Jump to content

kruidvat cd's

gripen
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
... en natuurlijk de orgelsymphonie en dan met name het gedeelte "poco adagio".

Deze CD gebruik ik als een van mijn referentie CD's voor laagweergave als ik ergens ga luisteren.

Ook al? Ik gebruik precies hetzelfde deel voor dat doel. Overigens is dat tweede deel een super ontspannend stukje muziek.

Deel 4 is meer geschikt om te beoordelen of het geluidsbeeld niet dichtloopt bij complexe en luide muziekpassages.

Beste Ravon,

De Box bevat de Symfonie in A groot, Symfonie 1 (e klein), Symfonie 2 (a klein), de Symfonie in F groot "Urbs Roma, de Symfonie 3 (c klein, "Orgelsymfonie"), Vioolconcert 1 (a klein), Vioolconcert 2 (C groot), Vioolconcert 3 (b klein), Pianoconcert 1 (D groot), Pianoconcert 2 (g klein), Pianoconcert 3 (e klein), Pianoconcert 5 (F groot).

Over de door jou gesignaleerde "klavierriedeltjes" zegt het bijgevoegde boekje:

(...) De fantasierijke instrumentatie van Saint-Sa

...in combinatie met een gunstige akoestiek, voldoende analytisch zijn...

Wat is in dit verband jouw definitie van gunstig? Akoestisch dood oid?

Groet,

Jacco

"In elke ruimte klinkt een goede luidspreker beter dan een slechte", schreef ik eerder.

Maar een akoestisch slechte luisterruimte kan de weergave volledig verpesten: zelfs van de beste installatie.

Dreunen, gonzen, flutter-echo's... die vertraagde resonanties op eigentonen moeten resoluut en fundamenteel worden aangepakt. En dat k

Ik heb nog steeds een zwak voor de uitvoering van het Chicago Symphony Orchestra, gedirigeerd door Barenboim met Gaston Litaize op het orgel van de kerk in Chartres. Ook ingedubd dus en dat kun je aan het eind van de plaat horen bij het uitsterven van het laatste akkoord. Die opname is intussen al lang uitgebracht in de Galleria serie van DG en dus te koop voor een eurootje of 6.

(...) Wat ben je toch eigenlijk een vervelend mannetje, zeg maar een onbeschofte vlegel (...) de spreekwoordelijke strontschuit die zich Spido noemt (...) jouw gezeik

Beste Ravon,

Zou je kunnen proberen minder hatelijk en grof te zijn?

Je maakt zo'n zielige indruk met dat gescheld.

En het bevordert de sfeer op dit forum ook niet erg.

Als je me wilt beledigen, probeer dat dan op een enigszins geestige en gevatte manier te doen.

Beste Joboton,

Deze dus?

http://www.arkivmusic.com/graphics/covers/...muze/full/83339

http://www.geocities.com/Vienna/5901/saintsaens.JPG

Mark Jordan heeft ook zo z'n favorieten:

http://www.highfidelityreview.com/reviews/...number=10934927

Hij concludeert met:

(...) (...) In the end, modern multichannel technology is ripe for a new recording of Saint-Sa

Ach ja, van de genoemde opnames bezit ik nog die van Dutoit met het Orch. Philharm. de Montreal, De Waart met the San Francisco Symphony Orchestra en Levine met de Berliner Philharmoniker. Die laatste heeft als toegift een wel erg geslaagde Tovenaarsleerling van Dukas. Doet me altijd terugdenken aan die keer dat ik mijn auto aan de diergaardesingel parkeerde om naar een concert in de Doelen te gaan. Achter mij stopte een rode Alfa 33 waar een beeldschone donkerharige vrouw uitstapte met een cello-koffer. Drie kwartier later zag ik haar terug op het podium als een van de cellistes van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest. Als uitsmijter was de Tovenaarsleerling geprogrammeerd. Ik had dat concert mijn eigen tovenaresje gevonden. Na het concert was er nog een feestje wegens het afscheid van de toenmalige chefdirigent Jeffrey Tate, burgemeester Peper stond onder het mom van een speech wat onverstaanbaars in het steenkolen-engels te brabbelen (ik had de indruk dat hij hem inmiddels aardig geraakt had) en ineens kwam die celliste vlak naast me staan.

Het was een leuk concert. Ik mag wel zeggen: een heel leuk concert. Ik weet alleen niet meer wie de dirigent was.

• 2 weeks later...
(...) What's even more amazing is to see some of the star conductors who have missed the target completely: Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Eugene Ormandy (at least in his later versions), Jean Martinon, Ernest Ansermet, Seiji Ozawa, Michel Plasson. What most often happens is that the conductor approaches the work as a high romantic blockbuster and attempts to make it as grandiose as possible. (...)

Aldus Mark Jordan

http://www.highfidelityreview.com/reviews/...number=10934927

"Missed the target completely?"

O ja?

H