigenlijk de beste zijn, maar dat is dan mijn mening. ;)

415427Fragile%204x.JPG

Ken je die andere 4 dan ook :unsure:

Ik heb van die overige CD's nog nummers ergens op mijn PC staan, maar vanaf het tweede album klinkt het wat ''drukker'' en chaotischer, maar mischien vind jij dat wel mooi. ;)

Ik heb net een berichtje ontvangen dat ze zijn ingepakt, dus wie weet heb ik ze deze week al in huis :D

Naast een aantal van Fragile, zitten deze 2 ook in het pakket:

112.jpg

Trix - Index

247.jpg

Trix - Mode

Die Trix - Index (uit 2004 met Mitsuru Sutoh op bas) heb ik ook en is zeker de moeite waard! Is die cd "Mode" de nieuwste cd? :rolleyes:

Deze 2 komen in een ander pakket naar mij toe  :rolleyes:

DAKSUB-1006.jpg

Wysiwyg - Wysiwyg

DAKSHCZ-14.jpg

Wysiwyg - Reflector

Oei, oei, oei. Als jij dat maar goed gaat vinden, ik heb van beide CD,s alle nummers als MP3 formaat op mijn PC staan, de CD ''reflector'' is eigenlijk nog het meest toegankelijke van deze band, verwacht ik binnenkort van Sayonara, met nog ander Japans fusionspul. ;)

Enuuuh Henk.....als dat niet jou koppie thee is,laat maar eens weten waar ik dan wel kan aanvangen......maar het moet wel 2160.gif zijn,maar geen oeverloos audiofiel opgekrikte lift-muzak :lol:

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
En Qwert, blijf je nog een beetje bij de fusionles :huh::D

Ja hoor, als alles mee zit krijg ik een dezer weken ook die eerste Wysiwyg binnen, maar nu staat deze CD op. :D:P

Uit de archiefkast, naar de player. :rolleyes:

DAVE GRUSIN ,mountain dance, 1980 (GRP)

grusin.jpg

En dezen heb ik ook besteld :D

power_job.jpg

Power Job - Power Job

Van die Powerjob heb ik ergens een copy van liggen, is stevige fusion in de stijl van Fragile. Maar het lijkt alsof ze in een holle tunnel staan te spelen. :huh:<_<

• 3 weeks later...

Zal het nog eens proberen...... :D

Aan alle fusion-toppertjes hier.....zeg mij welk album het zelfde is dit album......en dan niet er in de buurt....maar getrouw aan deze recording...laat nu alle kennis maar eens los waar jullie altijd zo over opscheppen :D;)

B00005A3N0.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

--Hans.

Zal het nog eens proberen...... :D

Aan alle fusion-toppertjes hier.....zeg mij welk album het zelfde is dit album......en dan niet er in de buurt....maar getrouw aan deze recording...laat nu alle kennis maar eens los waar jullie altijd zo over opscheppen :D;)

B00005A3N0.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

--Hans.

Nou,nou.

Dit is het eerste bluf en gebral w.b.t. Fusion wat ik HEAR lees op het forum. :D:rolleyes::D:rolleyes::D

Nou...dat klopt niet helemaal...heeeel in het begin toen Qwert hear kwam met zijn fusion zijn er toch wel hele " leuke " discussies geweest......ik weet nog heel goed zijn openings-zin.... " Ik weet dat ik een afwijkende muziek smaak heb ".....en inderdaad,tot die tijd werd fusion hear,naar mijn weten dan,niet/nauwelijks besproken....en was er dus al helemaal geen appart topic voor.

Gelukkig heeft [ o.a ] Qwert daar verandering in gebracht....dwz,dat we op grote schaal kennis gingen maken met fusion.

--Hans.

Nou...dat klopt niet helemaal...heeeel in het begin toen Qwert hear kwam met zijn fusion zijn er toch wel hele " leuke " discussies geweest......ik weet nog heel goed zijn openings-zin.... " Ik weet dat ik een afwijkende muziek smaak heb ".....en inderdaad,tot die tijd werd fusion hear,naar mijn weten dan,niet/nauwelijks besproken....en was er dus al helemaal geen appart topic voor.

