seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Dit is dus mijn dvd topper. Orbital maakt muziek die grenst tussen dance en luister muziek. En zeker op deze dvd gaan ze richting de Dance. Het speciale aan deze dvd is dat ze alle nummers aangepast hebben voor multichannel audio. En ze hebben erg hun best gedaan. Niet een echo op de achter kanalen maar ritmes die van voor naar achter lopen. Stemmen die door de kamer zweven. Zet de rears maar hard want ze krijgen een hoop te doen. Ik zelf vind de dvd aan de drukke kant en had 't iets rustiger gewild. De tracks zijn in dts en DD maar sommigen alleen in dolby digital. 1 Tension. Druk en chaotisch en melig. ff wennen ("dig the music kids") 2 Funny break. Heerlijk rustig met een heerlijke vrouwen stem. Zweverig met een vleugje break beat. (leuke clip) 3 Oi. Een retro nummer met ouderwetse samples en ritmes. 4 Pay per vieuw. Geweldig bas loopje met melig/droevig synth werk. Weer zo'n heerlijke vrouwen sample. 5 Tootled. Daar gaan we weer. Lekkere strake ritmes. (druk) 6 Last thing. Vet moet heel hard 7 Shadows. 8 Waving Not Drowning. te melig 9 Illuminate. Een normaal pop nummer met een zang lijn. Dit is voor orbital erg uniek. Lekker melodramtisch. Doctor ? Oh deze is zo lekker, hebben ze eindelijk op cd/dvd gezet. Doctor Who theme in de overdrive! Verder nog de 20 minuten durende Meltdown. Een drum & bass nummer wat rustig op gebouwd wordt. grtz Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 19 juni 2002 Report Share Posted 19 juni 2002 Orbital maakt muziek die grenst tussen dance en luister muziek. Hoe bedoel, grenst tussen dance en luister muziek. Kan dance geen luistermuziek zijn?(dit is niet bedoelt om je af te kraken, hoor) Ik heb thuis mijn kast vol staan met Progressive House. DJ's zoals Danny Tenaglia, Lee Burridge, Steve Lawler, John Digweed, enz. Veel cd's hiervan zijn toch echt meer luister cd's dan cd om helemaal los op te gaan. Het is meer, zoals ik het vaak noem, intelligente house. En die Illuminate is zeker een lekker nummer. groeten, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 juni 2002 Author Report Share Posted 19 juni 2002 Tja inderdaad. Ik bedoel eigenlijk dat het beiden is. "t hangt voornamelijk van mijn bui af hoe ik 't interperteer. De muziek kan mijn gevoeilge snaren raken maar ook mijn adrenaline en endorfine triggeren. Pinkfloyd is echte luister muziek. Daar ga ik alleen van voelen en naar het geluid kijken. Techno (incl. house e.d.) raakt zelden mijn snaren maar geeft veel energie. Orbital doet beiden. Met name de lp/cd Insides. groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts