1ennalloor Posted 25 oktober 2009 Report Share Posted 25 oktober 2009 Ik heb gisten ook nog even Pet sounds gekocht mastered door Hoffman. Ook nooit gehad, maar is toch wel een standaard werk die eigenlijk niet mag ontbreken bij een beetje "popmuziek" liefhebber Dat is volgens mij de mono-versie uit 1966. Heel fraai. Overigens is er een heel mooie uitgave van dit album op dvd-a (96kHz/24 bit), maar ook op normale dvd-spelers afspeelbaar. Hierop staan de mono (1966) en de stereo (1997) mixen van het album met nog een (wat mij betreft zinloze) 5.1 surround mix, maar ook met enkele extraatjes zoals alternatieve mixen en wat filmpjes. De mono-versie hierop is voortreffelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 oktober 2009 Report Share Posted 25 oktober 2009 Kippevel: van Paul Williams, een oude LP, het nummer "Nice to be around". En waarom dat is weet ik niet, de man heeft absoluut geen stem. Ook medeverantwoordelijk voor deze classic: (Horrible video though). Klopt. Dit nummer zong hij in eerste instantie in een reclamespot voor een bank. De Carpenters pikten dit op en maakte er een hit van. Zelfs dat zou een betere video hebben opgeleverd. Maar bedankt voor het aardige feit. Zal langspeler 'Just an Old Fashioned Love Song' weer eens opzetten. Ik heb gisten ook nog even Pet sounds gekocht mastered door Hoffman. Ook nooit gehad, maar is toch wel een standaard werk die eigenlijk niet mag ontbreken bij een beetje "popmuziek" liefhebber Dat is volgens mij de mono-versie uit 1966. Heel fraai. Overigens is er een heel mooie uitgave van dit album op dvd-a (96kHz/24 bit), maar ook op normale dvd-spelers afspeelbaar. Hierop staan de mono (1966) en de stereo (1997) mixen van het album met nog een (wat mij betreft zinloze) 5.1 surround mix, maar ook met enkele extraatjes zoals alternatieve mixen en wat filmpjes. De mono-versie hierop is voortreffelijk. Had daar toevallig vorige week ook naar gekeken maar zag op Amazon wat wisselend commentaar. Aanschaffen is weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 oktober 2009 Report Share Posted 25 oktober 2009 Hier kreeg ik net nog enorm kippevel van: Diamanda Gal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Ik heb gisten ook nog even Pet sounds gekocht mastered door Hoffman. Ook nooit gehad, maar is toch wel een standaard werk die eigenlijk niet mag ontbreken bij een beetje "popmuziek" liefhebber Dat is volgens mij de mono-versie uit 1966. Heel fraai. Overigens is er een heel mooie uitgave van dit album op dvd-a (96kHz/24 bit), maar ook op normale dvd-spelers afspeelbaar. Hierop staan de mono (1966) en de stereo (1997) mixen van het album met nog een (wat mij betreft zinloze) 5.1 surround mix, maar ook met enkele extraatjes zoals alternatieve mixen en wat filmpjes. De mono-versie hierop is voortreffelijk. Had daar toevallig vorige week ook naar gekeken maar zag op Amazon wat wisselend commentaar. Aanschaffen is weten. Ik heb er per ongeluk 2 gekocht... Ik had die CCR sacd bestelt bij Elusive disc en zag net na de bestelling de gold disc van Pet Sounds (en Steve Hoffman is meestal erg goed), dus mailtje gestuurd (op zaterdagavond) of die er nog bij kon (zelfde bestelling, ipv weer $10 verzendkosten betalen). Had echter niet gedacht dat dat nog zou lukken, dus toen ik dezelde cd elders op ebay bij een 100% betrouwbare verkoper met $6 verzendkosten zag staan (en ook nog $1 goedkoper) heb ik die gekocht. Is al onder weg. Nu vond ik gisteren een email van Elusive disc dat mn order is aangepast. Service natuurlijk, dat weer wel Het idiote is, ik heb een paar weken geleden ook al Seventh Sojourn van de Moody Blues (op SACD) besteld, terwijl ik zondag ontdekte dat ik hem al had Moet eens een catalogus aanleggen. Ach, die 2 CD zal ik wel weer op marktplaats aanbieden of zo. Of bewaren totdat ze het vijf voudige opleveren. Overigens sommige critcasters op Amazon zijn te stupide voor woorden: "problem with this album is every song is the same musically.there is no heavy drums on any song.no electric guitar on any song ..." "Never a Beach Boys fan I had to listen to this much hyped album after hearing rave reviews..." "It is mind boggling all the hype surrounding this badly overrated CD. I like many of the Beach Boys big hits but this CD just doesn't cut it..." (hij wil gewoon een verzamel cd-tje) "According to one of the reviews here, Pet Sounds is "most definitely the best album ever recorded by man." This is truly sad. There are, at last count, about 238,481 recordings in the history of music that are more interesting, entertaining and/or influential than Pet Sounds." (als je niet van de muziek houd heeft zo'n oordeel geen enkele waarde. Ik ga toch ook geen rap reviewen) Sommige kritiek puntjes zijn wel valide, een drop out in 1 van de nummers, mogelijk niet van de originele tape? dat laatste zou wat misleidend zijn. Er zijn overigens maar een paar reviews van deze uitgave, de meeste zijn te oud. We zien (of horen) t wel. Ff terug on topic, "Tears in the morning" vond ik altijd wel een tranentrekker. Maar die staat er dus weer niet op.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 De gehele Joy Division Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 De gehele Joy Division Voor mij bijna de hele, maar vooral en . Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Klassieker tem, al 100000000 vermeld maar toch ... Hallelujah in de versie van Jeff Buckley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Dat is ook een van mijn favoriete Joy Division-nummers. Vooral dat heel 'dun' klinkende gitaartje is echt goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Dat is ook een van mijn favoriete Joy Division-nummers. Vooral dat heel 'dun' klinkende gitaartje is echt goed... Komt bij mij ook door het lezen van 'Advocaat van de hanen' van A.F.Th. van der Heijden toen ik 16 was, daarin worden ook wat regels gequoot: We'll share a drink and step outside an angry voice and one who cried Dat boek heeft me wel be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Toch kan het stuk chagrijn geweldig op zijn gitaar tokkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Vandaag gekregen, heel bijzonder, al een paar keer gedraaid vooral nummer 4 Creadle Song vind ik prachtig Lavalu met haar debuut cd Hope Hier meer over de bijzondere zangeres http://www.lavalu.nl/nl/home Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Haar stem vind ik erg lijken op die van R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 oktober 2009 Report Share Posted 29 oktober 2009 Ja daar heeft het inderdaad wel iets van weg bij drukkere nummers Maar luister maar eens intens naar de live versie van de Creadle song .... het gaat dwars door me heen... en raakt me diep ....zo kwetsbaar en echt met gevoel gezongen http://www.youtube.com/watch?v=acGFpyVy6FA...layer_embedded# De studio opname is minstens net zo mooi, en heeft een m.i. zeer hoge resolutie, ik heb het idee, dat mijn set de beperkende factor is Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 oktober 2009 Report Share Posted 29 oktober 2009 Ja daar heeft het inderdaad wel iets van weg bij drukkere nummers Maar luister maar eens intens naar de live versie van de Creadle song .... het gaat dwars door me heen... en raakt me diep ....zo kwetsbaar en echt met gevoel gezongen http://www.youtube.com/watch?v=acGFpyVy6FA...layer_embedded# De studio opname is minstens net zo mooi, en heeft een m.i. zeer hoge resolutie, ik heb het idee, dat mijn set de beperkende factor is Mooi geschreven, Jack En inderdaad heel mooi gezongen, heel intens, beetje eng bijna En ik kan die associaties niet tegenhouden, het deed me dan weer denken aan Gorecki van Lamb. Ik kreeg hier weer even kippenvel en een licht extatisch gevoel tijdens het beluisteren van Ritual de lo habitual van Jane's Addiction, het nummer 'Three days' Dat blijft het na al die jaren nog steeds doen, heerlijk Ik vond er nog een geslaagde concertregistratie van, wel duidelijk een geval van wat Bill Hicks zo treffend omschreef: See I think drugs have done some good things for us. If you don't think drugs have done good things for us then do me a favor. Go home tonight and take all of your records,tapes and all your CD's and burn them. Because, you know all those musicians who made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreal f*cking high on drugs, man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Even een zijsprong.... Als het "eng" gaat klinken, komt de structuur van de muziek goed over..... dan ben als artiest, muzikant, of bouwer van audioapparatuur op het niveau bezig dat het mensen raakt!. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Even een zijsprong.... Als het "eng" gaat klinken, komt de structuur van de muziek goed over..... dan ben als artiest, muzikant, of bouwer vanaudioapparatuur op het niveau bezig dat het mensen raakt!. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Please allow me to introduce myselfI'm a man of wealth and tasteI've been around for a long, long yearStole many a man's soul and faithAnd I was 'round when Jesus ChristHad His moment of doubt and painMade damn sure that PilateWashed his hands and sealed His fatePleased to meet you, hope you guess my nameBut what's puzzling you is the nature of my gameStuck around St. PetersburgWhen I saw it was a time for a changeKilled the Czar and his ministersAnastasia screamed in vainI rode a tank, held a general's rankWhen the Blitzkrieg raged and the bodies stankI watched with glee while your kings and queensOoh ooh, ooh oohFought for ten decades for the Gods they madeOoh ooh, ooh oohI shouted out, who killed the KennedysOoh ooh, ooh oohWhen after all, it was you and meOoh ooh, ooh oohLet me please introduce myselfI'm a man of wealth and tasteAnd I lay traps for troubadoursWho get killed before they reached BombayOh yeah, get down, hit itJust as every cop is a criminalAnd all the sinners saintsAs heads is tails, just call