conqubite Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Nadat ik ze gemaild had en te horen kreeg dat de rest van de serie, i.i.g. voorlopig, niet in de winkel zou komen te liggen zie ik net de versie van Chopin in de plaatselijke kruidvat liggen. Ook te krijgen via de kruidvat website. Ik moet nog even nadenken of ik em wil hebben. Ik weet weinig van Chopin dus zal ik proberen eens wat huiswerk te doen. Ik hoop dat binnen afzienbare tijd de exemplaren van Beethoven, Vivaldi en Mozart in de schappen liggen. Die zou ik zeker willen hebben. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2005 Report Share Posted 23 februari 2005 Nou, dat viel dus niet mee; eigenlijk vies tegen. Behelsde de dvd van Bach nog een aardige documentaire over werk en leven van de componist, de dvd van Chopin was wat mij betreft de deceptie van de week De makers vallen meteen met de deur in huis, namelijk de relatie tussen Chopin en Sand. Nu is dat met enige moeite nog te verdedigen al moet je van goeden huize komen, maar om deze relatie gestalte te laten geven door het gehups van een stel balletdansers vergt te veel van mijn toch niet geringe fantasie. Ook de volgende episoden uit het leven van de componist werden opgetuigd met ballet en andere malle fratsen. En dat 52 minuten lang.... Kort en goed, je wordt geen steek wijzer van deze dvd, behalve dan hoe het niet moet De dvd doet sinds dit weekend dienst als onderzetter voor de tuimelbeker van kleinzoon. Is 'tie nog ergens goed voor Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 23 februari 2005 Report Share Posted 23 februari 2005 Ben zelf absoluut geen kenner maar heb deze gekocht en heb met veel plezier naar 2/4 CDs geluisterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 Niet dat ik nu een kruidvat adept ben geworden, hoewel.... , maar het viel me op dat nog niemand hier iets over de laatste leuke aanbieiding van de kruidvat heeft gepost. Ik zag het recent in het krantje. Vandaar dat ik het maar weer doe. Voor de liefhebbers. http://www.kruidvatentertainmentshop.nl/ep...duct/View/92391 Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Welke bedoel je nou precies? De link maakt me niet veel wijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Welke bedoel je nou precies? De link maakt me niet veel wijzer. De link heeft wel gewerkt, maar nu dus niet meer. Kruidvat heeft de site aangepast want volgens mij is de prijs nu ook verhoogd, was volgens mij 32 euro naar nu bijna 40 euro. Nog geen geld trouwens. Ik denk niet dat ik deze box aanschaf maar voor de echte hardcore klassiek liefhebber........ In de herkansing dus. http://www.kruidvatentertainmentshop.nl/ep...rom=#CategoryNo Je moet dus dit plaatje te zien krijgen Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 vanmiddag heeft mijn vrouw deze gehaald (...) Beste Erik, En waar slaap JIJ nu, sindsdien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Al een tijdje stond in het CD-rek de box met drie Kruidvat CD's waarop alle Brahms symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Ik heb de Brahms set van Jaap van Zweden een paar maanden geleden ook gekocht. De mening van Spido deel ik. Het zijn geen uitvoeringen die je bij de strot grijpen. Ze kwamen daarom ook zelden de kast uit en inmiddels heb ik ze ook maar weggegeven. Nee, luister dan eens naar de oude opnames van von Karajan op DG. Draai eens het poco allegretto uit de derde symfonie van Brahms en huiver dan hoe mooi dat is.Zo kan het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Laatst in discotabel was een vergelijking van de 3e van Brahms. Als winnaar kwam de opname van Eugen Jochum er uit. Voor weinig te koop in een of andere midprice serie van EMI (dubbelCD met 3 van de 4 symfonieen). De ontbrekende is op een andere dubbelCD uit diezelfde serie te vinden. De opnames vind ik heel fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Onlangs schafte ik de Kruidvat CD-box met het oratorium "Messiah" van Georg Friedrich H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Onlangs schafte ik de Kruidvat CD-box met het oratorium "Messiah" van Georg Friedrich H Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik heb zelf niet heel erg positive ervaring met Kruidvat, ik heb een tijdje terug een aantal CD`sgekocht van Roy Orbison, Ike en Tina Turner, Ray Charles en Kenny Rogers. Deze CD`s zijn van MCPS en ik vind ze echt nergens naar klinken, het zijn allemaal oude die niet erg goed opgenomen zijn Vooral de CD van Roy Orbison is een live opname van zeer slechte kwaliteit, en je ergert je dood aan het geklap en gejoel van het publiek Het kost niks maar het is ook niks Nou weet ik niet hoe die Klassiek cd`s zijn. Ik heb laatst bij de Lidle wel een aantal Klassiek CD`s gekocht uit de serie van Best of Diamond Classics, en die zijn me goed bevallen dus ik ga proberen die hele serie compleet te krijgen. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Al een tijdje stond in het CD-rek de box met drie Kruidvat CD's waarop alle Brahms symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Maar de uitvoering van Colin Davis c.s. overstijgt m.i. alles wat op Messiah gebied ooit is gepresteerd. Dan neem ik maar aan dat je dus alles kent wat op Messiah gebied ooit is gepresteerd. (Zo niet, dan is je uitspraak zonder enige betekenis.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik heb laatst bij de Lidle wel een aantal Klassiek CD`s gekocht uit de serie van Best of Diamond Classics, en die zijn me goed bevallen dus ik ga proberen die hele serie compleet te krijgen. Kun je daar meer over vertellen? Waaruit die serie bestaat eigenlijk. Is het de moeite waard om ervoor naar een Lidl te gaan? Of is het het overbekende repertoire in opnamen van lieden als Lizzio, Scholtz, Gardinon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik heb laatst bij de Lidle wel een aantal Klassiek CD`s gekocht uit de serie van Best of Diamond Classics, en die zijn me goed bevallen dus ik ga proberen die hele serie compleet te krijgen. Kun je daar meer over vertellen? Waaruit die serie bestaat eigenlijk. Is het de moeite waard om ervoor naar een Lidl te gaan? Of is het het overbekende repertoire in opnamen van lieden als Lizzio, Scholtz, Gardinon? Waar de hele serie uit bestaat weet ik niet , maar elke cd staat in het teken van een andere componist. Zelf heb ik nu 1 van Grieg en 1 van Haydn en er zijn onderandere Bach, Brahms, Vivaldi, Mootzart en nog veel meer. Ik vind ze de moeite waard, trouwens bij de Aldi hebben ze dezelfde serie volgens mij ook wel eens. Dus af en toe ff binnenlopen bij beide zaken, want ze komen regelmatig terug. Hieronder zet ik nog ff de inhoud van de 2 cd`s die ik heb. Grieg Klavierconcert a-mol, Op.16 1 Allegro molto moderato 2 Adagio 3 Allegro moderato molto e marcato-Quasi presto-Andante maestoso. 4<7 Peer Gynt Suite nr1 Op.46 8<11 Peer Gynt Suite nr2 Op.55 En Haydn 1<4 Sinfonie nr46 B-dur 5<8 Sinfonie nr92 G-dur 9<12 Sinfonie nr104 D-dur Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 (...) Zo niet, dan is je uitspraak zonder enige betekenis. Ach, beste Jan D, dat vind jij toch van alle bijdragen waar jouw naam niet onder staat? Een verzameling die al langer in het assortiment van Kruidvat voorkomt, is de box met "Famous Piano Works" van Franz Liszt. Nadat ik maandagavond j.l. had genoten van de TV-reportage over het Franz Liszt Concours (Nederland III), besloot ik die box nog eens in zijn geheel af te spelen. Al gauw zette ik die tikkende klok stil, schakelde ik het brommende aquariumpompje uit en legde ik alle andere mogelijke storingsbronnen eveneens het zwijgen op, want dit is muziek die een basis van volstrekte stilte vergt... en verdient. Liszt stamelt in zijn muziek, en hij juicht. Hij is zelfverzekerd en confuus. Droevig en vrolijk, teneergeslagen en opgewekt. Hij doorleeft extases en angsten. Binnen seconden gaat hij van de ene heftige emotie naar de andere... Het vraagt wel aandacht en stilte, om dit allemaal te kunnen volgen. Geen achtergrondmuziek, dus. Nee, rustig achteroverliggen met gesloten ogen, en goed luisteren. Dan pakt die muziek je op een huiveringwekkende manier. Een wijsgeer zei eens dat kunstenaars een soort zeedieren zijn die op het land moeten leven, en graag zouden kunnen vliegen. Dat kenschetst Franz Liszt volledig. Hij was huisvader, maar zijn ziel zocht nog dieper en vooral hoger gelukzaligheid. Hij studeerde en werkte en bad en studeerde en werkte en bad en... werd een zonderling. Hij stond nauwelijks nog op de aarde... reikend naar de hemel. Hij werd zelfs geestelijke en ontving de lagere wijding tot RK priester. De muziek van zijn jongere tijdgenoot Richard Wagner maakte enorme indruk op hem. Samen met vakgenoten propageerde en begunstigde hij deze jonge vernieuwende componist. Toen wist hij nog niet dat deze Richard zijn dochter Cosima tot ontrouw aan haar echtgenoot - de dirigent Hans von B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Want dan kun je ook nog genieten van de numineuze huiveringen, die dit werk kunnen tweegbrengen. Die dit werk KAN teweegbrengen. Weet je wel zeker dat het "oratoria" is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Want dan kun je ook nog genieten van de numineuze huiveringen, die dit werk kunnen tweegbrengen. Die dit werk KAN teweegbrengen. Weet je wel zeker dat het "oratoria" is? Als je dan zonodig spijkers op laag water wilt zoeken, doe het dan tenminste zelf goed: 'die dit werk teweeg kan brengen'. En ter geruststelling: het meervoud van oratorium is zowel 'oratoriums' als 'oratoria'. Overigens ben ik van mening dat spelling en zinsbouw bij Spido, naar ik aanneem even als ik van voor 'Cals', in verzorgder handen zijn dan bij sommige andere leden. Maar het lijkt me volstrekt zinloos elkaar op dit punt de maat te nemen. Daar zijn, ongetwijfeld, weer andere groepen voor. Met andere schoolmeesters. Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Sidder voor het aangezicht des Allerhoogsten, gij zondaar... H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Ach, ik had gewoon de pest in omdat ik "numineus" moest opzoeken in Van Dale. Je hebt helemaal gelijk. Maar Spido leert ook graag van zijn fouten. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Sidder voor het aangezicht des Allerhoogsten, gij zondaar... H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Ach, ik had gewoon de pest in omdat ik "numineus" moest opzoeken in Van Dale. Je hebt helemaal gelijk. Maar Spido leert ook graag van zijn fouten. Jelte Jelte, Heel misschien gebruikt Spido wel dat zelfde computerprogramma dat ook zo in trek is bij sommige van mijn collega-beleidsambtenaren: je voert een eenvoudige begripsomschrijving in en er komt een volstrekt onbegrijpelijke abstractie uit Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Ik heb laatst bij de Lidle wel een aantal Klassiek CD`s gekocht uit de serie van Best of Diamond Classics, en die zijn me goed bevallen dus ik ga proberen die hele serie compleet te krijgen. Kun je daar meer over vertellen? Waaruit die serie bestaat eigenlijk. Is het de moeite waard om ervoor naar een Lidl te gaan? Of is het het overbekende repertoire in opnamen van lieden als Lizzio, Scholtz, Gardinon? Waar de hele serie uit bestaat weet ik niet , maar elke cd staat in het teken van een andere componist. Zelf heb ik nu 1 van Grieg en 1 van Haydn en er zijn onderandere Bach, Brahms, Vivaldi, Mootzart en nog veel meer. Ik vind ze de moeite waard, trouwens bij de Aldi hebben ze dezelfde serie volgens mij ook wel eens. Kun je iets vertellen over de uitvoerenden? Namen bijvoorbeeld. Of over de uitvoeringen ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts