Jump to content

kruidvat cd's

gripen
 Share

Recommended Posts

(...)

Een flinke griep, gepaard met buikloop en een vastzittende kou, liefst in combinatie met kiespijn en een ontslagprocedure wegens reorganisatie kan al voldoende zijn, vermoed ik...

H

Here's the moral vacuum of the metropolis meeting a supernatural lust (BBC).

Nou, dat maak ik dus zelf wel uit. Ik laat me niet door een libretto of recensent voorschrijven wat ik moet horen. Opera en musical zijn dan ook niet aan mij besteed, dan ga ik wel naar de film. Geen idee waar "Blauwbaards Burcht" over gaat, maar de muziek beluister ik graag en vaak. Iemand had eens het lumineuze idee om bij de Schilderijententoonstelling de oorspronkelijke schilderijen te laten zien. Flauwekul.

Joy Division beluister ik altijd wel met mijn kop in de oven, maar dat is om audiofiele redenen. :rolleyes:

Jelte

(...)

Muziekliefhebbers zijn degenen die genieten.

Zij zijn daarom te benijden.

Muziekkenners zijn degenen die vergelijken.

Zij zijn daarom te beklagen.

Je doet hiermee uitspraken over mij zonder iets over mij te weten, en uitspraken die geheel bezijden de waarheid zijn. Ik kan wel degelijk verrast worden door en genieten van een mooie uitvoering of een oorspronkelijke visie en wat al niet. Over de onderhavige uitvoeringen (H

beste Spido, alleen al het idee of de suggestie dat ik zit te vergelijken of vergelijkend zit te luisteren slaat nergens op.

Je hoeft niet te doen alsof die tekst niet op mij zou slaan. Als dat zo was, waarom zou je dan schrijven:

Beste JanD.,

......

Jij hebt de lat hoger gelegd.

Dat komt ondermeer door die zelfde uitvoering die je zo waardeerde.

En jij hebt inmiddels meer vergelijkingsmateriaal gehoord.

Je verwachtingen zijn daardoor opgeschroefd.

Aanvankelijk stond je nog open voor nieuwe indrukken.

Je begaf je in een nieuw muzikaal landschap.

Nu w

Joy Division beluister ik altijd wel met mijn kop in de oven, maar dat is om audiofiele redenen. :rolleyes:

Mijn belangstelling is gewekt.

Ik heb een oven (elektrisch), ik heb wat schijven van Joy Division.

Wat moet ik verder doen?

Het staat onder audiofielen bekend als de "Curtis tweak" maar het werkt niet met een elektrische oven. Ook buizenliefhebbers moet ik teleurstellen: met een buiskachel gaat het ook niet.

:P

Mijn belangstelling is gewekt.

Ik heb een oven (elektrisch), ik heb wat schijven van Joy Division.

Wat moet ik verder doen?

Het staat onder audiofielen bekend als de "Curtis tweak" maar het werkt niet met een elektrische oven. Ook buizenliefhebbers moet ik teleurstellen: met een buiskachel gaat het ook niet.

:P

:D Zoiets vermoedde ik al.

Jan,

Dat is interessant. Ik heb al enkele strijkwartetten van V.L. Zijn muziek wordt m.i. zeer onderschat.

Van wie zijn de uitvoeringen en liggen de CD's al in de schappen van het kruidvat?

Groet,

Theo

Jan,

Dat is interessant. Ik heb al enkele strijkwartetten van V.L. Zijn muziek wordt m.i. zeer onderschat.

Van wie zijn de uitvoeringen en liggen de CD's al in de schappen van het kruidvat?

Groet,

Theo

Theo, de CD's liggen vanaf vandaag bij Kruidvat (net gekocht).

De (schitterende) uitvoeringen zijn die van het Cuarteto Latinamericano.

(via m'n site zijn diverse recensies te vinden)

Jan,

Inmiddels heb ik even mijn collectie gecheckt.

Zelf heb ik al de strijkkwartetten 7 en 15 door het Cuarteto Latinamericano op Dorian. Full-price gekocht destijds.

Het zijn inderdaad prima uitvoeringen en ook de opname is uitstekend.

Ik rep mij dus binnenkort naar de drogist.

Bedankt voor de tip!

Groet,

Theo

vanmiddga heeft mijn vrouw deze gehaald

92357.jpg

:)

Ik heb hem tien minuten geleden even gehaald. Had nog geen middagpauze gehad en het is maar twee minuten lopen.

Heb daarnaast ook deze 92293.jpg meegenomen. Mijn kennismaking met de klassieke muziek is nog maar net begonnen.

Conqubite

92357.jpg

Heb de DVD gisteren direct maar eens bekeken, er was toch niets fatsoenlijks op de tv. Zelfs mijn vrouw die mijn hobby helaas niet deelt heeft gekeken, grotendeels tenminste :P .

Een leuke DVD over het leven van Bach. Duurt niet te lang en geeft voor een beginneling als ik een goed beeld wie Bach was, wat hij ongeveer gedaan heeft en hoe hij het deed. Lijkt me voor iemand als ik die geen hardcore klassiek fan is en waarschijnlijk ook niet zal worden ook wel voldoende.

Het leuke is dat dit