me Lucifer'Cause I'm in need of some restraintSo if you meet me, have some courtesyHave some sympathy, and some tasteUse all your well learned politesseOr I'll lay your soul to waste, mm yeahMm mean it, get downTell me baby, what's my nameTell me honey, can you guess my nameTell me baby, what's my nameI tell you one time, you're to blameOoh hoo, ooh hoo, ooh hoo, all rightWhat's my nameTell me, baby, what's my nameTell me, sweetie, what's my nameOoh hoo, ooh hoo, ooh hoo, all right Een nummer van The Rolling Stones: "Sympathy for the Devil".Maar zowel technische als creatieve beperkingen van deze ongeschoolde muzikanten leidden ertoe dat - net zoals bij hun meer gepolijste concullega's The Beatles het geval was - sommige coverversies veel beter waren dan de originele.De uitvoering van Blood, Sweat & Tears bracht de boosaardigheid, maar daarmee ook de menselijkheid, complexiteit en innerlijke tegenstrijdigheid van Lucifer's karakter op onge�venaarde wijze tot uitdrukking.(Satan kan het eigenlijk ook niet helpen dat hij zo slecht is: hij heeft zichzelf immers niet gemaakt...?) (...) a much darker and complex version by jazz-rock band Blood, Sweat & Tears, called "Symphony For the Devil", from the group's Third Album (...) http://en.wikipedia.org/wiki/Sympathy_for_the_Devil Veertig jaar geleden alweer, jongelui, lag het derde album van BS&T (Amerikaanse persing!) een tijdlang dagelijks op de mat."Sympathy for the Devil" werd op Side 2 voorafgegaan door het openingsnummer "Symphony for the Devil" van BS&T's eigen Dick Halligan. De bazuinen van het laatste oordeel: dreigend, luguber, sinister, beklemmend en onontkoombaar.En in "Sympathy" zelf: alle stadia en vormen van doodsangst en doodsverlangen, alle hoop en hopeloosheid, verzet en overgave, van moderne, zelfverklaarde godloochenaars die menen �lles te kunnen (ja zelfs te m�eten) ontkennen - met inbegrip van hun Schepper - totdat ze De Tegenstander (Satan) in het gruwelijke gelaat zien...(Zoals de band al zong in "When I die": "I can swear there ain't no heaven but I pray there ain't no hell...")Voor degenen die alleen maar (platweg) ge�nteresseerd zijn in audio / hifi: prachtige opname!Fraaie stereo-effecten (bazuingeschal van alle kanten), m.n. in "Symphony for the Devil"! Geweldige dynamiek en dramatiek!Van de week nog eens testmatig gedraaid via diverse draaitafels, armen en elementen. Was zeer verhelderend.Voerde me terug naar de Firato 1970, in de RAI, toen ik de plaat hoorde via grote Tannoy dual concentric monitors.Wat ik toen hoorde, noopte me mijn zelfbouwluidsprekers vrij drastisch te herzien!(Wijlen Jan Endenburg - EngaSound, Haarlem - importeerde destijds Tannoy, maar hij was hierbij niet te bekennen.De muziek zal zijn smaak niet geweest zijn.Of de set-up was bedoeld voor professionele afnemers. Studio's, dus. En wellicht helemaal georganiseerd door de jongens uit Coatbridge zelf...Kon Jan zich intussen mooi bezighouden met de verfijnde huiskamer-hifi van Decca, Jordan Watts, Coral, Harbeth, Janis, Hegeman, zijn eigen toppie-toppie 3KF en zo...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 november 2009 Report Share Posted 10 november 2009 Rebecca Pidgeon - The Raven Is het hele album dan opnieuw opgenomen of wordt er om marketingredenen even wat creatief met termen gegoocheld? Ik heb de LP al 15 jaar in de kast staan. Chesky liet destijds ook een analoge recorder meelopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 Wat kippenvelmuziek van froeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 jaja three days van jane's addiction. dat mag op mijn begrafenis wel voorbijkomen.............daarvoor ook trouwens. prachtig nummer de stem van perry farrel ook ....brrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 jajathree days van jane's addiction. dat mag op mijn begrafenis wel voorbijkomen.............daarvoor ook trouwens. prachtig nummer de stem van perry farrel ook ....brrr Hier kan ik niets tegen inbrengen !! De gedachte alleen al brengt rillingen teweeg Een kippenvel dat ik was vergeten is Hooverphonic en de song Mad about you Hoe Geike deze song zingt, hemels Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 Wat kippenvelmuziek van froeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 Birth Ritual van Soundgarden. Geweldige brute riff en lekker hoekig 7/8e ritme Die heb ik ook nog ergens op mp3. Moet ik maar weer eens gaan beluisteren... Toevallig zit ik net deze te luisteren: En ik nog ergens op een bandje.. Maar wie weet waar, daarom maar even naar Youtube.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 Birth Ritual van Soundgarden. Geweldige brute riff en lekker hoekig 7/8e ritme Die heb ik ook nog ergens op mp3. Moet ik maar weer eens gaan beluisteren... Toevallig zit ik net deze te luisteren: En ik nog ergens op een bandje.. Maar wie weet waar, daarom maar even naar Youtube.. Als je 'm op mp3 wilt hebben, moet je het maar zeggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts