Jump to content

Beste Bassist(e)?

JSA
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

De beste ? gewoon, Paul McCartney natuurlijk ....

Sebastiaan: Hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb Joey Zawinul een keer gezien in een uitzending van North Sea op TV. Tjeezus, wat een pleurismuziek.

In het algemeen beoordeel ik een muzikant niet op zijn technische vaardigheden maar op zijn creativiteit. Vandaar mijn keuze voor Paul McCartney dus.

Paul.

pleurismuziek?

iets overdreven, ik heb het ook gezien - veel grootheden gaan later weer wat projecten doen en wat er uit komt rollen is inderdaad soms bedankelijk.

ik heb trouwnes niet de indruk dat de beatles nou individueel zulke goden op hun instrumenten waren...net als de rolling stones bijv.

Dat klopt ten dele, [Game], alhoewel Ringo een zeer begenadigde drummer was. Paul op bas was technisch juist toereikend maar creatief gezien top. George was technisch ook geen hoogvlieger, maar wel zeer karakteristiek. John idem, wel goed ritme.

Paul.

ben ik helemaal met je eens,

morrocan roll, unorthodox behaviour, masques

dat zijn droe topalbums.

heb je nog suggesties voor me?

phil collins is erg okee, absoluut, maar op masques doet ie niet meer mee, zn vervanger (pert geloof ik) doet het super in nr 7 van die cd.

• 5 months later...
Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Nog een jaar of twee, en Paul staat ook op de planken     :D.

Serieus, Paul is ontzettend gedreven en gemotiveerd. Na 2 lessen gaat hij al harder dan verwacht, als het zo doorgaat slapt hij over een jaar zijn achtergevel eruit     :D     :D.

Groeten,

Bas

Ha ha, dank je, Bas, maar zo ben ik. ;) Als ik ergens voor ga, ga ik voor de volle 100%! :)

Bovendien kan ik me geen betere leraar wensen! cool.gif

ps. Heb je m'n mail nog ontvangen, ik ben woensdag in Hilversum voor een afspraak bij Edwin! Heb je tijd voor een bakkie? :rolleyes:

Geplaatst door PackardGoose:

Beste bassist? Hummm...

Manke Nelis ...?    :D

O,jij hebt dus die laatse cd van Scott Henderson ,plays Corrie Konings, Met Manke Nelis op bass voor [game] zijn neus weggekocht. :D

De Japanse bassist Tetsuo Sakurai kan pas knallen op bassgitaar.Luister maar eens naar deze cd.

60735.jpg

Fasten your seatbells bij het beluisteren van deze nummers ,Samurai faith, Brainstorm, The invisible way, Maximum!! Dat is voor tere oorjes.... eek.gif

• 1 month later...
Geplaatst door depeter:

Zonder twijfel Marcus Miller.   :P

DEPETER

zonder twijfel niet marcus miller, sorry.

Ik ben er laatst geweest en na hem was joe zawinul. Marcus mocht de schoenen van die bassist van zawinul nog niet poetsen.

Misschien was marcus vroeger veel beter maar de beste: no way!

> De beste is zowieso niet duidelijk. Maar stanley of jaco zijn veel cooler.

GAme

Geplaatst door [[Game]]:

zonder twijfel niet marcus miller, sorry.

Ik ben er laatst geweest en na hem was joe zawinul. Marcus mocht de schoenen van die bassist van zawinul nog niet poetsen.

Misschien was marcus vroeger veel beter maar de beste: no way!

> De beste is zowieso niet duidelijk. Maar stanley of jaco zijn veel cooler.

GAme

Hoi Game,

Wie was die bassist dan? :rolleyes: Er zijn inderdaad heel veel goeie bassisten! ;) Overigens verheug ik me w