Jump to content

Fusion, wie heeft er kennis van deze muziek?

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door [[Game]]:

Ik ben benieud qwert wat je er van vind. Ik ken sand zelf niet, dus daar ben ik xtra benieuwd naar.

Ik kan je alvast zeggen dat nr's 1,2,4,7,8 van sectrets het mooist zijn.

Van het nummer 'sand' is het intro subliem.

De rest ken ik niet.

Greetz Game

Daar heb ik de hele dag/avond op gewacht. :D (Dat jij weer van je liet horen. :D )

Ik heb beide cd,s eens goed beluisterd ,en moet toegeven dat sand ondanks alles geen waardige opvolger is van atavachron Wel vind ik de nummers ,Distance vs. desire en pud wud schitterend ,zoals hij furieus op die syntheaxe speeld. Ook het intro van het eerste nummer klinkt fraai (Is geen keyboard hoor!!) De cd sand is verschenen in 1987 op (Intima 3293-2CD) de (her)uitgave hiervan is veschenen op Cream RecordsDe cd secrets Daarvan vind ik alleen de nummers city nights,joshua en spokes goed. Mijn conclusie is dan ook dat van de albums van Allan Holdsworth ,de cd atavachron en secrets nog het beste zijn. Uiteraard ga ik die albums uit de jaren ,90 van Holdswordth eens lenen en beluisteren ,zodat ik kan horen hoe hij zich verder ontwikkeld heeft. Secrets is verschenen op (Intima CDP 7 733282) en (her)uitgebracht op cream Records De gitaar muziek die hij maakt is voor veel fusion liefhebbers zeer zware kost.Holdsworth blijft dan ook ongrijpbaar voor zowel de jazz als de rock liefhebbers. eek.gif

BTW: Van Akira Wada is wel de cd ballads verschenen ,maar die titel klinkt nog al onheil spellend. confused.gif

Ben het slechts deels met de Holdsworth stelling eens:

Maar ik ben zo iemand die ALLES van hem prachtig vind.

Mijn top 3 is absoluut:

1.Wardenclyffe Tower (Japanese version incl.3 bonustracks, met veel mooiere hoes)

Dat is dus mijn nummer een.

Dan heeeeeeeeeeeel lang wachten, dan komt nr.2:

2.Secrets

3.Hard hat area

:P

qwertyuiop_123jp-img359x600-10591603071291.jpg;)

Ik vind ook alles van hem goed.

Ik vind vooral ook nr 7. en 4. van secrets erg goed.

De synthaxe is mooi. Ik wist dat het intro een synthaxe was, maar ik vind het vooral geschikt voor tussenstukjes of intro's.

Ik Prefereer voor zijn solo's, de gitaar of baritongitaar.

Daarom vroeg ik me dit af:

Hoeveel numer sof avatachron zijn met gitaar? Looking glass, maar welke nog meer??

Groeten Game

Geplaatst door [[Game]]:

Ik vind ook alles van hem goed.

Ik vind vooral ook nr 7. en 4. van secrets erg goed.

De synthaxe is mooi. Ik wist dat het intro een synthaxe was, maar ik vind het vooral geschikt voor tussenstukjes of intro's.

Ik Prefereer voor zijn solo's, de gitaar of baritongitaar.

Daarom vroeg ik me dit af:

Hoeveel numer sof avatachron zijn met gitaar? Looking glass, maar welke nog meer??

Groeten Game

Jeezis!

Nou dan moet ik die maar weer eens gaan luisteren, ik zou het echt niet uit mijn hoofd weten

Qwert??? diskpanda-img600x450-1062948200kif_1132.jpg;)

Geplaatst door Frankie:

Fusion-test:

Wie is deze muzikant??:

fotomosole.JPG

Als ie zo speelt zoals ie z'n gitaar vasthoudt, hoef ik het niet eens te weten eek.gif;)

BTW: Hij heeft wel wat weg van David Blaine. Die zou op die manier misschien wel op de gitaar kunnen spelen :rolleyes:;)

P.S.: nog een tip. Als je echt er echt een kwis van wil maken, kun je beter de foto op een eigen site plaatsen en er een andere naam aan geven. Op de manier zoals je het nu gedaan hebt kun je nl bij de eigenschappen van de foto zien dat het om iemand anders dan David Blaine gaat cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

P.S.: nog een tip. Als je echt er echt een kwis van wil maken, kun je beter de foto op een eigen site plaatsen en er een andere naam aan geven. Op de manier zoals je het nu gedaan hebt kun je nl bij de eigenschappen van de foto zien dat het om iemand anders dan David Blaine gaat :cool

Ja, ach het maakt niet zoveel uit!

Dat is nou juist het leuke eraan.

Kan ik achteraf zeggen:

Goed naar de eigenschappen gekeken vriend!

En nu nog even vertellen wat je allemaal van hem weet!

:D

Voor [[game]] even een correctie. Ik schreef dat sand geen waardige opvolger zou zijn voor atavachron.Maar deze mening moet ik nadat ik die sands vaker beluisterd heb toch terug nemen. Het is geen gemakkelijke fusion ,maar ik vind die sands toch zo goed ,dat ik ,m nu toch zelf wilt hebben. Deze muziek, daar moet je echt goed voor gaan zitten, dan pas ga je eigenlijk steeds beter vinden (Dit zijn geen hapklare brokken) De eerst volgende cd die ik een dezer dagen ga kopen is dan ook sands van allan Holdsworth. :)

Jeezis!

Nou dan moet ik die maar weer eens gaan luisteren, ik zou het echt niet uit mijn hoofd weten

Qwert???

Dit is in elk geval "mijn" Atavachron:

Heb jij de dure Japanse persing gekocht (Heruitgave op Alfa) En vind jij ,m confused.gif . Ik vind deze plaat juist cool.gif .Mijn cd (eerste release) is verschenen op (Enigma 2064-2)Gekocht in 1988.

Geplaatst door [[Game]]:

Sand beter dan sectrets??

Kan ik deze volgorde voor jou maken?

1. avatachron.

2. sand.

3. sectrets.

Mvg Game.

Jij hebt gelijk ,van de Holdsworth platen uit de jaren ,80 is dit de juiste volgorde (heb die cd nu dan ook opstaan sands. Nu ga ik de komende tijd eens de cd,s van hem uit de jaren ,90 luisteren. :)

Geplaatst door qwert:

Jij hebt gelijk ,van de Holdsworth platen uit de jaren ,80 is dit de juiste volgorde (heb die cd nu dan ook opstaan sands. Nu ga ik de komende tijd eens de cd,s van hem uit de jaren ,90 luisteren. :)

Goed zo!

Ben uiteraard erg beniwud naar je bevindingen.

IK verwacht ondertussen veel van "spice of life" en kilowatt van watanabe.

:"a fusion lover's dream" recenceerde rollingstone over 'spice of life'!.

DAt wil ik natuurlijk horen.

Hij licht dus in bestelling bij de fonotheek, maar ik ontdekte tot mijn schrik dat ie 18 uitverkocht is bij proxis. Hij koste daar 18 E.

Bij amazon is ie er wel, maar voor 28 dollar + verzending! dat komt op een kleine 40 euro.

Moet ik dat er echt boor dokken, of zijn er betere (lees goedkopere) wegen?

Ik heb saya gevragd over die akira wada, maar nog geen antwoord. Komt nog wel.

Verder wil ik nog ff kwijt dat ik masterplan van weckl niet kan uitstaan. Wat een gelikte troep (pin me er niet op vast, ik heb niet uitgebreid kunnen luisterenm want ik werd er niet goed van).

En het opvallenste: Zijn drumstyle is helemaal niet leuk om naar te luisteren!.

Ik heb hem live gezien, en ja, das indrukwekkend, maar op cd's heb ik liever van die geboren swingers(kilson, cobham, williams ipv een drumcoomputer als weckl.

Game

Geplaatst door [[Game]]:

Verder wil ik nog ff kwijt dat ik masterplan van weckl niet kan uitstaan. Wat een gelikte troep (pin me er niet op vast, ik heb niet uitgebreid kunnen luisterenm want ik werd er niet goed van).

Ik heb hem live gezien, en ja, das indrukwekkend, maar op cd's heb ik liever van die geboren swingers(kilson, cobham, williams ipv een drumcoomputer als weckl.

Game

Vind ik ook! ;) Ik heb "Transition" en "Synergy" maar na een tijdje ben ik dat "geklepper" wel weer zat! :( Dan luister ik toch liever naar bijv. Dennis Chambers! cool.gif

Geplaatst door [[Game]]:

Goed zo!

Ben uiteraard erg beniwud naar je bevindingen.

Game

Dat kon ik al voorspellen dat jij die drummer Dave Weckl ,masterplan (GRP 1990) erg tegen vind vallen (Heb deze cd zelf gehad, en weer weggedaan :( ) Trouwens ik kan jou al aanraden om geen Cd,s van de labels GRP , WARNER BROS.(Op Pastorius na),DMP en MCA te beluisteren en/of te kopen. Hier zit veel gelikte en softe smooth fusion tussen.

Ik heb saya gevragd over die akira wada, maar nog geen antwoord. Komt nog wel.

Ik heb van sayanora zelf vernomen dat deze Japanse muzikant beslist geen antwoord is op allan Holdsworth (Hij maakte een grapje) Bovendien zijn veel van zijn soloplaten out of print Dus niet meer leverbaar ,ja een titel die ,ballads, heet ,maar dat doet mij erg confused.gif

Moet ik dat er echt boor dokken, of zijn er betere (lees goedkopere) wegen?

Vraag aan sayanora of hij jou een Canadese persing van deze cd kan bezorgen (Zijn goedkoper dan die dure Japanse ,en klinken precies het zelfde)

O,ja een vraagje aan ,speedyandre, welke persing en barcode staat op die cd van Al Dimeola ,soaring through a dream,? (Dankzij mijn tip heb jij die cd nog kunnen vinden) Ik gun het je van harte. :)

Capitol of Blue Note?

Wat is dit nou??? :D

We laten het toch niet afweten als fusioners?? OF wel :rolleyes: ?

Kent iemand hier werk van tony williams waarin ie enerzijds hard drumed maar anderzijds niet te harsh wordt?

Ik vind "funny valentine" met miles davis wel goed, maar te rustig.

Turn it over en emergency zijn te ruig. NIet voor mijnoren of voor wat ik kan hebben, maar ik heb het liever net iets gedesideerder.

Suggesties??

Game

Geplaatst door [[Game]]:

Wat is dit nou??? :D

We laten het toch niet afweten als fusioners?? OF wel :rolleyes: ?

Kent iemand hier werk van tony williams waarin ie enerzijds hard drumed maar anderzijds niet te harsh wordt?

Ik vind "funny valentine" met miles davis wel goed, maar te rustig.

Turn it over en emergency zijn te ruig. NIet voor mijnoren of voor wat ik kan hebben, maar ik heb het liever net iets gedesideerder.

Suggesties??

Game

Nee, helaas Game, ik ken Tony Williams niet zo heel goed.

Ik heb alleen The Joy of flying, en een paar echte pure jazz cd