Jump to content

Adressen goede CD winkels?

Bart M
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben de van Leesten, Free Recordshops en de Mediamarkten even beu, :rolleyes: ik wil nu wel eens naar een wat beter gesorteerde zaak om kwalitatief goede opnamen te beluisteren.

Wie weet wat adressen van CD-speciaalzaken om goede CD's te beluisteren? Goede opnames (20-bit recordings, golddisks, high-end demo CD's, etc.)kortom de wat betere CD's, ruime sortering (jazz, fusion, pop, guitar, synths, etc...). Ik hoorde bijvoorbeeld dat de Waterput in Middelburg/Hoogezand er zo een is? Zijn er ook nog CD-speciaalzaken waar je nog op speakers kan luisteren in Nederland? Gaarne adres & telefoonummers... bedankt alvast!

Groeten,

Bart

De goedkoopste zaak in Nederland met een brede sortering (behalve dan voor klassiek) is volgens mij Croese gevestigd in Arnhem en Nijmegen.

Gold discs e.d. koop je vaak toch meer bij High-end zaken of postorder bedrijven zoals Ars in Duitsland.

Overigens mag je verwachten dat de kwaliteit van CD gaat afnemen om DVD en SACD als superieur te promoten. Dat hebben ze indertijd ook bij LP gedaan.

croese mag dan goedkoop zijn 't is een kut winkel. In nijmegen lijkt het altijd of je een examen klas binnen loopt, klam zweet.

Geef mij de waaghals maar. Daar staan DJs achter de toon bank die erg lekker kunnen draaien. Ik koop mijn cd's daar "blind" of moet ik zeggen doof. Pas 1 keer een slechte aanschaf gehad. => madprofessor

Ze hebben trouwens ook vinyl. techno,house etc ;)

maar dat zocht je toch niet ;)

Ik weet niet wat je precies aan muziek zoekt, maar bij Tipitina, een niet al te grote zaak overigens, in de Schagchelstraat heeft wat aan jazz staan en wereldmuziek (is overigens wel wat duurder) en voor klassieke muziek kun je terecht bij Bruno Klassiek in de Gierstraat, is deskundig op dat gebied. Beide zaken uiteraard in Haarlem :):)

Snijders in Rotterdam heeft een grandioze collectie klassiek. Voor independant en stevige rock kun je goed bij The Rock in Roermond terecht. Bullit in Eindhoven heeft een supercollectie alternative en dance, maar in het stevige werk is hier goed vertegenwoordigt. Tot slot, Sounds in Venlo heeft de grootste cd diversiteit van Nederland. Er liggen ca. 45000 verschillende cd's te wachten op kopers en ook veel specials zijn er te vinden.

Adressen:

Snijders Stereo Hifi CD Classique

Hoogstraat 137

3011PM ROTTERDAM

010-4125000

Bullit CD's en LP's

Kleine Berg 53

5611JT EINDHOVEN

040-2431756

Bullit Klassiek

Heuvel Galerie 138

5611DK EINDHOVEN