Jump to content

Beste Bassist(e)?

JSA
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henno Appel:

Ik ken 'm wel (Level42), maar hoor weinig meer van 'm. Sterker nog, leeft ie nog?     :)

Je bedoeld Mark King. :)

Hij leeft nog steeds. Ik zag hem laatst nog ergens op televisie met de mededeling dat hij weer een tijdelijke come back wilde maken met Level 42. Het is op dit moment een beetje een trent om als 80er jarenband weer een comeback te maken. Ze zullen hun portomonnee wel weer bij willen vullen. En dat terwijl Mark King een paar jaar geleden nog vertelde dat hij schoon genoeg had van optredens en muziek maken. Zo zie je maar weer, niets is zo veranderlijk als de mens. :D

Edwin :rolleyes:

Geplaatst door Edwin Snoek:

Je bedoeld Mark King.    :)

Hij leeft nog steeds. Ik zag hem laatst nog ergens op televisie met de mededeling dat hij weer een tijdelijke come back wilde maken met Level 42. Het is op dit moment een beetje een trent om als 80er jarenband weer een comeback te maken. Ze zullen hun portomonnee wel weer bij willen vullen. En dat terwijl Mark King een paar jaar geleden nog vertelde dat hij schoon genoeg had van optredens en muziek maken. Zo zie je maar weer, niets is zo veranderlijk als de mens.    :D

Edwin     :rolleyes:

Ik heb mijn "jeugdliefde" Level 42 vorig jaar november in Vredenburg-Utrecht live gehoord en gezien. Alleen Mark King en Gary Husband waren nog uit de oorspronkelijke bezetting, de andere twee kende ik niet.

Mark King heeft nog steeds z'n onmiskenbare supersnelle "hamerslagstijl" en is ook nog steeds uitstekend bij stem. Ook uiterlijk is hij opmerkelijk weinig veranderd, hoewel ik er een redelijk eindje vandaan zat. Hij heeft wel gevoel voor show; op al z'n gitaren zit een compleet lichtorgel ingebouwd. Was wel grappig om te zien trouwens! ;)

Ik heb genoten van het concert, ze speelden nrs. uit hun gehele repertoire, inclusief nrs. van

Geplaatst door The Koosjer connection:

hoezo Lars?,is je brander doorgebrand?

leuk topic zal dat zijn;

hoeveel brand je in de week,en wat?

--Hans.

Hehe... Leuk topic idd. Ik heb zelf geen brander maar heb deze week 3 cd's met mp3's laten branden. Te veel om op te noemen dus, maar 1 cd staat helemaal vol met 4 albums van Pain Of Salvation en 4 van Spock's Beard, op de andere 2 staat o.a. 16 Horsepower, Nick Cave, Beth Gibbons, Queens Of The Stone Age, Paradise Lost, Sneaker Pimps, Massive Attack en nog veel meer...

Laat Buma Stemra het niet lezen :) Ach, als ik ooit nog eens de loterij win, koop ik ze wel gewoon in de winkel. Bovendien zijn deze gebrande cd's wel zo handig voor in de trein als je een mp3-cd-speler hebt.

Ook een leuk idee trouwens (kwam een vriend van mij een keer mee): Je allereerste maandsalaris (van je eerste full-time baan) helemaal uitgeven aan cd's :):D Lijkt me wel stijl. Kom je een cd-winkel binnen en loop je naar de kassa met een stuk of 100 cd's... ;):D

Geplaatst door The Koosjer connection:

hoezo Lars?,is je brander doorgebrand?    :(    :)    :D

Haha, nee, ik brand geen muziek CD's. Ik luister veel naar MP3's, maar muziek branden doe ik niet.

Mijn brander brandt alleen andere soorten data. :)

Mijn MP3 collectie bestaat alleen uit muziek wat ik nog niet op een originele CD heb staan. :rolleyes:

Geplaatst door Lars:

Haha, nee, ik brand geen muziek CD's. Ik luister veel naar MP3's, maar muziek branden doe ik niet.

Mijn brander brandt alleen andere soorten data.   :)

Mijn MP3 collectie bestaat alleen uit muziek wat ik nog niet op een originele CD heb staan.   :rolleyes:

Is bij mij ook zo (ik heb ondertussen meer op mp3 dan op originele cd :rolleyes :), alleen brandt ik mp3's voor mijn mp3-speler...

Beste,

Ik snap niet wat jullie allemaal in Victo Baily zien. Ik vind hem dus helemaal niet zo goed. Hij grooved voor geen meter, en is een volgens mij ook nog eens een naar persoon. Laats op het north sea jazz

waar hij een concert was, raakte meneer helemaal in paniek omdat hij flitsen zag. Hij stopte zomaar een nummer, en als er nog maar een iemand een foto maakte, zou hij stoppen :( nog nooit meegemaakt zoiets.

Mijn rijtje dan:

Jacco Pastorius (the genius!!!!)

Richard Bona (the new Genius!)

Will Lee (fantastische sessie bassist)

Nathan East (niet alleen bekend van

Fourplay, dit is ook een fantastische sessie bassist. Ongeloofelijk smaakvol)

Boogie collins (op zijn manier een hele goede bassist)

Stanley clarke (behoeft geen nadere uitleg :) :))

Rocco Pastio (van tower of power. Heeft net als pastorius een echt eigen sound ontwikkeld.)

Ben er vast nog velen vergeten, maar dat komt dan nog wel :)

TOch tegen jaco kan nog niemand. Het blijt nog steeds zo triest dat hij dood is. Ik kan gegrond zeggen dat ik hem en Joe Zawinul de meest geniale muzikanten vind, die er bekend zijn geworden.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Kim stone is een gefrustreerde aziaat  :)

Die gast kan echt niet timen. en wat een kut holle beker sound

Groeten,

Bas

Ik had er puntjes achter staan... :D Vind em ook niet zo.

Vergis ik mij nou of komen hier heel veel namen voorbij uit de wereld van de 'moderne' muziek?

Ik kom hier bijna geen namen tegen uit de jazz wereld van de jaren voor 1970. En juist daar zitten naar mijn idee de echte bassisten. Niet dat de huidige slecht zouden zijn, maar zie het een beetje als de opname van Robbie Williams met orkest: hartstikke leuk, maar vooral omdat niemand het meer doet. Als je daar een opname van Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Sammy Davis jr. of voor mijn part Dean Martin tegenover zet, dan is eenvoudig te horen wat er bij Robbie ontbreekt. Zo is het naar mijn idee ook met de bassisten. Luister eens naar Ray Brown in You do something to me van het Oscar Petersen trio en luister vooral eens naar die stuwing... Over timing gesproken.

Geplaatst door [[Game]]:

nogmaals jaco pastorius en stanley clarke...

Leuk, maar na de 50e keer herhalen weet ik nog steeds niet wat er zo speciaal is aan die 2 :D

Andr

Chris Squire van Yes

Deze man is tijdens de de nummers van deze band eigenlijk constant aan het soleren op zijn Rickenbacker zonder het ritme uit het oog te verliezen.

Luister maar eens naar de wat oudere lange nummers zoals Close to the edge of America.

Tony Levin van oa. Peter Gabriel.

Deze man speelt met stokjes op zijn vingers.