Jump to content

Kippenvel muziek...

PD
 Share

Recommended Posts

"I Put a Spell on You", oorspronkelijk van Screamin' Jay Hawkins (1956), maar het meest indrukwekkend uitgevoerd door "High Priestess of Soul" Nina Simone (1965).

(Nu in verknipte versie als achtergrondmuziekje misbruikt bij een TV-commercial voor een geurwatertje. Ik zal dat nóóit kopen!)

"I Put a Spell on You", oorspronkelijk van Screamin' Jay Hawkins (1956), maar het meest indrukwekkend uitgevoerd door "High Priestess of Soul" Nina Simone (1965).

Als je daarna de uitvoering van

hoort valt ze wel heel erg door de mand.. <_< Een 'audiofielenartieste' zullen we maar zeggen.

Als je daarna de uitvoering van

hoort valt ze wel heel erg door de mand.. <_< Een 'audiofielenartieste' zullen we maar zeggen.

Beste Buizenbart,

Je hebt gelijk: Katie valt wel erg door de mand!

sososo2000 (3 weeks ago) -2 Reply

she dont have the right voice to sing the piece of tune... (...)

tishok25 (3 weeks ago) -3 Reply

horrible!! sorry

TheMrsPippilotta (4 weeks ago) 0 Reply

Compared to Nina Simone it is nothing!!!

Sorry guys!

...en nu dan ook analoog opgenomen voor lp...

Is het hele album dan opnieuw opgenomen of wordt er om marketingredenen even wat creatief met termen gegoocheld?

Het kan best zijn dat er tijdens de opnames een analoge tape heeft meegelopen. Het lijkt me dat de voorversterking v

Maar in feite heeft Nina Simone het nummer ook "verkracht" (beter gezegd: ernstig verzwakt)...

of origineler: klik.

Beste 1enaloor,

Laten we hierover in vrede met elkaar in smaak verschillen.

Screamin' Jay Hawkins was al volslagen seniel toen hij, potsierlijk uitgedost als would-be voodoopriester-voor-toeristen, de door jou als eerste opgevoerde versie ten gehore bracht. Hij was toen al geen schaduw meer van zichzelf.

De tweede versie die jij opvoerde, was eigenlijk de oudste - dus de eerste. Hier is Hawkins op z'n best.

Maar ook dan kan hij bij mij geen kippenvel veroorzaken: teveel gestuurd en gestuwd door het strakke metrum, te weinig undertow en onderhuidse spanning.

als leerling mijn eerste patiente dood gevonden. meisje van een jaar of 19 had zich opgehangen. mocht haar niet meer losmaken gezien het feit dat ze duidelijk dood was.

politie moet dan de boel onderzoeken. stellen ze je vervelende vragen alsof het jou schuld kan zijn.......

op haar begrafenis ( waar ik bij was) draaide ze dit nummer keer op keer terwijl iedereen langs de kist mocht lopen om afscheid te nemen.

sindsdien voor mij een kippevel nummer en een verandering in mijn leven.

ik begreep hoe de dood rust kon brengen.

en besloot me altijd 100% in te zetten voor de mensen waar ik mee mocht werken.

vandaag exact 16 jaar geleden

muziek is zo krachtig

je moet haar niet teveel horen idd maar als het bij het nummer klopt dat is het wel erg mooi.

Ja, dat is nog beter natuurlijk :) Ik had alleen een verzamel lp liggen. Eigenlijk was ik nooit een CCR fan (maar dit brengt toch wel veel herinneringen)

Ik heb gisten ook nog even Pet sounds gekocht mastered door Hoffman. Ook nooit gehad, maar is toch wel een standaard werk die eigenlijk niet mag ontbreken bij een beetje "popmuziek" liefhebber

http://www.audiofidelity.net/content/beach...-pet-sounds-24k

Kippevel: van Paul Williams, een oude LP, het nummer "Nice to be around". En waarom dat is weet ik niet, de man heeft absoluut geen stem.

Ook medeverantwoordelijk voor deze classic:

(Horrible video though).

Klopt. Dit nummer zong hij in eerste instantie in een reclamespot voor een bank. De Carpenters pikten dit op en maakte er een hit van.