Jeroen Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 Wie kent deze legendarische CD? Wat vind je ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 Jeroen, Welke bedoel je? Miles Davis& John Coltrane ( Dragon DRLP- 90~91/DU 58DIW306-07CD) ( Rec.22Maart-1960)Of Miles Davis~Sonny Stitt (DragonDRLP-129~30/DU58DIW309-10CD).Je zegt het maar. Okki-nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 16 juli 2002 Author Report Share Posted 16 juli 2002 Met John Coltrane, volgens mij was het concert met Sonny Stitt niet in Stockholm, zo uit m'n hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 16 juli 2002 Report Share Posted 16 juli 2002 Jeroen,Ze zijn beide in Stockholm opgenomen door technici van de Zweedse Radio.het concert van 22 Maart 1960 is met Trane.Hij heeft dan zopas een nieuw quartet geformeerd waarmee hij 2 maanden later in de Vanguard voor het eerst optreedt(begin Sopraan act).Deze voorjaars trip van Miles Davis was een reeds gemaakte afspraak waar Trane contractueel niet onderuit kon.Dit is een geweldige toernee geweest.Coltrane op zijn best!Hij soleerde Davis avond aan avond van et podium.Miles had daar zwaar de t..... in,want daar zat hij echt niet op te wachten.Vervolgens huurt Miles Sonny Stitt in en kort daarna Hank Mobley.Bijde voldoen niet aan zijn verwachtingen en kunnen geen van de twee overweg met de nukken en kuren van de baas.Daarna komt Shorter met Coleman en Rivers als invallers.Kortom Coltrane op zijn best ( en zonder sopraan)De opname zijn erg goed en de muziek van een ongekend hoog niveau.De cd heb ik nimmer gehoort maar de plaat is helemaal okki-nokki!De plaat met Stitt heb ik nimmer in mijn handen gehad en kan daar dus niets over zeggen.Het is dus een live registratie met lange nummers!!Ik ken je muziek keuze niet maar dit is echt een hebbert voor Jazzoos. Succes, okki-nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 16 juli 2002 Author Report Share Posted 16 juli 2002 In mijn muziekcollectie is het afgelopen jaar toch wel wat aan Jazz van tussen 1950 en 1960 gekomen. O.a. van Charlie Parker, Miles Davis, John Coltrane & Art Blakey. Vooral Miles vind ik echt geweldig. Er is altijd een fragmentje uit een film blijven hangen (welke ben ik vergeten) dat Jazz 'the one and only true American art' was met als hoogtepunt het optreden van Davis en Coltrane in 1960 in Stockholm. Dat zit in m'n hoofd, dat krijg ik er niet uit en dat wil ik dus graag beluisteren. Ik ben blij dat de opnamen nog te verkrijgen zijn maar prijzig zijn ze wel. Vandaar mijn vraag of het de moeite waard is deze 4cd box te bestellen. Nog bedankt voor je uitgebreide antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 16 juli 2002 Report Share Posted 16 juli 2002 Jeroen,Heb je een pick-up?Ik vermoed dat je uit de omgeving van Groningen komt.In de stad naast de schouwburg is een winkel`Swing Master`deze man Sem (wereld beroemd in Groningen en verdaar buiten) heeft momenteel de grootste en meest interessante collectie tweede hands Jazz in zijn bakken en op de grond en overal waar hij wat kan bergen.De man kan je adviseren over andere GROOTHEDEN dan de vier waar naar je recentelijk naar luistert.De prijzen zijn naar mijn mening zeer billijk.Grijp je kans en vergooi je geld niet aan Cd`s. Gr. Okki-nokki. p.s.Hopelijk ken je de zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 16 juli 2002 Author Report Share Posted 16 juli 2002 Helaas heb ik geen platenspeler. Toen ik m'n oren opendeed waren m'n ouders al gevallen voor het 'nieuwe geluid'. Ik wil erg graag een platenspeler maar ik heb geld te weinig en plannen teveel. De swingmaster is idd een geweldige zaak waar ik zeker te weinig kom. Ik las laatst dat het zoontje van de eigenaar van swingmaster op North Sea speelde. Zie hier de link. Ik ga hopenlijk morgen nog ff kijken. Ik was het nl. al veel langer van plan, maar het komt er maar niet van. Nogmaals bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 16 juli 2002 Report Share Posted 16 juli 2002 Kom op Jeroen beter laat dan nooit.Je weet zelf hoe lang je nog wilt gaan.Je moet niet naar de spullen van een ander kijken,maar naar die van je zelf luisteren. Sterkte met je vertwijfeling, Okki-nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 17 juli 2002 Author Report Share Posted 17 juli 2002 Geplaatst door okki-nokki:Coltrane op zijn best!Hij soleerde Davis avond aan avond van et podium.Miles had daar zwaar de t..... in,want daar zat hij echt niet op te wachten. Coltrane: "I just don't know how to stop." Miles: "Take the horn out of your mouth." Die was echt pissed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 17 juli 2002 Report Share Posted 17 juli 2002 Jeroen, Twee weken later staan ze in het Scheveningse Kurhaus Maakt Coltrane nog meer indruk en met hele lange solo. De V.A.R.A. heeft dat concert in zijn geheel opgenomen.Enkele jaren geleden hebben zij dat in stukken uitgezonden (bang om een claim te krijgen voor het geval iemand dat zou tapen en een Bootleg uitbrengen)Een deel van dat concert is in Japan uitgebracht op het Stash-label.Zowel op Lp als Cd. Gr.Okki-nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts