Jump to content

audio

leonardus77
 Share

Recommended Posts

Ben in het bezit van electrostaten en B&WCDM9 NT en heb ze beiden aan gestuurd met een PASSlabs X250 waarmee ik de electrostaten nog steeds mee aan stuur. Maar de B&W klinken er ook fantastich op.

Ik lees niks van dit merk op het forum van gebruikers. Maar mischien is dit ook wel wat voor de 803.

hoi Leonardus,

De Pass Labs zal best wel een heel goede versterker zijn, en wellicht een perfecte match voor mijn N803's. Ik heb alleen wel even gekeken op de site van More Music wat hij kost: 7600 Euro eek.gif

Dat gaat wel eventjes boven mijn begroting (vandaar dat ik die 2ehands vM wel wat vond). Maar ik zou hem graag ooit willen horen met mijn speakers. Pass Labs heeft een erg goede reputatie, ook al zie je het merk in NL niet veel.

Groeten,

Eric.

hoi eric ja dit had ik begrepen op jouw vraag. Vandaar ook mischien als id een sphinx eindversterker pj12.Deze ligt rond de 1000 euro op de tweedehands markt.

En uit eindelijk blijft het een persoonlijke smaak.Er is genoeg keus en dat maakt het er niet makkelijk op.Ik zou zeggen veel succes met het uit kiezen. Uit eindelijk is die speurtocht naar mogelijk beter heel erg leuk.

ja dat is ook zo ik gebruik de pass dan ook voor een martinlogan cls die heeft gewoon een goede versterker met kracht nodig. Voorheen sphinx PJ 12 op de cls gehad maar de versterker sprong soms zo in de beveiliging vooral bij gitaar muziek terwijl dit niet eens hard stond en de versterker werd erg heet wat niet goed is voor de levensduur. Met de pass geen last maar dat mag ook wel voor dat prijs verschil.

Een Sphinx Project 12 is inderdaad erg gevoelig. Hij moet beslist geheel vrij staan om zijn warmte kwijt te kunnen. Is dat het geval dan zal hij niet gauw in de beveiliging gaan. Als je hem in een kast of rek of zo plaatst gaat hij, zeker bi jstevig volume, vrij snel in de beveiliging.

Een P18 heeft dat al heel veel minder en de ML334 die ik nu heb al helemaal niet.

Nou theo hij stond bij mij open naast de box rond om vrij dus koeling zat en zelfs al stond de versterker 2 minuten aan dan sprong hij toch in de beveiliging.Dit komt toch denk ik door de impedantie van de speaker bij hoge tonen lage impedantie tot wel 2 ohm en het vermogen wat deze moet leveren op dat moment. Ik zie nu op de stroom meter van de pass dat deze bij die zelfde passages van die nummers soms de hoek in slaan. Dus veel stroomleveren opdat kortstondige moment.Kan niet aflezen hoeveel maar genoeg denk ik.Ik blijf er bij dat de sphinx niet slecht is .Heb voor die tijd dat ik de pass probeerde ook mark levinson erop gehad en deze had er ook geen probleem mee. En net als de pass toch weer een stap hoger op de ladder dan de sphinx PJ 12.

Je hebt dan waarschijnlijk de CLS 1 dan zover ik weet is de cls 2 veel makkelijker aanstuurbaar.

Al zou de proj-12 je electrostaten goed aan kunnen sturen kwa klankkarakter vind ik het persoonlijk geen ideale combinatie, te kaal en te zakelijk..

het is id cls1 en de project 12 klingt zeker niet saai.Vergeleken met ml en audio analyse en pass labs.Ze klinken allemaal anders maar de sphinx klonk niet saaier als 1 van de boven genoemde. Alle versterkers hebben wel iets moois net zo als cd spelers ook weken mee bezig geweest met verschillende te vergelijken.Maar uit eindelijk vond ik de pass beter op deze esl dan de ml 27.5 en de audio analyse a9 .Nadeel de prijs maarja dat is hobby