Jump to content

Kippenvel muziek...

PD
 Share

Recommended Posts

Ik dacht dat ik al kippenvel kreeg van bepaalde fusion muziek, maar sinds ik platen van Allan Holdsworth aan het luisteren ben (vooral het album ,wardencliffle tower).Wordt bij mij echt de gevoelige snaar geraakt ,op zijn platen wordt echt diep vanuit de ziel gitaar gespeeld ,zo intens en furieus !! Het is wat [game] al zei ,zijn platen worden met de keer beter. Ik zie dan ook vol spanning uit naar de cd,s hard hat area en zijn laatste album. Ik luister de laatse dagen veel naar ,Wardencliffle tower, :)

Het heeft bij mij puur met de stemming te maken.

Doorgaans krijg ik kippevel van prachtige gitaarsolo,s maar een andere keer geniet ik weer van een piano concert.

Ook zangers die van uit hun tenen zingen kunnen mij kippevel bezorgen en dan hoeft het niet eens zo zuiver te zijn.

Een pracht stem met een goede tekst en dan nog een beetje de melodie die me bevalt en ik ben verkocht.

Zo is er dus voor mij heel veel goede en slechte muziek

• 6 years later...

Helemaal niet mijn stijl, maar toen ik het onderstaande nummer hoorde van de cd '2 Meter Sessies - Vol. 5', kreeg ik toch wel kippenvel. Wat een stem, en wat een verschrikkelijk mooie opname.....

Oleta Adams - God Bless the Child

Ik krijg nu al kippenvel zonder het nr te horen

Gisteren kreeg ik het toch ook koud van U2 en Still haven't found what im looking for

De gehele Joshua Tree id toch een behoorlijke aanslag, in pos zin, op mn gemoed en emoties hoor

Nooit zo'n geweldige verdoken wanna zelfmoord song gehoord dan

There is a light that never goes out - The Smiths

gek is dat een nummer wat je al jaren kent onder sommige omstandigheden je echt raken. dan pas begrijp je het.

daarna gaat dat gevoel nooit meer weg.

bij mij tenminste

Dat vind ik juist het sterke, ook omdat de teksten vaak erg verrassend gruwelijk en humoristisch zijn.

In dat laatste heb je wel gelijk, maar dat is slechts eenmalig. Ik heb hen vier of vijf keer live gezien, verdeeld over een periode vanaf vlak voor hun debuutalbum tot twee jaar geleden, en dat was telkens genieten. Absoluut.

Maar de albums (heb er twee) draai ik thuis eigenlijk nooit, behalve op verzoek.

Totaal nieuw voor mij, maar wel erg mooi:

Rebecca-Pidgeon-The-Raven---180gm-399184.jpg

Rebecca Pidgeon - The Raven

Opname is ook erg goed ....

Da's vreemd. Niet dat de opname goed is want dat klopt m.i. wel, maar het stickertje rechtsonder:

"All Analog Recording".

Tenminste als ik het goed lees.

Ik heb dit album op cd van het Chesky-label. Daar staat op de achterzijde van het doosje ondermeer:

JD115

Digital

DDD

128x

Oversampling

High Resolution Technology

Achterop het boekje staat dan nogmaals:

JD115

Digital

DDD

en:

Recorded using the 128x oversampling

A to D Mark III converter with ultra analog

modules and vacuum tube equipment built

by George Kaye

Het album is dus verschenen op cd, gold-cd (JG90115, staat op het los bijgevoegde inlegvelletje) en sacd (sacd205 & sacd329) en nu dan ook analoog opgenomen voor lp...

Is het hele album dan opnieuw opgenomen of wordt er om marketingredenen even wat creatief met termen gegoocheld?

NIN - something i can never have

net zo mooi als hurt vind ik

B) B)

Inderdaad, maar deze heeft als extra het onheilspellende. Best wel 'jaren '80 '.

Prachtige uitvoering btw.

Demon Box van Motorpsycho doet het bij mij ook nog steeds, begint ook heel onheilspellend, en als dan na een minuut de drums invallen staan mijn haren overeind. 30 seconden later begint die supervette riff die je als een soort maalstroom meesleurt en je bij de keel grijpt, fan-tas-tisch :o:)

NIN - something i can never have

net zo mooi als hurt vind ik

B) B)

Inderdaad, maar deze heeft als extra het onheilspellende. Best wel 'jaren '80 '.

Prachtige uitvoering btw.

Demon Box van Motorpsycho doet het bij mij ook nog steeds, begint ook heel onheilspellend, en als dan na een minuut de drums invallen staan mijn haren overeind. 30 seconden later begint die supervette riff die je als een soort maalstroom meesleurt en je bij de keel grijpt, fan-tas-tisch :o:)

staat ie op de cd die ik van hun heb?

tja...die live vind ik wel maar net aan hoor....

ben bang dat ik studio werk duidelijk minder waardeer :(