Gelukkig heeft [ o.a ] Qwert daar verandering in gebracht....dwz,dat we op grote schaal kennis gingen maken met fusion.

--Hans.

Ging mijnsinziens slechts over de persoonlijke muziek voorkeur . ;)

Anders denkenden worden hear nogal eens tot op het maaiveld afgebrand. :D

Of niet soms?

Even een fusion-tip voor de liefhebbers: Larry Carlton goes heavy!

941.jpg

Larry Carlton - Firewire (BMG- Japan 2005)

2005 release. This is Larry Carlton's instrumental rock studio project, yes that's right, his first hard edged rock recording produced by Csaba Petocz who has worked with Metallica, Ted Nugent, Lynyrd Skynyrd, and has 32 platinum albums under his belt. Csaba handpicked the band which includes Audiophile favorite Jeff Babko on keys, veteran session bassist Michael Rhodes; and Matt Chamberlain, considered by many one of the top rock session drummers. A few of the tracks feature Larry's Blue Sapphire band horn section. Check out Larry Carlton like you've never heard him before. Note: The Japanese import includes the bonus track "Magokoro." Larry Carlton, guitar; Jeff Babko, keys; Michael Rhodes, bass; Matt Chamberlain, drums. Guests: The Sapphire Blue Horn Section: Mike Douthit, Jim Horn, sax; Steve Patrick, trumpet; Chris Dunn, trombone.

>> Hier << kun je enkele samples van deze cd (released in Japan) beluisteren.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. B)

Heb die CD pas nog geluisterd, hij wilt net als John Scofield hip en modern overkomen, maar speeld op zijn laatste CD gewoon als een ouwe zak. :o:huh:

Het oudere Carlton werk is en blijft nog altijd het beste! ;)

941.jpg

2005 release. This is Larry Carlton's instrumental rock studio project, yes that's right, his first hard edged rock recording produced by Csaba Petocz who has worked with Metallica, Ted Nugent, Lynyrd Skynyrd, and has 32 platinum albums under his belt. Csaba handpicked the band which includes Audiophile favorite Jeff Babko on keys, veteran session bassist Michael Rhodes; and Matt Chamberlain, considered by many one of the top rock session drummers. A few of the tracks feature Larry's Blue Sapphire band horn section. Check out Larry Carlton like you've never heard him before. Note: The Japanese import includes the bonus track "Magokoro." Larry Carlton, guitar; Jeff Babko, keys; Michael Rhodes, bass; Matt Chamberlain, drums. Guests: The Sapphire Blue Horn Section: Mike Douthit, Jim Horn, sax; Steve Patrick, trumpet; Chris Dunn, trombone.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. B)

Thanx voor de tip Paul....maar ik vindt het niet zo echt heavy :blink: ....is hij gewoonlijk dan erg veel relaxter?

--Hans.

941.jpg

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.  B)

Thanx voor de tip Paul....maar ik vindt het niet zo echt heavy :blink: ....is hij gewoonlijk dan erg veel relaxter?

--Hans.

Hoi Hans,

Larry Carlton speelt smooth-jazz. Voor zijn doen is dit dus behoorlijk heavy. Ik vind deze cd wel de moeite waard om te bestellen.

941.jpg

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Ben dus even op zoek gegaan naar de smooth boy....en o.a dit album beluisterd.....ook toch niet echt smooth?.....maar niet verkeerd.....is dit z'n toppertje?

B00012FX54.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Dit is een van zijn weinige blues albums. Ook een blues album van hem:

d84462m38sx.jpg

Larry Carlton - Last Nite

Dit live album is beslist de moeite waard Hans ;)

Ook even beluisterd natuurlijk...ik las dat het koperwerk er later in de studio bij gemixt was?..weet jij dat?...is dat een min als je het hoort?.....want op de pc komt het natuurlijk niet over.

--Hans.

Waarvan akte  :D

Werd ook eens hoog tijd, op naar de volgende fusion diefstal. :D

Ik bezondigd mij ook wel eens hieraan hoor. ;)